1658
Sök

Oscar´s Audi A4 styling bilen provkörd. å nytt sätt att sänka på påkommit

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
JA jag orkad einte vänta tills kväll tongue Här får ni lite bilder på mina framgång från i dag .

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/570894_y7z3hg.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/570897_sreu08.jpg

Vart e slangen? har inte hunnit leta men bättre om ni pekar XD

Sätta dioder här?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/570901_r3fivu.jpg

Skitig blir den av att stå stilla :S sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/570904_hn1exh.jpg

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:
haha VA FAN tongue ni kommer ju blästra min bil i starten:P fått av insuget nu kommer bilder sen smile Sen ska jag varna er när jag får på vingen så blir det ca 300HK mer i min så ni kankse inte vill ha ett race wink

Kom ihåg att du får inte ut alla 300hk ifrån vingen om du inte har biltemas öppna luftfilter wink

/Gurra

HAHAHA tack för ett gott skratt . jo biltema serru hört att deras filter är sånt proffsen använder:P får nästan köpa ett sånt;) vet ej om jag klarara montera det. GANSKA avancerat wink kolla mina nya bilder . big_smile

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
15 februari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/17973/571108_1ov12q.jpg

Nån utav dessa va det på min som hade gått sönder, som du ser på bilden så e det mycket mer olja vid och på slangen till höger.
du får höra av dig när du köpt filtret så ska jag hjälpa dig montera det wink

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
jaså ska jag köpa nytt oljefilter?

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
15 februari 2009
oggy_swe skrev:
jaså ska jag köpa nytt oljefilter?

Biltema filtret wink

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
haha nehe du;) här snålas det ej wink är det någon spec slang jag måste köpa?

Passar på att visa dom nay fälgarana SÅÅ synd dom inte passade bara

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/571194_5tjiil.jpg

Nu har jappste hängt med ett tag å bheöver kärlek igen PUTTSA big_smile  som ni ser behöver det lite putts

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/571197_4s5v4c.jpg

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
JAHA nu fattar jag sportfiltert XD ja hjälp mig emd det för fan big_smile sätetr man det fel så skär ju motorn i hop XD

Mvh O.Frankeståhl

4 586 Inlägg
15 februari 2009
skönt att du verkar ha hittat ditt läckage. kör gärna en invändig motortvätt när du är klar.

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
får nog göra det;) skämms lite aldirg sett under mitt insug så wink

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
15 februari 2009
oggy_swe skrev:
får nog göra det;) skämms lite aldirg sett under mitt insug så wink

Du får göra som jag om du vill ha det fint, ta ut motorn och lacka blocket sen blästra alla aluminiumdelar du kan hitta i motor rummet så blir det fint smile håller på å bygga ett blästerskåp här hemma, du kan komma hit å blästra lite delar när det e klart om du tar med dig sand smile

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
hehe Jisses tror du jag lyfter ur motorn bara sådär;) dete dna jag mekate md innan är B20 detta är nytt för mig wink Men nån gång om jag har en till bil. så jag slipper gå tongue Tänker flytta in i ditt  garage å blästra som aldrig förr:P Hittar ju nästan i förlanda:P kört mycket cross på crossbanan där big_smile

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
16 februari 2009
oggy_swe skrev:
hehe Jisses tror du jag lyfter ur motorn bara sådär;) dete dna jag mekate md innan är B20 detta är nytt för mig wink Men nån gång om jag har en till bil. så jag slipper gå tongue Tänker flytta in i ditt  garage å blästra som aldrig förr:P Hittar ju nästan i förlanda:P kört mycket cross på crossbanan där big_smile

det e en verkstad inte ett garage dessvärre, men om nått år eller 2 så kommer det antagligen upp ett 2bilsgarage med värme och EV bil lift smile Vart ligger crossbanan då? har bara bott här ett år. vet iaf vart folkracebanan är men det kanske e samma bana

tänkte mer på insug och fästen för generator m.m. som e lätt att ta ut och som syns smile

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Aha gott med verkstad min polare har en som man får ni 3 bilar eller nåt brukar stå där. varmt å skönt big_smile Cross banan. du svänger bara inte in på mot folkrace banan utan fortsätter in mot skogen dets tår typ lite skylltar ej över 12 T å sånt. å sen så ja det står inag skylltar tillbanan. Man måste bara veta vart man ska svänga in:P så inget man hittar själv tongue Får dock aldrig köra mer men kolla på är ganska oki med. Jo puttsa är najs Kolla dagens verk.

PGA snö å kyla så valde jag låta motorn vara i fred idag å tog min japandampare

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/572074_3qck16.jpg

Puttsa av det lite snabbt så det inte ser jätte smuttsigt ut när jag skruvar tillbaka det.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/572075_qugwsp.jpg

Vill bli klar med bilen snart. Nån som vet vad slnag å packning kostar? på ett ca:

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
16 februari 2009
okej, e det nån klubb som man ska va medlem i eller e det bara å åka dit? du råkar inte veta om det finns nån gokart bana här ute i skogen? har en halvt hemma byggt med 80cc crossmotor på som jag kör med ibland på vägarna men det vore skoj å ta det på bana nån gång också :p

Slangen e det nog bara audi som har och den kanske ligger på 300 eller nått, och packningen (till insuget?) ligger nog runt 100lappen

funderar på om jag orkar starta en projekt tråd till min bil, har ju lite jag ska göra tex: tvätta av motorn, lacka blocket, blästra alla aludelar och tvätta rent alla slangar och behållare... va tycker du?

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
haha starta en tråd wink massa goa audi snubbar här tongue Bnana i skogen där du bor ungeför Heter vågerse å Du ska inte behöva vara i någon klubb kommer folk dit å kör moppe i bland. så det är inget jätte seriös grej men banan är kul. även för mgi å alla mina vänner innom crossen som brukar köra på "riktigabanor" om man säger så GO-kart du jag vet ej. höjj den lite å kör på alla grusvägar;) Eller gå in å kolla på Svemos hemsida dom har nog vart alla go-kart ställen finns.

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
16 februari 2009
oggy_swe skrev:
haha starta en tråd wink massa goa audi snubbar här tongue Bnana i skogen där du bor ungeför Heter vågerse å Du ska inte behöva vara i någon klubb kommer folk dit å kör moppe i bland. så det är inget jätte seriös grej men banan är kul. även för mgi å alla mina vänner innom crossen som brukar köra på "riktigabanor" om man säger så GO-kart du jag vet ej. höjj den lite å kör på alla grusvägar;) Eller gå in å kolla på Svemos hemsida dom har nog vart alla go-kart ställen finns.

okej, jag körde cross för några år sen i stenungsund. tänkte ifall man skulle köpa en cross å leka lite smile
den går å köra på grusvägen sålänge man inte kör i mitten, har en markfrigång på ca 2cm :p

Ska få lite gort med motorn för innan jag startar en tråd, så tråkit å läsa då jag bara har tid på helgerna för å arbeta med den.

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:

okej, jag körde cross för några år sen i stenungsund. tänkte ifall man skulle köpa en cross å leka lite smile
den går å köra på grusvägen sålänge man inte kör i mitten, har en markfrigång på ca 2cm :p

Ska få lite gort med motorn för innan jag startar en tråd, så tråkit å läsa då jag bara har tid på helgerna för å arbeta med den.

/Gurra

hehe 2 cm är inte mycket XD hehe emn nu är jag är billös kan jag la låna den så länge XD tongue stenungsund har en fin bana. önska rjag kunde leka lite cross åxå wink hehe jo knakse sant är det bara små saker så. hoppas jag är kalr snart å kan köpa roligare saker tongue är det en slang som går från mtorn som e ganska tjck jags ka byta? sitter med slangklämmor eller nått?

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
16 februari 2009
oggy_swe skrev:
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:

/Gurra

hehe 2 cm är inte mycket XD hehe emn nu är jag är billös kan jag la låna den så länge XD tongue stenungsund har en fin bana. önska rjag kunde leka lite cross åxå wink hehe jo knakse sant är det bara små saker så. hoppas jag är kalr snart å kan köpa roligare saker tongue är det en slang som går från mtorn som e ganska tjck jags ka byta? sitter med slangklämmor eller nått?

Gör så att du demonterar slangen som går ifrån oljefällan på blocket och kollar skicket på den, har för mig den sitter med nått snabbfäste och e det inte den så e det bara att gå vidare till nästa del. kommer inte ihåg hur det såg ut efter det riktigt eftersom jag demontera allt därefter när jag bytte turbon i sommras. Vet dock att audi har spränskisser på hela motorn med slangar å allt så e du osäker så e det bara att gå till dom för brukar va hjälpsamma.

/Gurra

btw: du har inte lust å komma förbi med lite snus? glömde mina i arbetsbyxorna och e lite sugen just nu om man säger så :p

utbildad klant
2 197 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Okej för det finns lixom bara en slang man kan lossa om man säger så? jag borde lixom inte ta fel XD jag kom nästan i bråk på audi här men förhoppningsvis har dom glömmt det XD haha tror du ajg ska cykla med snus då eller XD mitt snus ligger så fint här så;)

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
16 februari 2009
oggy_swe skrev:
Okej för det finns lixom bara en slang man kan lossa om man säger så? jag borde lixom inte ta fel XD jag kom nästan i bråk på audi här men förhoppningsvis har dom glömmt det XD haha tror du ajg ska cykla med snus då eller XD mitt snus ligger så fint här så;)

hehe, vill du låna mitt blästerskåp senare så får du ta å offra dig lite wink det finns ju den första som sitter på oljefällan, sen har jag för mig iaf att det kom ett T-kors där en gick till insuget och en gick till röret mellan turbo och Lmm. fast det kanske är anorlunda på din bil.

Tänkte börja å skriva en projekt tråd, får se ifall den kommer upp ikväll smile

/Gurra

Sök