Hjälp ang relä till volvo turbo, tändning ?

_fillan_ med lem
7 februari 2009 · 1 925 Inlägg

tja ! har en 945 turbo som inte vill starta. det kommer bensin fram, dock går bränslepumpen hela tiden på tändningen. innan slog den ifrån en liten stund.

det var ett tag sen den började med detta, och då fick man igång bilen ibland. stängde man då av o skulle gå in o handla elelr något så fick man inte igång den sen sad . fick tips om att det kunde vara reläna ? men jag har inte en aning om vilka relä man ska byta ? bilen är tysk import så jag fattar inte ett skit i instruktionsboken.

tack på förhand.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Sharky
7 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Jag håller nog en krona på boxen. Det är insprutningsboxen som styr reläet och om pumpen går hela tiden så har nog boxen fått en hjärnblödning.

Men eftersom det är billigare så skulle jag nog börja med bränslepumpsreläet.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Xuri One Man Clan
7 februari 2009 · 4 287 Inlägg

Sharky skrev:
Jag håller nog en krona på boxen. Det är insprutningsboxen som styr reläet och om pumpen går hela tiden så har nog boxen fått en hjärnblödning.

Men eftersom det är billigare så skulle jag nog börja med bränslepumpsreläet.

/Göran

håller med göran...


relät sitter bakom askoppen en bit in , lättast om man plockar bort den lilla fickan med cigguttaget också

sitter längst till vänster i näst länst ut ett stort vitt relä, detta är de såkallade bränslepumpsrelät å detta styr även gnista å lite annat mök

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
_fillan_ med lem
8 februari 2009 · 1 925 Inlägg

Xuri skrev:

Sharky skrev:
Jag håller nog en krona på boxen. Det är insprutningsboxen som styr reläet och om pumpen går hela tiden så har nog boxen fått en hjärnblödning.

Men eftersom det är billigare så skulle jag nog börja med bränslepumpsreläet.

/Göran

håller med göran...


relät sitter bakom askoppen en bit in , lättast om man plockar bort den lilla fickan med cigguttaget också

sitter längst till vänster i näst länst ut ett stort vitt relä, detta är de såkallade bränslepumpsrelät å detta styr även gnista å lite annat mök

är det de runda relät ? spelar det någon roll vilken färg det är ? för jag har ett likadant fast ett grönt.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Xuri One Man Clan
8 februari 2009 · 4 287 Inlägg

_fillan_ skrev:

Xuri skrev:

Sharky skrev:
Jag håller nog en krona på boxen. Det är insprutningsboxen som styr reläet och om pumpen går hela tiden så har nog boxen fått en hjärnblödning.

Men eftersom det är billigare så skulle jag nog börja med bränslepumpsreläet.

/Göran

håller med göran...


relät sitter bakom askoppen en bit in , lättast om man plockar bort den lilla fickan med cigguttaget också

sitter längst till vänster i näst länst ut ett stort vitt relä, detta är de såkallade bränslepumpsrelät å detta styr även gnista å lite annat mök

är det de runda relät ? spelar det någon roll vilken färg det är ? för jag har ett likadant fast ett grönt.

nej de är inte runt

skulle tippa på 2cm bredd å 4 cm långt

Mvh

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
jml
8 februari 2009 · 31 Inlägg

prova att byta tändmodulen sitter vid batteriet på innerskärmen om du har en turbo det är typ 5cm långt och har en bred kontakt i botten sitter med 2 skruvar det kostar runt 200 på biltema och fungerar kanon det problemet har jag haft iallafall lycka till

Stockholm Streetrace Crew - SSC
We Own The Streets!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang