745 turbo startar men döra helatiden

BKRacing
9 februari 2009 · 204 Inlägg

tjenare.

har en 745 turbo ( b230 et ) som startar men vill inte gå. började med att den läckte lite vatten så bytte topplockspackningen men passade då på att byta insug,avgas och ventilkåpspackning samtidigt. efteråt när jag ska starta den så startar den perfekt går upp till 1400 vars sen ner till normala 800 och igger där i 1 sek sedan dör den. undrar om det finns någon somhar några förslag. har kollat igenom alla vakumslangar och turboslangara efter läkage men hittar inget,
mvh

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
snurbo_diesel Egen företagare
9 februari 2009 · 864 Inlägg

kamremmen sitter kanske fel. är ju inte ovanligt att nollningen på remskive hjulet inte stämmer, ta ur 1 tändstift och kolla när kolven är i dödläge och kolla kammen sen om allt står rätt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Beeenny
9 februari 2009 · 982 Inlägg

kolla så spridarna ens öppnar .. hade exakt samma fel..då gick den bara på kallstartventilen..

Mr_V
9 februari 2009 · 243 Inlägg

Antingen öppnar inte spridarna som Beeenny skriver, eller så är det tomgångsmotorn som bråkar med dig.

pimpad740
9 februari 2009 · 812 Inlägg

ryck ut kontakten till tomgångs motorn..  hadde liknande fel på min effter att jag byggde ny motor å då va de att jag hadde satt fel kontakt på tomgångsmotorn.. lycka till

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
BKRacing
15 februari 2009 · 204 Inlägg

tack för hjälpen sak kolla nu så hör av mig sen hur det blir big_smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
BKRacing
23 februari 2009 · 204 Inlägg

okej tänkte bara skriva att jag äntligen har hittat felet. relät till bränslupumpen hade gått sönder så fick inte tillräckligt med bensin men byte abra relät å nu funkar den perfekt. så tack för tipsen
mvh Fredrik

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang