1985
Sök

Oscar´s Audi A4 styling bilen provkörd. å nytt sätt att sänka på påkommit

utbildad klant
2 197 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
haha jo jag vet det;) min kompis råkade göra så lite pinsamt big_smile men tack endå alla tipps är mycket uppskattade smile vad tror folket om röd damask?

Mvh O.Frankeståhl

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
4 februari 2009
Ser ju bra ut detta, Ska bli kul att se hur det blir när du får på sommarpuckarna å så sen. angående mörkerkorten är tipset att se om du kan låna dig till ett stativ utav syrran din om hon har det, Sen ber du henne visa dig hur du ställer in lite längre slutartid så garanterar jag att du kommer få mycket fina kort : )

Good luck !

// Karlsson

___
\__
___o__|

utbildad klant
2 197 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
Hehe ska sanningen fram var jag nära att byta i dag;) men blev förvånad när det kom mer snö så fick vänta sad AHA tack för tippset men sk jag ha längre slutartid? ska jag ej ställa in kortare? elelr det kankse är bättre när den står på stativ så den får med mycket mer?

Mvh O.Frankeståhl

252 Inlägg
4 februari 2009
oggy_swe skrev:
mjo hade vart hur gott som hellst men den är ju fel färg å dyr som tusan? tongue

jo visst är det fel färg med det är ju bara o lacka om den wink nejdu den ska jag inte ha så överdrivet mkt för! om du vill så kan du få ett paketpris med en Reiger läpp fram sidokjolar o bakdel för en billig penning wink

utbildad klant
2 197 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
hehe men du skulle väl inte sälja sido kjolarna å så? säg ett pris för ett komplet paket. Utan:P bagaget för har ej platts hemma för en till bil del stående XD tar nog chansen å borrar å  ber en bön innan:P

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
go kväll provade mixtra lite bilder vad tycks inte bäst men provade bara snabbt för skojj skull

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/562298_a6cx18.jpg

MÄKI style på tvären wink fast han är lixom mästarn än så länge;)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/562299_1u012v.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/562300_m2dyvb.jpg

Så ville bara prova som sagt så inte så bra men ja nån gång ska vara den första-. inte jag sladdar alltså utan ändrar lite på bilder godnatt
Senast redigerat av oggy_swe (5 februari 2009)

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Jaha då har jag vart tyst ett tag här. her polis blev arg på mig så gick back 1500kr inte så farligt men endå. Jag fick åka hem ställa bilen. Å dagen efter när jag startade den så small hon till å böjade låte ganksa mycket. Konstigt tänkte jag nu har nog flexet släppt lite mer så jag tog en titt under å kom på varför hon brummade så högt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/566172_5em8x4.jpg

Å detta var lika bra annars hade jag aldrig fått tummen ur..... å fixat det. men det är inte lätt sliter somen GNU nu å fått loss en bult dom andra sitter verkligen hårt. nått tipps.?

Annars händer ej mycket väntar på vingen alla vet ju hur segt det är å vänta sad

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Tja igen har suttit å räknat lite å haft mig å funderat lite. jag får lite pengar den 25feb å funderar på vad som är vicktigast på bilen nu. vingen måste vara klar denna vecka så något händer. sen har jag stött på problem får inte loss katten den har suttit ett tag så när jag får på nycklen så slinter den blir så less. tipps? ska jag värma eller ska jag bara kava av dom å skaffa nya?

Ska sänka bilen hade jag tänk inte så viktigt att den har proffs väghålning det är lixom ingen racing bil wink Tipps på sida?

Till det roligare BILDER big_smile

Dagen bröjade med att jag snubblade med domkraften JAG vet jag är klantig råkade slå av ett hjul. så fick meka lite först blev så här

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/567984_quuvdz.jpg

När den var klar kunde jag ätnligen palla upp fronten

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/567987_xgcsrs.jpg

gillar höjden bak nu;) sen tror jag att jag hittat vilken sida motorn läcker på å verkar inte vara oljefiltret.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/567990_9spr3q.jpg

Här är mitt problem kan ej lossa på den sabla katten men tänkt lite det verkar som röret är delat på mitten av bilen kankse kan losa det där?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/567997_xm3tr8.jpg
Senast redigerat av oggy_swe (11 februari 2009)

Mvh O.Frankeståhl

Egenföretagare
2 496 Inlägg
11 februari 2009
Kolla på G&M motorsports hemsida ! (tror den heter så?) där har du fjädrar runt om för runt 1500kr om jag inte minns fel !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

utbildad klant
2 197 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
tsdi skrev:
Kolla på G&M motorsports hemsida ! (tror den heter så?) där har du fjädrar runt om för runt 1500kr om jag inte minns fel !

TACK big_smile låter perfekt en sänkning MÅSTE ske tongue

Mvh O.Frankeståhl

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 februari 2009
Tips angående bultarna. - Värm dom. Då kommer dom i rörelse.
Det finns olika sätt att göra det, men induktions värmare måsta vara effektivast tror jag
(dock ovanligt hos privat personer)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

utbildad klant
2 197 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Jo jag vet funderar på att värma men den ena muttern är så kass nu Och det är trångt där så att komma åt är svårt. fundera på att kapa muttrarna å byta dom. men löser sig ska kräla in i morn igen big_smile tack för tippset alltid uppskattat

Mvh O.Frankeståhl

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Ready for takeoff
367 Inlägg
12 februari 2009
Fint projekt! Några tips till fotograferandet är följande: Ställ på S/Sv (slutarprioritet) och sedan på stativ. Kameran kommer då att vela att du ställer in hur länge du ska ta kortet. Beroende på ljuset så skulle jag välja mellan 2-30 sek. Detta är alltså på kvällen! Sedan är det bara att fokusera och trycka av och vänta. Var noga med att inte röra kameran under de sekunder den tar kort, då blir bilden suddig.

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:
varför hålla på och bråka med gamla bultar? kapa och byt ut dem

big_smile du kan säga den illskan jag kände när jag la under i dag å tänkte hmm jag testar en gång till å slant å slog  näven så kände jag NE NU J%#AR är det färdig bråkat så nu ska skiten kapas av å bytas till nya fina. frågan är hur jagh ska komma åt alla 3 bultar runt om. elelr borde jag kapa av avgaset å sen bultarna?

Rosu skrev:
Fint projekt! Några tips till fotograferandet är följande: Ställ på S/Sv (slutarprioritet) och sedan på stativ. Kameran kommer då att vela att du ställer in hur länge du ska ta kortet. Beroende på ljuset så skulle jag välja mellan 2-30 sek. Detta är alltså på kvällen! Sedan är det bara att fokusera och trycka av och vänta. Var noga med att inte röra kameran under de sekunder den tar kort, då blir bilden suddig.

Hehe jo jag pillade lite med det men utan stativ är det ju ingen idea ska föröska komma över ett stativ big_smile tack för tippset tongue

Mvh O.Frankeståhl

Ready for takeoff
367 Inlägg
12 februari 2009
Du kan ju använda typ ett elskåp eller liknande som stativ wink Får vara uppfinningsrik

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
haha sant;) men vi har bara elskåp på dåliga fotoställen här:P dålig stad men så fort bilen rullar å har vingen på sig ska jag göra ett försök big_smile

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
12 februari 2009
Angående oljeläckaget så kan det vara en slang som sitter under insuget som går ifrån blocket, tillhör vevhusventilationen och dom brukar spricka och då blir det olje kladd över hela blocket och växellådan smile

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

252 Inlägg
12 februari 2009
H40GST skrev:
Angående oljeläckaget så kan det vara en slang som sitter under insuget som går ifrån blocket, tillhör vevhusventilationen och dom brukar spricka och då blir det olje kladd över hela blocket och växellådan smile

/Gurra

då har nog den slanget gått söner på min oxå! den är kladdig lite här o där under sad

utbildad klant
2 197 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
H40GST skrev:

/Gurra

TACK du har nog sparat mig 3 timmars letande. ska kolla i morgon big_smile om du har rätt så kan jag inte tacka dig nog:P Ser du bor i KBA har inte sett din bil här tror ja. sad tack för tippset big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Sök