1167
Sök

Volvo kan bli Kinesiskt

Volvo850-92
1 682 Inlägg
2 mars 2009
Om volvo blir..
kinsiskt = små fjantbilar som är skräp
japansk = dom blir som supra
fraknsk = blir små fula bilar

Volvo ska vara svenskt.

398 Inlägg
2 mars 2009
Skulle vara okej om bmw tog över volvo ,då hade iaf varit snygga

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

Norrlänning
1 453 Inlägg
2 mars 2009
Pierre-na skrev:

De skulle väl inte bli nån skillnad... Tror knappast de skulle bli BMW kopior.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Norrlänning
1 453 Inlägg
2 mars 2009
Hur kan folk här tycka det är bra om kineser köper upp volvo? Inser ni inte vad som händer då, alla jäkla produktion skulle ju flytta till asien så klart. För varför tillverka bilar här när de är sjukt mycket billigare på andra sidan jorden. Där finns de ju inte lika mycket regler och lagar heller, där får ju arbetsgivaren göra som han vill. 

Tänk på de innan ni tycker de vore bra att kineser köpte upp dom.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

4 637 Inlägg
2 mars 2009
Ellertz skrev:
Hur kan folk här tycka det är bra om kineser köper upp volvo? Inser ni inte vad som händer då, alla jäkla produktion skulle ju flytta till asien så klart. För varför tillverka bilar här när de är sjukt mycket billigare på andra sidan jorden. Där finns de ju inte lika mycket regler och lagar heller, där får ju arbetsgivaren göra som han vill. 

Det bästa är att det blir svenskt eller att ägaren finns i t ex Tyskland, då skulle förmodlingen tillverkningen vara kvar i Sverige. Men det är bättre att kineser köper Volvo än att det försvinner helt, både med tanke på reservdelar och att det är trist ifall ett märke som funnits sedan 1920-talet försvinner.
Senast redigerat av EmilHammarlund (2 mars 2009)

424 Inlägg
3 mars 2009
Men varför skulle tillverkningen flytta till Kina vara för att en framtida (kanske) ägare är därifrån!? Volvo har förresten redan en fabrik i Kina där Volvobilar monteras ihop. För den kinesiska marknaden.

Som jag har skrivit tidigare - Hur många Volvo tillverkas i USA? (nuvarande ägare)
Hur många Jaguar och Land Rover tillverkas i Indien?
Senast redigerat av C70 (3 mars 2009)

4 637 Inlägg
3 mars 2009
C70 skrev:
Men varför skulle tillverkningen flytta till Kina vara för att en framtida (kanske) ägare är därifrån!?

Som jag har skrivit tidigare - Hur många Volvo tillverkas i USA? (nuvarande ägare)
Hur många Jaguar och Land Rover tillverkas i Indien?

Har också svårt att tro det då fabrikerna och kompetensen finns i Sverige. Även för märkets rykte runt om i världen och för att en jävla massa svenskar ska forsätta köpa Volvo tror jag det är bra att bilarna tillverkas här. Men man vet ju aldrig vad som händer...
Senast redigerat av EmilHammarlund (3 mars 2009)

KTM 660
537 Inlägg
3 mars 2009
EmilHammarlund skrev:
Ellertz skrev:

Det bästa är att det blir svenskt eller att ägaren finns i t ex Tyskland, då skulle förmodlingen tillverkningen vara kvar i Sverige. Men det är bättre att kineser köper Volvo än att det försvinner helt, både med tanke på reservdelar och att det är trist ifall ett märke som funnits sedan 1920-talet försvinner.

Reservdelar måste finnas kvar i 10 år efter att ett bilmärke försvunnit. Sen tror ja det kommer finnas kvar längre än så i vilket fall då det finns pengar att hämta i det. Hur mycket reservdelar finns det inte att köpa till volvo som inte är volvo orginal? Så som sagt OM volvo försvinner finns det nog delar i mängder iaf.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

2 164 Inlägg
3 mars 2009
Pierre-na skrev:

BMW har redan tackat nej till volvo.

MVH

1 814 Inlägg
3 mars 2009
Ingen kan nog sköta de sämre än Ford så visst, varför inte? smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Europeiska Investeringsbanken kommer i morgon betala ut en miljard euro till de svenska biltillverkarna, rapporterar Ekot.
11,7 miljarder till svenska fordon
Men först måste regeringen ställa upp med lånegaranti.

Kan man verkligen tror på jultomte?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=481931

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

12 Inlägg
11 mars 2009
håller med Bostrom till 100%

staten köper volvo, alla nöjda.
slipsfittorna kan glömma sina bonusar å allt, och hela tillverkningen görs i Sverige, många nya jobb då även för de underleverantörer

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
LeCosta skrev:

slipsfittorna kan glömma sina bonusar å allt, och hela tillverkningen görs i Sverige, många nya jobb då även för de underleverantörer

slipsfittorna är dom som äger aktierna och ahr rätt till sin vinst i ett bolag som går med vinst.
inget konstigt med det.

skall staten köpa mina bolag om jag driver dom dåligt å e på väg att kursa oxå ?

fy fan en del tänker inte långt...........................................

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

12 Inlägg
11 mars 2009
r-ted skrev:
LeCosta skrev:

slipsfittorna är dom som äger aktierna och ahr rätt till sin vinst i ett bolag som går med vinst.
inget konstigt med det.

skall staten köpa mina bolag om jag driver dom dåligt å e på väg att kursa oxå ?

men om staten äger så e det statligt då kan överskottet gå till utveckling och till allt annat de tatliga pengarna går till ??

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
LeCosta skrev:
r-ted skrev:
LeCosta skrev:

inget konstigt med det.

men om staten äger så e det statligt då kan överskottet gå till utveckling och till allt annat de tatliga pengarna går till ??

så du menar att staten skall gå in och rädda företag som är körda i botten av ägare som bara vill tjäna pengar... alltså menar du att staten skall stoppa ännu mer pengar i "slipsfittornas" fickor ?

12 Inlägg
11 mars 2009
r-ted skrev:
LeCosta skrev:
r-ted skrev:
inget konstigt med det.

så du menar att staten skall gå in och rädda företag som är körda i botten av ägare som bara vill tjäna pengar... alltså menar du att staten skall stoppa ännu mer pengar i "slipsfittornas" fickor ?

ne inte i deras fickor utan staten kan rädda en jävla massa jobb och andvända överskottet till de som behövs, sjukvård,skola, osv osv osv....
Senast redigerat av LeCosta (11 mars 2009)

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
LeCosta skrev:
r-ted skrev:
LeCosta skrev:

ne inte i deras fickor utan staten kan rädda en jävla massa jobb och andvända överskottet till de som behövs, sjukvård,skola, osv osv osv....

ja men du svarar inte på min fråga....

du tycker alltså att staten skall stötta detta ? att an kör sitt bolag i siten och sen när man har tjänattilräckligt med pengar så säger man att man kursar skiten om itne staten köper det av en så man kan få loss ltie mer pengar ?

fan jag skall tömma mina bolag och ringa  nån mupp på rosenbad och säga att om inte dom köper mitt bolag så kursar det och det blir massa arbetslösa å massa skolor och sjukhus kommer få kass ventilation

8 894 Inlägg
11 mars 2009
LeCosta skrev:
r-ted skrev:
LeCosta skrev:

ovh om nämda bolag gör miljadrförluster år efter år så tar man pengar som skulle gått till sjukvård,skola m.m....Jo tjena big_smile Nej jag vill inte som skattebetalare ta över några bolag vare sig SAAB eller Volvo..

Fotograf på tierpidag.se

12 Inlägg
11 mars 2009
Hamilton skrev:
LeCosta skrev:
r-ted skrev:

ovh om nämda bolag gör miljadrförluster år efter år så tar man pengar som skulle gått till sjukvård,skola m.m....Jo tjena big_smile Nej jag vill inte som skattebetalare ta över några bolag vare sig SAAB eller Volvo..

om du inte såg skrev ja överskottet så menade  dem pengarna som blev över,
va bara en tanke, inte sagt att att pengar ska tas från nått som redan har dåligt med pengar,
men om staten kunde få ordning på Volvo och sedan använda överskottet till de som behövs, va så ja menade...

1 079 Inlägg
11 mars 2009
LeCosta skrev:
r-ted skrev:
LeCosta skrev:

Det blir inget jävla överskott från Saab. Har Saab gått med förlust i 30 år så är det ingen chans i helvetet att Staten ska kunna göra så att Saab går med vinst.

Så förutom att Saab som företag går back så ökar även statsskulden och räntan på den är inte trevlig. Jävla sossar som inte kan tänka.

EDIT: Såg att detta var en Volvo-tråd..... Aja samma gäller för Volvo.
Senast redigerat av Syst3m (11 mars 2009)

Sök