Tillbaks till projektet igen. Totalkvaddade familjebilen 2 dagar innan jag skulle till fjällen, kapade taket för att få ut mig & spännde fast mig på spineboard med nackkrage. Hade tur att inte familjen satt med mig i bilen & att jag hade en krocksäker bil & klarade mig hyfsat oskadd. Fick ju en ordentlig sjukgymnastik genom att vandra 7 dagar i fjällen för att avsluta med att bestiga sveriges högsta topp
Har stora planer för "Le Bleu" nu när man saknat kolfiber rummet en vecka Tänker gjuta formar till det mesta av karossen & bygga bur. Satsar fullt ut med en liten prestandabil nu
Fan vad tråkigt annas coolt att bestiga berg k2 nästa?
Nej, fyfan! Nu får det räcka med den saken Vi diskuterade efterå om att bestiga Everest men ändrade oss hastigt när det visade sig vara över 8000 meter jämfört med Kebs 2105meter
Tillbaks till projektet igen. Totalkvaddade familjebilen 2 dagar innan jag skulle till fjällen, kapade taket för att få ut mig & spännde fast mig på spineboard med nackkrage. Hade tur att inte familjen satt med mig i bilen & att jag hade en krocksäker bil & klarade mig hyfsat oskadd. Fick ju en ordentlig sjukgymnastik genom att vandra 7 dagar i fjällen för att avsluta med att bestiga sveriges högsta topp
Har stora planer för "Le Bleu" nu när man saknat kolfiber rummet en vecka Tänker gjuta formar till det mesta av karossen & bygga bur. Satsar fullt ut med en liten prestandabil nu
Fan vad tråkigt annas coolt att bestiga berg k2 nästa?
Nej, fyfan! Nu får det räcka med den saken Vi diskuterade efterå om att bestiga Everest men ändrade oss hastigt när det visade sig vara över 8000 meter jämfört med Kebs 2105meter
Idag fick jag & polaren Caddy ett ryck & körde till garaget & fixade lite småpill på "Le Bleu Escargot". Man kan ju inte missa mitt sjukt stora ormbo i motorummet hehe...ser för jävligt ut jag vet
Bytte till stålomspunnen bränsleslang eftersom den gamla var på god väg att spricka.
Bytte även lite silikonslangar som Peter stod till tjänst med.
Caddy som bland annat hjälpt mig tidigare med buren i Fiestan svetsade ihop ett stag lite snabbt.
Kraftiga plattor.
Kommer säkerligen att lackas i framtiden tillsammans med resten.
Idag fick jag ytterligare ett ryck & & fixade bromsarna som var hyfsat rostiga. Större uppgraderingsok med Mintex belägg & större ventilerade skivor 259mm. Blir till att byta skivor snart igen pga rost.
Före... Efter...
Speciell som man é så kunde jag inte motstå att provocera lite med vita bromsar trots att de snart blir svarta
snälla kasta dom där fälgarna så långt du kan sen går du fram och sparkar på dom när dom har landat;) för dom ända bilar som passar med tre ekrat är saab
snälla kasta dom där fälgarna så långt du kan sen går du fram och sparkar på dom när dom har landat;) för dom ända bilar som passar med tre ekrat är saab
Håller fullständigt med dig Enda anledningen till att jag har dom är att de endast kostade 500kr med däcken på så tillsvidare stannar fälgarna
Dags att börja med huven Idag har jag slipat ner all färg på huven & lackat den med gelcoat för att få en blank yta att sedan gjuta formen på. Lägg märke till att jag byggt på ett huvscoop som blir ihopgjutet i kolfiberhuven. Funderade på att bygga på huven med s.k "böserblick" (arga ögonlock) också men tycker inte det ser unikt ut längre & skippade det =/
Senast redigerat av CarbonLoader (13 september 2010)
Idag åkte staget fram på Tack Dalhems! Kanske gör någon nytta i helgen när Carkings kör konbana & 201meter Kan dessutom lägga till mer att göra på listan.... Skärmbreddning, bur & Omlackering.
ser ut att bli ett mycket kul bygge .. en fråga får inte filtret i sej väldigt mycke varmluft där de sitter
Svar: Jo Det sitter inte riktigt bra placerat i nuläget. Detta beror på att intercoolern också sitter felplacerad för tillfället. Men detta ska ändras på
Har en Renault GT Turbo kaross med papper och motor samt inredningsdelar, Om du är intresserad.
Karossen är strippad på all underredasmassa+tätmassa, sedan blästrad och grundad med Mercedes rostskyddsgrund. Invändiga tröskelförstärkningar + trösklarna är nya (Orginal) H+V bakskärm är bytade. (Orginal)
Igår kördes "Le Bleu" upp på bromsbänken hos TeamX3M som bl.a tävlar i Camaro Cup. Resultatet visade 120hk / 180nm. Detta visade vad jag har för effekt ut på däcken ner i gatan på 0,7 bar i laddtryck så motorns originaleffekt stämmer ganska bra på hästkrafterna. Vridet är lite bättre än original. Med en vikt på 750kg gör sig "Le Bleu" inte blygsam på gatorna. Filmade så video på bänkningen kommer läggas upp inom kort. Körde en slipad 10:a på 201m med dåliga däck & dåligt väglag i söndags. Gissar på en hög 9:a på strippen med lite bättre asfalt & kanske ytterligare lite finslipning med preppad bana. Körde jämnt mot Mini Cooper S - 2006 som är kompressormatad & bänkad till 215hk. Slog Honda Delsol med stora V-tec motorn på 160hk hyfsat lätt med däckspinn.
Nu blir det takrum för "Le Bleu" som ska få ny kostym över vintern