VW Golf-84 problem med tempmätaren

vw_performance Greve
9 februari 2009 · 1 058 Inlägg

för några dagar sedan började plötsligt tempmätaren att blinka, och mätaren började stiga, sen slocknade den och gick ner på normalt.

men igår hände samma sak, utom att den aldrig gick ner på normalt igen. den har blinkat konstant sen igår. även när bilen är kall.

har provat att lirka och koppla bort kablarna, men lampan bara blinkar konstant ändå.

och vid nåt tillfälle har varningssummern och oljelampan blinkat till nån sekund.. trots att oljenivån är okej.

så vad tror ni det kan vara för problem ?

PoLoud =D
Pilsk
9 februari 2009 · 460 Inlägg

har du nog med glykol i bilen.? dom gör som du beskriver tempmätarna om det är för lite glykol.

vw_performance Greve
9 februari 2009 · 1 058 Inlägg

Pilsk skrev:
har du nog med glykol i bilen.? dom gör som du beskriver tempmätarna om det är för lite glykol.

jag har nog med glykol i den just nu.. men det är nog inte det som är felet är jag ganska säker på, för jag körde halva vintern utan glykol big_smile

PoLoud =D
vw_performance Greve
11 februari 2009 · 1 058 Inlägg

ingen som är kung på krångliga tempmätare?? eller blir jag illa tvungen att lösa det själv ?? big_smile

PoLoud =D
OpelFredrik
11 februari 2009 ·

Byt givaren? Kostar juh inte mer än 100 spänn kanske?

//Fredrik

DragStrip
11 februari 2009 · 74 Inlägg

alltid problem med tempmätarna på golfar verkar de som problemet försvann när jag bytte kyl problemet störde mig inte men att kylen ine funkade som de skulle störde mig:P

vw_performance Greve
11 februari 2009 · 1 058 Inlägg

tyvärr är detta nåt el fel, då mätaren varnar även med motorn avslagen, och vid kall motor.. motorn i sig ligger på normal driftstemp, slangarna och motorn blir inte varmare än att man kan hålla handen där en kort stund...

PoLoud =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang