Värme på speglar på en audi a4 1.8t -99?

johan1989
1 februari 2009 · 215 Inlägg

Hej!
Jag köpte en audi a4 1.8t quattro -99 häromdan men jag är osäker om det är värme på backspeglarna. Hur får man igång det om det finns på den. Jag pratade med en och han sa att det är automatiskt, stämmer det?

_zigge_
1 februari 2009 · 313 Inlägg

Har för mig att det brukar gå sönder ofta. Finns en Rep sats hos VAG du kan köpa.. Kolla det.. För att få igång det så brukar det vara att du får sätta på defrosten på bakrutan..

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
johan1989
1 februari 2009 · 215 Inlägg

Okej, har provat med bakrutan men det hände inget. Har även frågat på VAG verkstad om det finns på bilen och enligt deras dator så ska det finnas i utrustningspaketet. Det ska inte finnas nån knapp på dörrsidan där man startar det?

te_wik Forummoderator
1 februari 2009 · 12 813 Inlägg

dunka_dunka skrev:
Okej, har provat med bakrutan men det hände inget. Har även frågat på VAG verkstad om det finns på bilen och enligt deras dator så ska det finnas i utrustningspaketet. Det ska inte finnas nån knapp på dörrsidan där man startar det?

Har du elinställda speglar så är det i regel alltid uppvärmda.
Finns ingen knapp utan går igång via samma knapp som defrosten i bakrutan som sagt.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
christofferedil Yellow bug!
1 februari 2009 · 1 640 Inlägg

Va, har inte Audi som VW, Seat och Skoda eluppvärmningen av speglarna på samma knapp som elinställningen av dessa? hmm

För isåfall brukar det vara slingorna i speglarna som bränts pga att man aldrig vrider bort den från uppvärmningsläget smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
zshoe Kokar ris
1 februari 2009 · 923 Inlägg

mjo föräldrarnas seat '04 sitter uppvärmningen på knappen för elstyrningen, alltså man kan välja mellan tre lägen, ställa in vänster spegel, höger eller mitten läget (uppvärmning) så här alltså: http://www.gpastyling.co.uk/_gfx/produc … 20logo.gif

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
johan1989
1 februari 2009 · 215 Inlägg

Okej. Man tycker ju att det ska vara värme på dem på en så pass ny bil. Det tinar då inte när man sätter på elbakrutan och det är inte heller på mellanläget där man väljer vilken spegel man ska ställa in. I instruktionsboken står det att det är automatiskt när man slår på tändningen, det står inget mer om de.

johan1989
2 februari 2009 · 215 Inlägg

Det är värme på den men slingan i spegeln är trasig så det blir nya glas.
Är det något man kan kräva på garantin? Det är ju tre månaders mrf garanti på bilen.

Pilsk
2 februari 2009 · 460 Inlägg

det beror på vad du har kommit överens med din bilhandlare. dom är inte tvungen att lämna garanti på bilen om dom inte vill. men nästan alla handlare lämnar garantier för att kunden ska vara nöjd.

johan1989
3 februari 2009 · 215 Inlägg

Okej, det är tre månaders garanti på bilen men jag vet inte om den innefattar spegelfelet.

Thorssa
3 februari 2009 ·

På min A3 -98 så startar värmen på speglarna automatiskt men det är extremt vanligt att de inte fungerar. Lösningen är som sagt nya spegelglas som tyvärr är ganska dyra, oftast ca. 600 kr styck.

Pilsk
3 februari 2009 · 460 Inlägg

spegelvärmen ska starta automatiskt dom gammla glasen hade inte en tempgivare som slog av värmen i dom. men alla nya glas man köper har tempgivare. Prata med säljarn det brukar gå bra när det gäller smågrejer.

johan1989
5 februari 2009 · 215 Inlägg

Har köpt nya glas idag och det verkar vara en givare på baksidan av glaset. Går det inte stänga av värmen på dem när jag vill då det är automatiskt? Tycker det är onödigt att dem är igång om det är ca -10 och ingen is på glasen eller stängs det av på några minuter automatiskt?

Ripassa
3 juni 2009 · 15 Inlägg

Jag försöker få svar här eftersom jag inte får det någon annanstans. Köpte en quattro 00:a för några dagar sedan och det är absolut ingen el i backspeglarna. Sen sitter den vänstra lite löst också. Har kollat säkringarna och dom var hela. Någon som vet vad det kan vara?

Mvh

Audi A4 1.8ts Quattro "Ripassa" (2000)
Pilsk
3 juni 2009 · 460 Inlägg

vad funkar inte någon el alls eller finns det inte kablar dragna till speglarna... om det är elen som inte funkar så kolla kablarna i dörren ganska vanligt att dom är av. glaset ska bara vara att klicka fast sitter i hullingar.

Ripassa
3 juni 2009 · 15 Inlägg

alltså? e det vanlig? De va konstigt... men är de verkligen så vanligt? spec på båda speglarna? aa det är ju ingen el alls i dom verkar de som....<dom pilarna man justerar med lyser inte ens ska dom inte göra de?

Audi A4 1.8ts Quattro "Ripassa" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang