B230 16v turbobygge till volvo 240

gammelbuicken
8 februari 2009 · 49 Inlägg

tänkte bygga 16v turbo i min 240 tänkte kolla om någon har några bra tips på vad som behövs göras  vill upp i ca 350 hk. blocket är ett 230fk -97

Senast redigerat av gammelbuicken (9 februari 2009)

Nissan skyline r33 gts-t "Drifting" (1995)
baltis
9 februari 2009 · 1 948 Inlägg

tycker inte du ska ge dig på detta bygge... med tanke på att du inte ens verkar ha kollat under huven på din bil... tänkte då mest på när du skriver "behövs motorn rakställas". för jag har då aldrig haft någon 240 med tvärställd motor big_smile

om du nu väljer att gå vidare så är den billigaste/enklaste lösningen att införskaffa en gammal b234f slänga på en turbo och skruva upp laddet och bränslet... dina 350 hk kommer du nå men hållbarheten kommer inte vara något vidare big_smile

YeahBitch
9 februari 2009 · 730 Inlägg

baltis skrev:
tycker inte du ska ge dig på detta bygge... med tanke på att du inte ens verkar ha kollat under huven på din bil... tänkte då mest på när du skriver "behövs motorn rakställas". för jag har då aldrig haft någon 240 med tvärställd motor big_smile

om du nu väljer att gå vidare så är den billigaste/enklaste lösningen att införskaffa en gammal b234f slänga på en turbo och skruva upp laddet och bränslet... dina 350 hk kommer du nå men hållbarheten kommer inte vara något vidare big_smile

Rakställa menar han nog att motorn lutar åt höger orginal.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
BARRET
9 februari 2009 · 561 Inlägg

Det är skillnad på Rakställd och Längsmonterad motor smilesmile

YeahBitch
9 februari 2009 · 730 Inlägg

BALAN skrev:
Det är skillnad på Rakställd och Längsmonterad motor smilesmile

Jo ja vet men de finns de som inte vet hur de ska förklara de..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
BARRET
9 februari 2009 · 561 Inlägg

Det var mer menat till trådskaparen smile

Edit: Fast jag är trött nu och fattar inte varför jag skrev från första början. Jag tillförde ju inget direkt cool

Senast redigerat av BALAN (9 februari 2009)

YeahBitch
9 februari 2009 · 730 Inlägg

hehe fatta inte att du skrev te han tongue E hyffsat trött ja me.. Zzzzzz

sry for OT

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang