2145
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
10 juli 2011
skalman1 skrev:
Jag hade lite roligt sist jag var in till biltema i karlstad.big_smile

Jag stod och kollade på lite prylar när jag råkar höra 2 tjejer i 25-års åldern stå vid en av datorerna och prata om vad dom skulle ha:

tjej 1: Vad hette det som vi skulle ha idag?
Tjej 2: Bromsskivor tror jag, min kille ska byta dom.
1: Jaha men vad kostar dom då?
2: Det är ju det som är så konstigt, det finns ju flera olika.
1: Men det kanske är olika beroende på bilmärke?
2: Varför skulle det vara det? En bil är ju en bil.
1: Vad heter din bil då?
2: ingen aning.
1: Men vad ska vi göra då?
2: Vi tar dom billigaste och åker och shoppar kläder!

Du skulle spela in samtalet i din mobil lol

lol

Nissan Silvia

* Studerande *
563 Inlägg
11 juli 2011
Mitt "bästa" köp : Spolarvätska smile
Mitt"mitt-e-mellan" köp : Tvättredskap & tvättmedel :I
Mitt "sämsta" köp : Torkarblad sad
Senast redigerat av Ljepone (11 juli 2011)

151 Inlägg
18 juli 2011
Brukar handla det mesta till bilen på Biltema men något jag blev mycket imponerad av var deras sats med insatsgängor. http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … tionssats/
borrade och gängade sex gängor i ett topplock och två i vanligt stål. Helt underbart med en tiondel av priset för en V-coil eller helicoil sats.
Angående stekpannor så brukar dom vara lite välvda i bottnen för att dom slår sig rätt när man värmer dom. Stod på Ikeas pannor när jag köpte nya. Motoroljan är helt ok. Har kört totalt över 25000 mil med den, allt i från v40 turbo till 240 och golf. Så länge man följer oljespecen är det lugnt. Deras bromsar har jag aldrig haft bekymmer med, visst håller dom inte beläggen lika länge som dyrare men jag byter ändå var tredje år för att dom åldras oavsett märke.
Deras skivor har jag inte haft att dom slagit sig trots att när jag bytte på min golf med lite dåliga framok tvingade jag i beläggen och körde.
Första kilometern kunde jag inte växla till tvåan för så fort man tryckte ner kopplingen satt man i ratten. Skivorna var ljusröda ett bra tag men dom är fortfarande raka och fina. men på bilden ser man en bremboskiva max 600mil. På en golf. Så att dom dyra håller bättre ja men det finns fel på dom med. Biltemas håller inte lika länge men behövs det att beläggen håller i tio år när dom ändå blir gamla och faller i bitar efter fem?
  http://img191.imagevenue.com/loc87/th_098537335_Foto0043_122_87lo.jpg

1 062 Inlägg
18 juli 2011
Ljepone skrev:

Vilka av Biltemas blad köpte du? Jag tycker att deras premiumblad (de näst billigaste..?) är riktigt bra.

Övriga blad från Bilbutterix ska man nog hålla sig borta ifrån enligt min erfarenhet.
M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (18 juli 2011)

* Studerande *
563 Inlägg
18 juli 2011
AndreasPlars skrev:
Ljepone skrev:

Vilka av Biltemas blad köpte du? Jag tycker att deras premiumblad (de näst billigaste..?) är riktigt bra.

Övriga blad från Bilbutterix ska man nog hålla sig borta ifrån enligt min erfarenhet.
M.V.H.

Vart de vanliga "traditionella torkarbladen" för 39,90 spänn:D. Bytte sedan till de flata/- homogena torkarbladen som är mkt bättre (även de från biltema).

Rumpmas
3 860 Inlägg
18 juli 2011
AndreasPlars skrev:
Ljepone skrev:

M.V.H.

Jag kan garantera att flatbladen fungerar mycket bra till dina 9000, men det kanske är de du menar? smile
Senast redigerat av Andromeda (18 juli 2011)

777 Inlägg
18 juli 2011
Har faktiskt inte mycket o klaga på biltema. allttid bra bemötande (kristianstad)
enda jag vill klaga på e att det tar sån jävla tid för dom o sätta fart med deras bygge här hemma i Karlskrona.

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

343 Inlägg
18 juli 2011
en fråga, hurdana är biltemas pakning till grenrör och mellan grenröret och turbon?
om de håller?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

2 415 Inlägg
18 juli 2011
falkon93 skrev:
en fråga, hurdana är biltemas pakning till grenrör och mellan grenröret och turbon?
om de håller?

jag köpte grenrörpackning mot toppen till mig 940 gl. men satte dom på turbo motor och dom funkar jättebra! dom höll bättre än vad toppen gjorde iallafall smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

777 Inlägg
18 juli 2011
falkon93 skrev:
om de håller?

holler bra om motorn e orginal. har en till min volvo e den funkar fin fint efter 2 år

Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd

2 415 Inlägg
18 juli 2011
någon som har provat deras sotningssats till B230FT alltså Volvo 945 turbo? håller deras topplockspacking?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 062 Inlägg
19 juli 2011
Andromeda skrev:
AndreasPlars skrev:
Ljepone skrev:

M.V.H.

Jag kan garantera att flatbladen fungerar mycket bra till dina 9000, men det kanske är de du menar? smile

Jag har prövat deras billigaste blad för typ 40kr samt deras flatblade och jag tycker inte att de är i närheten av lika bra som deras "premiumblad" som kostar 70-80kr.

M.V.H.

1 062 Inlägg
19 juli 2011
Ljepone skrev:
Vart de vanliga "traditionella torkarbladen" för 39,90 spänn:D. Bytte sedan till de flata/- homogena torkarbladen som är mkt bättre (även de från biltema).

Ok, precis de bladen som jag tycker är de sämsta.. men flatblade har jag hört måste modellanpassas mot rutan för att ge jämt tryck iom att de är utformade som en fjäder hela bladet.
Universalblad som tex Biltemas passar sällan bra på alla modeller. Kan hända att de passar bättre på din bils rutform än på min smile

M.V.H.

1 319 Inlägg
19 juli 2011
Jag kör biltemas billigaste blad. håller 2-5 månader beroende på väder. Då kan man också ha i tanke att jag sitter i bilen c:a 8timmar/dag.

_----------'

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
19 juli 2011
Tryck_o_pys skrev:
någon som har provat deras sotningssats till B230FT alltså Volvo 945 turbo? håller deras topplockspacking?

är inte folkraceshoppen billigare med grejjer till volvo ?

777 Inlägg
19 juli 2011
CHEEVA skrev:
Tryck_o_pys skrev:

är inte folkraceshoppen billigare med grejjer till volvo ?

eller skruvat.se?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 juli 2011
Glader9991 skrev:
http://biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Rak-kapmaskin/

Något att ha?

Min har gjort sitt jobb i ganska många år nu, men den kräver en riktig kompressor & en 3/8" slang om man ska bli riktigt nöjd. Det är inget du kapar 5mm fyrkantsbalk med men för lite rostlagning är den kanon. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 321 Inlägg
19 juli 2011
Glader9991 skrev:
http://biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Rak-kapmaskin/

Något att ha?

Den har jag och den funkar kanon! Riktigt prisvärd! Har använt den riktigt mycket under 3 år som jag haft den...
Senast redigerat av Volvofarfar (19 juli 2011)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

956 Inlägg
19 juli 2011
Okej låter gött.

Jag hade tänkt ha den till kapa i golvet, där det är jobbigt att komma åt med vinkelslipen.

Sök