1651
Sök

häjlp med lite vakuum slangar m.m på en nissan 200sx s13

204 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
#1
håller på att montera i hopp en ca18det som föra ägaren montera ner. och nu håller jag på att koppla in alla vakuum slangar och det är lite jag inte redigtvet var de ska, hoppas någon vet var de ska eller om jag kan ta bort det
https://www1.garaget.org/gallery/archive/85631/562194_6qx5z1.jpg

till frågan nu: det sitter  någon regulator av något slag som jag inte fick när jag köpte bilen. vad gör den? kan man skippa den?

till den andra frågan: de rören som bland annat den "okända regulatorn" och Brt:en är anslutna till, var ska de anslutas till?

skulle vara väldigt schyst om någon kan ta en liknande bild och gör en lite lista över var de ska:)
Mvh Mats
Senast redigerat av Matz-The-Man (4 februari 2009)


204 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#2
någon som skulle kunna hjälpa mig?


240 Inlägg
5 februari 2009
#3
Tror att den regulatorn du menar är bränsletrycks regulatorn. den kan du inte ta bort.

4 670 Inlägg
5 februari 2009
#4
ska försöka hjälpa dig denna som du ringat in är bränsletrycksregulatorn och det ska gå vacuum till denna

ska rita om din bild åt dig!
Senast redigerat av mickius (5 februari 2009)


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#5
https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/562697_3z6yua.jpg
Tycker han har gjort detta krongligt åt dig den som byggt om insuget men iaf 1 Är vacuum till Bränsletryckregulatorn 2 Är Vacuum till WG 3 Är vacuum ut ifrån ingsuget Dessa 2 över 1 och 2 är bränsleledningar
Den som går längst me toppen runt till turbon är vacuum den under den är vatten till turbon

Sen har du 2 St vaccum framme vid spjälhuset!

Antar att han som byggt detta har tänkt ungefär såhär

1 st vaccium som går till ledning 1 och 2 ifrån spjälhuset som delas i ett t kors för o få vacuum dit
Den andra utgången ska gå till dumpen
Senast redigerat av mickius (5 februari 2009)


204 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#6
nja bränsle regulatorn sitter väll bredvid där med skruven på?


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#7
Matz-The-Man skrev:
nja bränsle regulatorn sitter väll bredvid där med skruven på?

då har du 2 st den som ja visat är ORGINAL bränsletrycksregulator!

Ja kör med extern med som går före orginal för o höja bränsletrycket

Kan du ta en bild uppefrån?
Senast redigerat av mickius (5 februari 2009)


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#8
ja förstår inte riktigt hur den som kopplat detta har gjort allt! när man tittar noga så ser de ut som att den  översta av dessa 4 rör som går till vacuum 3 och sen till den som man kan skruva på? den ska de gå bensin i!

skulle va bra om du kunde skaffa en bild ovanfrån oxå så syns de lite bättre
Senast redigerat av mickius (5 februari 2009)


204 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#9
tackar mickius nu blev det lite klarare:) en lite fråga till: det sitter en Pressure Reg Control Solenoid Valve med 3 vacuum ingångar på och en kabel till kabel härvan, har läst lite och då ska man kunna ta bort den tror ja är det någon som kan bekräfta det? ska se om jag kan fixa en bild på den


204 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#10
vet i fan allså ja har lånat bilden men om du har en bild over hur det hur det ser ut för dig så lägg gärna in den


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#11
Matz-The-Man skrev:
vet i fan allså ja har lånat bilden men om du har en bild over hur det hur det ser ut för dig så lägg gärna in den

Lånat bilden? är det inte ditt insug? för så där ser inte ca18det`s insug ut!


204 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#12
när jag köpte bilen så var allt sönder skruvat och inget var upp märkt så har kollat på lite bilder läst lite här och var för att lista ut hur det ska va, så det kan ju hända att det är olika från modell till modell, här är en sida som har en beskrivning jag har gott i från http://www.driftopia.com/2007/06/27/ca1 … reference/


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#13
Matz-The-Man skrev:
när jag köpte bilen så var allt sönder skruvat och inget var upp märkt så har kollat på lite bilder läst lite här och var för att lista ut hur det ska va, så det kan ju hända att det är olika från modell till modell, här är en sida som har en beskrivning jag har gott i från http://www.driftopia.com/2007/06/27/ca1 … reference/

okej men alltså den där skruvsaken är inte orginal på våra bilar o alla modeller ser lika dana ut!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/562708_ju1vu2.jpg

Dom 2 vita ska de va vacuumslang på den på insuget ger luft in till BTR

Dom röda är vatten till turbon den innersta ska vara ner till kylröret under insuget
den andra ska gå till turbon

Sen framme på insuget går 2 rör dom ska de vara bränsle i som går runt till fuilralen och tillbaka
Senast redigerat av mickius (5 februari 2009)


204 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#14
okej men vet du något om den där"Pressure Reg Control Solenoid Valve"?


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#15
Matz-The-Man skrev:
okej men vet du något om den där"Pressure Reg Control Solenoid Valve"?

Alltså vet inte riktigt va de har du bild på den?


204 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#16
okej tack nu tror jag fattar hur det ska va, hur var det med den där vacuum nippeln som sitter längre fram på insuget?


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#17
letat lite

I've read through the FSM and searched here, and on Zilvia.net, but could not find anything to my knowledge, I will keep looking. But what exactly is the "Pressure Regulator Control Solenoid Valve", and what is its purpose?
i first thought it to be something with regulating boost or regulating fuel but im not sure. Please any insight would be appreciated. and i will keep searching. Thanks Guys/Gals!

You shouldn't have one and don't need one. If you do have one you're done and your project will not be fun. In short, don't worry about it and don't ask about it or you will become skeptical and confused (Take my word).


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#18
Matz-The-Man skrev:
okej tack nu tror jag fattar hur det ska va, hur var det med den där vacuum nippeln som sitter längre fram på insuget?

det sitter 2 st en under gasspjälet och en vid sidan. mellan dessa typ sitter de en vattenledning


204 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#19
mickius skrev:
letat lite

I've read through the FSM and searched here, and on Zilvia.net, but could not find anything to my knowledge, I will keep looking. But what exactly is the "Pressure Regulator Control Solenoid Valve", and what is its purpose?
i first thought it to be something with regulating boost or regulating fuel but im not sure. Please any insight would be appreciated. and i will keep searching. Thanks Guys/Gals!

You shouldn't have one and don't need one. If you do have one you're done and your project will not be fun. In short, don't worry about it and don't ask about it or you will become skeptical and confused (Take my word).

läste det förut med men fatta inte riktigt. "You shouldn't have one and don't need one. If you do have one you're done and your project will not be fun. In short,"? huu
vet du om du har något son?


4 670 Inlägg
5 februari 2009
#20
Den vita är 1 utav dom 2 vacuum dom andra med på bild är vatten

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/562718_4qpq90.jpg



Sök