2183
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

5 198 Inlägg
25 augusti 2011
M_Broberg skrev:
gamlingen skrev:
Ny cykel på garantin efter stöld ?,, låter märkligt när garanti täcker fabrikationsfel och inte stöld.

dom kanske hade fuckat upp låset?

fortfarande en stöld.. vad jag vet så är lås ett tillvalsköp på deras cyklar, så då skulle garantin gälla låset,, inte cykeln.

2 415 Inlägg
25 augusti 2011
horbybonnen skrev:
någon som vet om deras svetsar är bra
vilken såfall

jag var o tittade på svetsar på biltema. Men gick till jula ist. var mycket billigare där!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 augusti 2011
gamlingen skrev:
M_Broberg skrev:
gamlingen skrev:
Ny cykel på garantin efter stöld ?,, låter märkligt när garanti täcker fabrikationsfel och inte stöld.

fortfarande en stöld.. vad jag vet så är lås ett tillvalsköp på deras cyklar, så då skulle garantin gälla låset,, inte cykeln.

Dom erbjuder en stöldförsäkring när man köper cykeln, kanske är det han menar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 198 Inlägg
25 augusti 2011
te_wik skrev:
gamlingen skrev:
M_Broberg skrev:

Dom erbjuder en stöldförsäkring när man köper cykeln, kanske är det han menar.

Mvh Tommy

Måste va det..

1 327 Inlägg
25 augusti 2011
Tryck_o_pys skrev:
horbybonnen skrev:
någon som vet om deras svetsar är bra
vilken såfall

jag var o tittade på svetsar på biltema. Men gick till jula ist. var mycket billigare där!

Vilken svets är billigare på jula?

2 415 Inlägg
25 augusti 2011
http://www.jula.se/mig-svets-130-a-210050
denna köpte jag på jula. tyckte den var billigare än biltemas.. används till hobby bara..
skall köpa mig en gas nästa gång!

Saabmeck
233 Inlägg
25 augusti 2011
Tryck_o_pys skrev:
denna köpte jag på jula. tyckte den var billigare än biltemas.. används till hobby bara..

Har en liknande, de fungerar faktiskt oväntat bra! tongue Inte som gas dock men man kan få till det ganska snyggt med en sån också smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

2 415 Inlägg
25 augusti 2011
Kribban92 skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Har en liknande, de fungerar faktiskt oväntat bra! tongue Inte som gas dock men man kan få till det ganska snyggt med en sån också smile

jag köpte en sådan bara för att jag aldrig har svetsat innan. så ville börja med något. och nu börjar jag lära mig. men 60% av alla gånger jag svetsar så blir de hyffsat bra! men du kan INTE få det att se perfekt ut! det är väldigt svårt med denna!

Saabmeck
233 Inlägg
25 augusti 2011
Nej att få perfekt går ju inte men de håller ihop bra iaf smile

2 415 Inlägg
25 augusti 2011
a men jag glömmer alltid hur man ställer in fanskapet. sen spottar den som satan

Saabmeck
233 Inlägg
25 augusti 2011
haha så kan det gå! tongue

1 319 Inlägg
25 augusti 2011
Rekommenderar att köpa en Beg kvalitets svets. Jag svetsar absolut inte mycket och är inget proffs på det, men skulle inte ens orka försöka med en sådan svets sad

_----------'

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
25 augusti 2011
gamlingen skrev:

Skrev fel, fick ny via försäkringen.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 327 Inlägg
25 augusti 2011
Köpte denna svets i vintras: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Svetsn … s-Mig-140/

Har inte behövt den en enda gång däremot sad så jag kan inte säga hur den fungerar. Däremot kan man inte riktigt jämföra den med den billigare jula svetsen. Biltemas har ju lite fler inställningar och så kan man använda flussfyld tråd + gas till den.

V O L V O
401 Inlägg
28 augusti 2011
skalman1 skrev:
Jag har biltemas största MIG svets, har kört upp några trådrullar med den nu och är toknöjd

Har också köpt svets hos Biltema.
Köpte en för cirka 6 månader sedan som det var utförsäljning på och fungerar hur bra som helst smile
Nackdelen är att jag inte är så bra på att svetsa, men man lär sig mer och mer. big_smile

Nästintill denna köpte jag (nedersta): http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Elektr … ar-MIGMAG/

/Mike_87

V O L V O 7 4 0

60 Inlägg
28 augusti 2011
Mike_87 skrev:
skalman1 skrev:
Jag har biltemas största MIG svets, har kört upp några trådrullar med den nu och är toknöjd

Har också köpt svets hos Biltema.
Köpte en för cirka 6 månader sedan som det var utförsäljning på och fungerar hur bra som helst smile
Nackdelen är att jag inte är så bra på att svetsa, men man lär sig mer och mer. big_smile

Nästintill denna köpte jag (nedersta): http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Elektr … ar-MIGMAG/

/Mike_87

Jag köpte biltemas minsta migsvets med flusstård för 6 år sen och tro det eller ej men fanskapet håller fortfarande och har aldrig strulat, perfekt att ha med sig i bilen då o då, har prövat de andra med o de e ju inte skit de heller, går bra att få jobb gjorda med de med..  Har även en redig esab orginal svets med så den från tema behöver inte gå så ofta.. Men jag skulle nog kunna rekomendera de större svetsarna:)

Roadkill cafè - You kill it, we grill it!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
28 augusti 2011
Mazdakillen skrev:
LimpanS skrev:
Tryckte ni tillbaka kolven i bromsoket helt och hållet..?

Yesbox den var så ihop tryckt som det gick men ändå funkade det inte över huvudtaget.
Det är inte första gången heller, polarn som hjälpte mig hade problem med Feltema belägg till någon Saab han hade, var oxå för tjocka.

Hade samma problem då vi böt på en kompis Golf 3a, Alldeles för feta var dem, Kolvarna var intryckt till max, var bara att lägga slipskivan i de nya beläggen hmm

Audis in Scandinavia Crew

151 Inlägg
31 augusti 2011
så hade jag med med belägg. Fast mina var ferrodo. lite tråkigt när man sitter och slipar bort några hundra mil på så dyra belägg. Först trodde jag att det var fel men enligt säljaren var det samma till golf och en massa andra te x Seat audi och vento. Därför var dom så tjocka. nu köper jag bara biltemas och byter varannat år. oavsett om det behövs eller ej. Blir billigare ändå och så har man nya fräscha belägg

2 656 Inlägg
31 augusti 2011
Mazdakillen skrev:
LimpanS skrev:
Tryckte ni tillbaka kolven i bromsoket helt och hållet..?

Yesbox den var så ihop tryckt som det gick men ändå funkade det inte över huvudtaget.
Det är inte första gången heller, polarn som hjälpte mig hade problem med Feltema belägg till någon Saab han hade, var oxå för tjocka.

man skruvar ju in dom kolvarna smile så har ni bara tryckt va dom ju inte inne

2 415 Inlägg
31 augusti 2011
jag bytte belägg påmin audi A6 igår. o det funkade hur bra som hällst!

Sök