2827
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
20 oktober 2011
sleepyoh skrev:
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:

ja jo. men har du själv sett sprayen användas. jag tror nog att personen skulle bli blind i några veckor

nope inte just den man har sett när andra former av såna sprayer används.  oftast måste man uppsöka sjukhus.

för vad? inte så att färgen fastnar i ögonen direkt, snarare runtom så man ser ut som våldtäcktsmannen. Har sprejat ner några kompisar med en liknande spray och alla dessa klarade sig förutom att ingen av dom gick ut på en vecka för att de såg ut som rånare roll (svider som fan förövrigt)

haha du låter som en trevlig polare tongue

214 Inlägg
20 oktober 2011
Mycket möjligt att detta redan varit uppe men biltema bromskolvsverktyg för 129kr, är de något att ha? Håller dem för ok där man inte orkar pressa in kolven med en polygrip? något kärvande alltså tongue

124 Inlägg
20 oktober 2011
Någon som testat denna knapp i en 740? den ser ju identisk ut med dom andra som sitter original. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … tangular1/

2 415 Inlägg
20 oktober 2011
thule_92 skrev:
Någon som testat denna knapp i en 740? den ser ju identisk ut med dom andra som sitter original. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … tangular1/

fy fan. den var lik. sådan får man nästan köpa sig till sin bil sen smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

124 Inlägg
20 oktober 2011
ja den är ju de därför ja undrar om nån testat den.

2 415 Inlägg
20 oktober 2011
Är det någon som har provat Biltemas broms OK till sin volvo 2-7-9 serie? och någon som vet biltemas kamrems kit till 960 funkar bra?

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
20 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
Är det någon som har provat Biltemas broms OK till sin volvo 2-7-9 serie? och någon som vet biltemas kamrems kit till 960 funkar bra?

deras kamremmar är bra ... tvivlar starkt på att 960 remmen skiljer sig från de övriga. Har för mig det är continetal remmar

2 415 Inlägg
20 oktober 2011
CHEEVA skrev:
Tryck_o_pys skrev:

deras kamremmar är bra ... tvivlar starkt på att 960 remmen skiljer sig från de övriga. Har för mig det är continetal remmar

Nice. då köper jag nog en sådan evtuellt om ja köper 960

Volvotrimmare
323 Inlägg
20 oktober 2011
CHEEVA skrev:
Tryck_o_pys skrev:

de har du rätt i, är continental eller goodyear som tillverkar och biltema bara stämplar om förpackningen, är bra grejjer skiljer sig nog inte från dom andra

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

Avstängd
10 388 Inlägg
20 oktober 2011
Har väl för mig att det är GoodYear-remmar...eller har varit iaf, kan ju ha ändrats smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 415 Inlägg
20 oktober 2011
Streeetkadett skrev:
CHEEVA skrev:
Tryck_o_pys skrev:

de har du rätt i, är continental eller goodyear som tillverkar och biltema bara stämplar om förpackningen, är bra grejjer skiljer sig nog inte från dom andra

gött gött. körde biltema på min gamla 940 i 1 år / 2000 mil o byte sen under renoveringen till volvo orginal. som ja fick gratis, helt ny. hehe. man måste kolla. någon som har koll även på hur man nollar en 960? och om det bara är remmen eller om spännaren ingår
Senast redigerat av Tryck_o_pys (20 oktober 2011)

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
20 oktober 2011
Tryck_o_pys skrev:
Streeetkadett skrev:
CHEEVA skrev:

gött gött. körde biltema på min gamla 940 i 1 år / 2000 mil o byte sen under renoveringen till volvo orginal. som ja fick gratis, helt ny. hehe. man måste kolla. någon som har koll även på hur man nollar en 960? och om det bara är remmen eller om spännaren ingår

deras bromsok till 740 osv fungerar alldeles utmärkt!
det är goodyear, står på förpackingen och på remmen.

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

* Voff voff *
10 989 Inlägg
21 oktober 2011
thule_92 skrev:
ja den är ju de därför ja undrar om nån testat den.

Jag köpte en så´n där för typ 12-13 år sedan och iaf då var den en aning blankare och plastigare än originalen, men tittade man inte så noga så såg man typ ingen skillnad.

Fast det är klart... Dom kan ju ha fått till finishen på dom på 12-13 år, så du lär nog våga köpa en iaf...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
27 oktober 2011
någon som har provat biltemas stötdämpare till Bmw e34 ? kostar 450 kr st vs 5700 kr st för orginal dämpare hos bmw
Senast redigerat av CHEEVA (27 oktober 2011)

2 415 Inlägg
27 oktober 2011
till er som skall handla kamremskit på biltema. handla inte där. då till min bil kostar 1100. och på skruvat.se halva priset.

* Studerande *
563 Inlägg
27 oktober 2011
CHEEVA skrev:
någon som har provat biltemas stötdämpare till Bmw e34 ? kostar 450 kr st vs 5700 kr st för orginal dämpare hos bmw

Kolla på bildelsbasen.se ir skruvat.se först innan du inhandlar de hos Biltema resp. BmW återförsäljare.

Brukar hitta mucho bra stuff där (allt BmW orginale) cool

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
27 oktober 2011
Ljepone skrev:
CHEEVA skrev:

Kolla på bildelsbasen.se ir skruvat.se först innan du inhandlar de hos Biltema resp. BmW återförsäljare.

Bildelsbasen är begagnat ju .. och priserna är runt 800 kr per ben, dvs nästan det dubbla mot biltema nytt

Ska kolla in skruvat smile

Ingen som har erfarenhet utav biltema dämparna ?

695 Inlägg
27 oktober 2011
CHEEVA skrev:
Ljepone skrev:
CHEEVA skrev:

Bildelsbasen är begagnat ju .. och priserna är runt 800 kr per ben, dvs nästan det dubbla mot biltema nytt

Satte sånna på min 525i, funkade kanon i de tusen mil jag hade den..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
27 oktober 2011
nesum skrev:
CHEEVA skrev:
Ljepone skrev:

trevligt smile hur var den att köra sedan ? går det att jämnföra med orginal dämpare eller försvinner lite ut av komforten ?

695 Inlägg
27 oktober 2011
CHEEVA skrev:
nesum skrev:
CHEEVA skrev:

trevligt smile hur var den att köra sedan ? går det att jämnföra med orginal dämpare eller försvinner lite ut av komforten ?

De som satt där va helkassa så skillnaden blev juh enorm, har inte mycket att jämföra med mer än 535an jag hade, men de va M chassi på den så de kan man inte jämföra rakt av heller tycker jag.. Men den låg fint på vägen med biltemas grejjer....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Sök