Volvo 850 T5R "rycker vid gaspådrag"

inyourbed
19 mars 2006 · 53 Inlägg

Hejsan,
ha en volvo 855 T5R som rycker när man gasar på.
Från början var det bara när turbon laddade fullt på 4:an och 5:an men nu har det blivit även när man gör "långsamma omkörningar och när man ska hålla hastigheten i branta backar.
Bilen liksom dör under nån sekund, och det är inte det roligaste mitt i en omkörning.
Nån som vet vad det kan vara för fel?
Tacksam för tips!

sluggo666 Maskinförare
19 mars 2006 · 64 Inlägg

Har du kikat på tändsidan???.stift,tändkablar,rotor å allt det där???
Min mi16 röck så där för någon vecka sedan. jag bytte rotor fördelare styft å tändkablarna. sedan gjick den bättre än förut:)

inyourbed
19 mars 2006 · 53 Inlägg

sluggo666 skrev:
Har du kikat på tändsidan???.stift,tändkablar,rotor å allt det där???
Min mi16 röck så där för någon vecka sedan. jag bytte rotor fördelare styft å tändkablarna. sedan gjick den bättre än förut:)

Stiftena är nybytta, Men det är precis som att den tjuvnyper luft nånstans men har kollat och hittar inge fel.  Men om de är nåt med tändningen borde den inte dö av som den gör, för det är som att turbon tappar orken liksom, fast turbon är splitterny.

Silver
19 mars 2006 · 16 Inlägg

vad kör du med för ladd tryck? har du kollat wg slangen, på min t5:a var den av när jag köpte bilen...

inyourbed
19 mars 2006 · 53 Inlägg

Silver skrev:
vad kör du med för ladd tryck? har du kollat wg slangen, på min t5:a var den av när jag köpte bilen...

Jag vet inte vad det är för laddtryck, men det är iaf orginal laddtryck.
Okej!  ska ta och kolla den!

sluggo666 Maskinförare
21 mars 2006 · 64 Inlägg

Nä det är sant. den borde ju inte dö om det är det som är felet. Men om du kommer på 5:an och trycker i kopplingen tappar den varv då också..så att den nästan dör???

inyourbed
21 mars 2006 · 53 Inlägg

sluggo666 skrev:
Nä det är sant. den borde ju inte dö om det är det som är felet. Men om du kommer på 5:an och trycker i kopplingen tappar den varv då också..så att den nästan dör???

Nä det gör den inte, utan det blir bara när man trycker på lite.

volvo_240_tic ingen aning
21 mars 2006 · 687 Inlägg

har du kollat luftmasse mätaren/givaren

även zebran har sina fläckar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang