Projektet med Mini'n ser helt brutalt ut! Hoppas bara ni måttar in motor och drivlina rätt och får bra balans i kardanen efter att ni kapat den, annars kommer den inte bli rolig att köra med när man vill dra på
Keep it up!
Självklart kommer allt att göras på bästa sätt då bilen sponsras av ett välkänt racingstall & ska köras på bana TeamX3M är ett framgångsrikt team & har skördat segrar i Camarokupp på senare tid, tror dem vet vad de snackar om när det gäller Camaro motorer mm.
Jaså e det dom som bygger Som du sa så har dom hållt på med camaro bilar ett tag. Har träffat dom när dom körde med super cartar på sturup (vip inbjudning) var skit coolt att se!
Projektet med Mini'n ser helt brutalt ut! Hoppas bara ni måttar in motor och drivlina rätt och får bra balans i kardanen efter att ni kapat den, annars kommer den inte bli rolig att köra med när man vill dra på
Keep it up!
Självklart kommer allt att göras på bästa sätt då bilen sponsras av ett välkänt racingstall & ska köras på bana TeamX3M är ett framgångsrikt team & har skördat segrar i Camarokupp på senare tid, tror dem vet vad de snackar om när det gäller Camaro motorer mm.
Kalas det! För får man fel vinkel på det hela blir det ju skit, och tänk dig då vikten på den bilen i jämförelse med kraften motorn delar ut Roligt att se seriösa monsterprojekt!
Keep it up!
Kalas det! För får man fel vinkel på det hela blir det ju skit, och tänk dig då vikten på den bilen i jämförelse med kraften motorn delar ut Roligt att se seriösa monsterprojekt!
Jepp Kollade med Caddy & allt ska svarvas ordentligt så "No worrys". Fast tror den kommer få en fet vikt i bagaget
Frågar här med så kanske någon annan hinner före att svara.
Vad är det för plastfilm och vart hittar du den? Jag behöver en sådan för att gjuta av kjolar och framskärmar för att slippa lackera innan, ja jag är lat och har ingen bra plats att lacka på för tillfället
Frågar här med så kanske någon annan hinner före att svara.
Vad är det för plastfilm och vart hittar du den? Jag behöver en sådan för att gjuta av kjolar och framskärmar för att slippa lackera innan, ja jag är lat och har ingen bra plats att lacka på för tillfället
Jag kan tyvärr inte svara på exakt vad det är för plastfilm jag använder eftersom jag själv inte vet mycket om den mer än att den tål höga temperaturer utan att varken smälta eller släppa. Köpte den av en lokal reklamfirma som trycker & skär ut dekaler. Åkte in & frågade om en vinyl som skulle passa mina behov eftersom jag hatar att vaxa ytan som ska gjutas av + att jag inte är världens bästa lackerare Spar alltså både tid & jobb
Trodde att jag skulle hinna drapera framgrillen idag men men... Här kommer iaf bild på den grundad innan jag ska lacka den svart för att sedan drapera den i kolfiber. Håll ut, den blir nog färdig som allt annat
V som i "Version 5". De andra hålen kan komma att läggas igen...har inte bestämt mig ännu. Tänkte eventuellt göra hål för kalluft till filtret men vi får se.
Imorgon ska jag leka lite med kolfiber & grunda framskärmarna innan jag gjuter av formar på dem Kan inte beskriva hur skönt det är med värme i huset igen...varmvatten & allt....vilken jäkla lyx asså hahaha!
Nu är rör till skyddsburen beställda. Om sambon klarar hålla bebisen i magen en vecka till så kan vi påbörja burbygget nästa helg. Tyvärr var skissbilden på buren för liten för att laddas upp & jag orkar inte fixa det nu så håll ut för det händer mycket med bilen nu igen
Idag har Pelle hjälpt mig förbättra planeringen av smådetaljer på det yttre. Dreamscience i England har har stegat fram som sponsor på bilen även till denna versionen och om samarbetet fortsätter som hitills åker dekalerna upp på bilen. Som man kunnat se på tidigare versioner av bilen så håller jag mitt löfte & följer planeringens visions/illustrationsbilder som Pelle & jag arbetar fram tillsammans. Tidigare versioner har varit skrämmande lika sin illustrationsbild. Dagens hjälte: Pelle
Här är målet på hur bilen kommer att se ut!
Behöver väl knappast nämna att allt gråsvart på bilen är kolfiber + lite till som är lackat exempel framskärmar, sidokjolar & breddningsskärmar bak Och kom ihåg var ni såg denna först
Senast redigerat av CarbonLoader (17 januari 2010)