4746
Sök

hur många av er lämnar in bilen på service?lr servar ni den själv/a?

336 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
topic! hur gör ni?är ju bra fall man har full service bok ,m.m. rätt kul när man ska sälja bilen med smile..

volvo 740:)

ElectroRaggare
886 Inlägg
2 februari 2009
Audi:n lämnar jag in, dels för jag inte orkar greja med den, och dels för att att det är roligare att sälja en bil med komplett servicebok.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

1 853 Inlägg
2 februari 2009
Beror på vad det är för service... och vad det kostar...

691 Inlägg
2 februari 2009
beror på vad som skall göras... man kan ju inte alltid släcka service lampan själv tex. har man en riktigt ny bil så vill man ju få service historiken ifylld iaf. men olja o filter kan man ju byta själv iaf. Har man en äldre bil så vill man ju göra så mycket som möjligt själv. Jag iaf. Känner man sig osäker så lämnar man in den.

1 064 Inlägg
2 februari 2009
Lämnar in på volvoverkstad alltid, olja o filterbyte var 500:e mil. Trevligt med en komplett servicebok o ordentligt servad bil tycker jag... smile

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 februari 2009
Nu har ju inte jag ägt 9-5:an allt för länge men service tänker jag lämna åt saab eftersom det ingår mer i en fullservice än bara fyra liter olja och ett nytt filter.

Blir nog oljebyte var tusende mil sålänge jag äger bilen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

290 Inlägg
2 februari 2009
är det din 740 du pratar on så gör det själv,
inte många som bryr sig om servicebok på så gamla bilar

3 182 Inlägg
2 februari 2009
gör allt själv och ber en polare o stämpla boken.  smile

1 833 Inlägg
2 februari 2009
Lämnar den.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Trucker
2 710 Inlägg
2 februari 2009
Servicebok är tyvärr lätta o "förfalska" idag.. Serviceboken är ju där för att du skall se det som ett garanti på att allt e skött osv.. men denna kan förfalskas väld lätt , med rätt kontakter wink Känner en snubbe som driver eget.. han har en v70 -02 170hk. han har "vridit" om miltalen 2 gånger. står att den gått 22k mil men han säger själv att han skulle gissa på 65-70k mil nu typ..

jag servar min bil själv. tror inte så mkt på servicebok. Kollar däremot på antalet ÄGARE.. Byter olja o hela kitet var 1000e mil typ smile en -94 som gått dryga 30k mil. Men går hur bra som helst winkwink

Fart missbrukare

313 Inlägg
2 februari 2009
Servar alltid själv.. Blir bäst då och man vet att det blir redigt gjort..

Trucker
2 710 Inlägg
2 februari 2009
_zigge_ skrev:
Servar alltid själv.. Blir bäst då och man vet att det blir redigt gjort..

Så bra sagt wink

Auktoriserade verkstäder drivs ju av vanliga människor. Alla kan ha dåliga dagar, servicen kan utföras av en praktikant.. Nej fan. Så länge jag har denna kunskap så lär inte nån verkstad få röra min bil wink

Fart missbrukare

1 327 Inlägg
2 februari 2009
Gör all rep och service som jag klarar själv hemma. Kan i nödfall lämna in.

624 Inlägg
2 februari 2009
servar själv..
gör så mkt som det bara går själv, då vet jag kvaliten på arbetet och det blir ordentligt gjort!
MEN..är det ngt knepigt som jag kanske inte vill ge mig in på och/eller inte klarar, då lämnar jag in till en mek jag har..

inte kul och börja med ngt och sen blir de bara skit,då står man där med grejerna i handen..
lämnar man in då får du ju garanti på att jobbet utförs.

who´s the man?

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
2 februari 2009
Servar själv. Hade jag haft en ny bil så hade jag nog lämnat in den, då jag tror att man förlorar mer pengar på att serva själv.

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
2 februari 2009
Jag tycker att det spelar ingen större roll vem som utfört det, allt som man gör själv så sparar man ju självklart kvitto och sätter i pärmen med datum och miltal.
Vissa saker som kräver datoruppkoppling så får man ju åka till nån känner som har verkstad för och se.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
2 februari 2009
Gör allt själv utom "grundservicerna" på Saaben !!!

Dom andra bilarna får bara öm egenvård smile

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

Random Hero
4 047 Inlägg
2 februari 2009
jobbar på bosch auto service, så plockar in bilen när de e dags o fixa nåt o skriver in de på datan så får ja kvitton o mätarställning o allt som gjorts smile nästa ägare på bilen blir säkert glad:)

Dog food lid. Backwards

1 634 Inlägg
2 februari 2009
Lämnar in hos en vän som jobbar på verkstad och som jag vet gör jobbet perfekt, han går dessutom igenom HELA bilen ordentligt och letar eventuella fel och brister. Har tidigare lämnat till märkesverkstad men upptäckte att de inte är det minsta intresserade av att göra ett bra jobb eller mig nöjd.

Hade klarat av att göra själva servicen själv, men jag värdesätter mer att bilen gås igenom av ett proffs i samband med service.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök