2558
Sök

940 se turbo konvertering!

Jägare
172 Inlägg
19 mars 2006
Trådstartare
#1
Hej det är är nogg en av de vanligaste tråddarna men vill bara he ett svar..

Gustav skrev i sharkys sticky så här..

- Om bilen är så ombyggd att den kan räknas som ombyggt fordon (till exempel om man bytt hela drivlinan och hela bromssystemet) kan man istället för ovanstående gränser få ha max 15kW/100kg tjänstevikt . Det förutsätter att SFRO anser att bilen klarar effekten och vridet (det finns ingen maxgräns för vrid). För ombyggt fordon krävs SFRO-besiktning (kostar idag 3000:-) med bromsprov etc.


Då är det ju inte så svårt att besikta med annan motor lr med ombyggd motor.. om man bara behöver förstärka drivlinan å sen åka till SFRO..

Min fråga är alltså är det så lätt att bes som ombyggt fordon och om det är mkt dyrare försäkring på ett sådant fordon!

/tack på förhand!

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P

Mr
267 Inlägg
19 mars 2006
#2
Det handlar inte om att förstärka resten av drivlinan utan den ska vara utbytt.. Om du läser tråden Sharky lagt upp för att slippa konverteringsfrågor så får du svar där.. Det vore enklare för dig att skaffa en turbomotor som sitter i 940 tic, den har papper på att klara avgaskrav osv.. Mindre jobb för att åstadkomma samma sak.. Men kolla Sharkys tråd.

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

10 287 Inlägg
19 mars 2006
#3
Ombyggt fordon innebär att man måste bygga om bra mycket mer än att bara hinka in en annan motor.

Vill man veta vad och hur, så kontaktar man SFRO så får man ett korrekt svar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök