Kommer bli grymt bra! Men huv scoopet, Lite tveksam till det
Men...skrev ju att jag ska fixa scoopet imorgon, det ska bli dubbelt så stort. Det tidigare fixades på 5min innan jag skulle köra konbana för att motorhuven överhuvudtaget skulle kunna stängas med staget monterat, satt bara med 2 popnitar Sen behöver motorn så mycket kyla som den bara kan få Ska plasta ihop 2st scoop till ett stort. Ska även jämna till sidokjolarna lite imorgon så håll er uppdaterade för imorgon händer det grejor
Men...skrev ju att jag ska fixa scoopet imorgon, det ska bli dubbelt så stort. Det tidigare fixades på 5min innan jag skulle köra konbana för att motorhuven överhuvudtaget skulle kunna stängas med staget monterat, satt bara med 2 popnitar Sen behöver motorn så mycket kyla som den bara kan få Ska plasta ihop 2st scoop till ett stort. Ska även jämna till sidokjolarna lite imorgon så håll er uppdaterade för imorgon händer det grejor
Ojdå. Måste missat det. Blir nog bra!
Hehe...ja vi får hoppas det blir bra Återstår att se men hoppas på det bästa. Uppdatering imorgon.
Tack för alla kommentarer Angående huvscoopet så fyller det en jäkla funktion Måste ha ner kylan i motorn då extra IC:n är väldigt liten. Turbon ger av sig en sjuhelsikes massa värme varav bilen INTE är optimal att köra långa hårda sträckor med....riskerar ofrivillig solbränna på gasbenet hehe.
Apropå huvscoop.... Fult eller inte, nytta gör det & kommer bli som på bilderna: Black & white, 2 ska bli1, alla lika alla olika....
Ihoplimmat & spacklat
En sidokjol som plastats & spacklats en omgång...behövs byggas om ganska radikalt men det ska bara bli kul
Har idag även kapat loss en del av onödig plåt bakom krockbalken bak för att avgassystemet som jag tänkt ha det ska få plats Håll ut... Håller dessutom på att bredda bakre stötfångaren... Idag har det blivit mycket gjort för & vara en pers.
Tack aXLe! Jag jobbar som ni ser på bilderna inte på de överdrivet stora ytorna... hehe. Tror jag har ca 30cm på varje sida om bilen & 1,5 meter framför bilen när jag puttar ut halva bakdelen. Varför ska man vara bortskämd...??? Bilen blir ju inte snyggare för att jag har mer plats att skräpa ner omkring mig hehe. Hade i ärlighetens namn inte varit fel med lite större yta =/
Idag har det inte gjorts jättemycket på bilen men fullt tillräckligt ändå. Pierre kom förbi & hjälpte mig att putta ut bilen ur mitt "STORA" garage & vända den för att kunna börja jobba på breddningen bak. Pierre skar ut mallar till breddningen som vi limmade på bilen. Vi passade på att passformtesta sidokjolarna när vi hade bilen ute. Köpte delar till avgassystemet som ska bli lite fräsigt
Testade hänga på sidokjolen
Som ni ser...världens största garage att arbeta runt bilen i...NOOOT! Såhär kan jag åtminstone börja bygga bakskärmarnas pluggar.
Pierre, "The man in black"
Tack för hjälpen idag Pierre...det lär bli fler tillfällen att hjälpa till.Hehe
Idag har varit en sådan lite tråkigare byggdag...men ack så viktig för det Lagt ett tunt lager spackel över huven för att jämna till alla hack & bulor. Den ska ju funka som gjutplugg senare. I brist på nåt att göra tidigare idag så lekte jag med en av bilderna & fyllde i lite linjer. Gjorde ett tappert försök till att lära mig Photoshop & klippte in fälgarna...det blev ju som det blev =/HAHA! Man kan ändå på något konstigt sätt urskilja helhetsintrycket av bilens potential att bli riktigt brutal som färdig. Vad tycks om gamla ägarens lackering av halva motorn....suck
Huven..
Dagens modell Sambon smygtog en bild på mig.
Bild på de påbörjade mallarna till bakbreddningen som Pierre fixade igår.
Gör som jag brukar, kisa med ögonen när ni tittar på bilden så blir den skitsnygg HAHA!
Har lite smygsaker på G med avgassystemet som jag håller hemligt änsålänge Caddy, Peter & Pierre avslöjar inget hoppas jag.
Senast redigerat av CarbonLoader (27 oktober 2010)
Idag har varit en sådan lite tråkigare byggdag...men ack så viktig för det Lagt ett tunt lager spackel över huven för att jämna till alla hack & bulor. Den ska ju funka som gjutplugg senare. I brist på nåt att göra tidigare idag så lekte jag med en av bilderna & fyllde i lite linjer. Gjorde ett tappert försök till att lära mig Photoshop & klippte in fälgarna...det blev ju som det blev =/HAHA! Man kan ändå på något konstigt sätt urskilja helhetsintrycket av bilens potential att bli riktigt brutal som färdig. Vad tycks om gamla ägarens lackering av halva motorn....suck