Trumpeten var ganska populär bland folket Körde på 10.14 med däckspinn som bäst =/ Tippar på en hög 9:a nästa gång om väglaget är bättre. Ska dessutom byta till Toyo R888 snart...
Jodå, fick lite extrajobb med huven eftersom förra ägaren lackat med nån jäkla pastellfärg så allt bara kletade ihop till en klibbig massa när jag skulle förbereda för avgjutning =/ Fick slipa ner hela huven in till plåten & ska nu lacka innan avgjutning.
Jodå, fick lite extrajobb med huven eftersom förra ägaren lackat med nån jäkla pastellfärg så allt bara kletade ihop till en klibbig massa när jag skulle förbereda för avgjutning =/ Fick slipa ner hela huven in till plåten & ska nu lacka innan avgjutning.
Fan vad tråkigt det är med klåpare! Men du får säkerligen rätt på det!
TRO DET ELLER EJ! Siktar på Elmia till 2011 med "Le Bleu" fast i ny variant. Här är en illustrationsbild på hur bilen ska se ut färdig ungefär:
Behöver jag ens nämna vilken jag har som huvudsponsor... Tack till Pelle för hjälpen med bilden & stort tack till Örjan på Risetrade för spons! DETTA KOMMER BLI SKITBRA!
Senast redigerat av CarbonLoader (10 oktober 2010)
Tack JimBo & jodu bollen1986 den LÄR bli verklighet & det vet dom som känner mig & har sett Pelles & mina tidigare illustrationsbilder kontra slutresultatet CHECK IT OUT!
Nice! Ser framemot att se den på Elmia Hoppas det går bra så det inte blir några förseningar. Planerat att göra nått med motorn?
Fick faktiskt själv nyss svaret på den frågan i form av att Jocke på ItsFun kontaktade mig för intresse att sponsra projektet Om det blir som jag hoppas på så kommer en uppgradering från deras sida att göra godsaker med motorn
Har man bra referenser så behöver man inte jaga speciellt mycket. Det är en win-win förtjänst åt båda hållen. Jag har ju visat att mina bilar blir verklighet Men jag sticker inte under bordet med att det är tack vare mina sponsorer som jag denna gången lyckas färdigställa mitt projekt. Det enda jag önskar spons på nu är 2 nya sportstolar, annars är det mesta löst
Idag har jag börjat göra mallar till skärmbreddningen, blev lite väl breda så får fixa det imorgon. Slänger snart upp lite byggbilder på löpande band.
Arbetet med gjutpluggar till breddningen pågår för fullt. Tanken är att bygga upp en breddning & när jag är nöjd med form & allt så gjuter jag av skärmarna som gjutpluggar. Sedan har jag en gjutform att göra kolfiberskärmar i
Den blir hyfsat bred "det lilla monstret". Pluspoäng till den som vet vad det heter på franska?
Ännu en gång vill jag passa på att tacka mina sponsorer Risetrade.se & Itsfun.nu. Detta är verkligen ett roligt projekt & allt blir en hel del lättare med ett leende under arbetets gång.