2020
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Volvotrimmare
323 Inlägg
17 januari 2012
kör inte med ett trasigt motorfäste på en gammal kadett, det slutar i att gasen hänger sig på fullt i en kurva och man slutar ute i skogen hehe

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

528 Inlägg
17 januari 2012
Jeqpe skrev:
Frizzox skrev:
försök aldrig flytta en bil när du plockat bort fördelaren en halvtimma innan ^^

bli aldrig riktigt förbannad precis innan du ska köra en 745:a med tomt släp bakom på smal grusväg, slutade 30 meter ut på en åker med en ganska förstöd bil

tro inte att en 4 hjulsdriven bil tar sig fram överallt, jag lånade en kompis morsas bil, och jag o kompisen var ute och åkte och bestämde oss för att åka ut på en fotbolls plan kl 10 på kvällen mitt i vintern, det slutade med att bilen hängde på underredet smile och ja jag får fortfarande köra bilen tongue

var försiktiga när ni ska byta soppafilter det kan vara ganska högt tryck i systemet tongue slutade med en tripp till akuten pga att jag fick en bensinstråle i ögat och in i örat tongue

och ska man ställa en motor på en träpall ska man inte ha fingrar mellan pall och motor när kompisen hissar ner!

jag kan säkert komma på lite mer en annan dag wink

lagom me otur tongue

kan tilläga att jag är nyligen fyllda 19 och har haft körkort i precis ett år tongue mycket kan hända när man är lite lätt sinnesförvirrad wink

Herr
127 Inlägg
17 januari 2012
Jag hoppas någon fler råkat ut för detta
Glöm INTE att ta pilla bort innermattan när ni svetsar trösklar på en CRX.

Ajabaja att göra en växling alá 1-2-1.

Handbromsvängar, polissnurrar ska göras på en lägda, gärna ej i anslutning till skogsbilväg med tillhörande dike.

Om man ska glida med en epa 142:a så kolla när ni satt på pappas rallydubbdäck att hjulmuttrarna sitter med den snygga koniska sidan innåt.

Vad sakerna resulterade i. En bränd Honda, två döda Volvo 245, fyra fälgar med obra bultmått.
+ en hel del skäll. :cry:
Senast redigerat av Atte (17 januari 2012)

-=Sin now Pray later=-

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
17 januari 2012
Hur fan kom in på ettan när du gick från 3an till 4an? o.O
1-2-1 har ju alla råkat göra tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

460 Inlägg
17 januari 2012
Thunderbird88 skrev:

stadskörning eller liknande? acceleration upp till 50km och sen ner till 20km kan jag tänkte mig smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Herr
127 Inlägg
17 januari 2012
Thunderbird88 skrev:

Jamen såklart var det jag gjorde big_smile Jag skyndar mig och ändrar.

-=Sin now Pray later=-

2 266 Inlägg
17 januari 2012
Thunderbird88 skrev:

Testa 4-1 istället på en vw transporter för att ladda inför en omkörning smile aldrig sett varvräknaren gå så långt på ett varv men den höll bilen

svetsdiff !!!

3 929 Inlägg
17 januari 2012
Atte skrev:
Thunderbird88 skrev:

Jamen såklart var det jag gjorde big_smile Jag skyndar mig och ändrar.

Tänkte väl! big_smile Annars hade du väl varit ensam med att gå från trean till ettan lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Team Breehäng
1 623 Inlägg
17 januari 2012
PMPerformance skrev:
Thunderbird88 skrev:

Testa 4-1 istället på en vw transporter för att ladda inför en omkörning smile aldrig sett varvräknaren gå så långt på ett varv men den höll bilen

Hur långt gick varvräknarn då?

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

3 929 Inlägg
17 januari 2012
-BASmannen- skrev:
PMPerformance skrev:
Thunderbird88 skrev:

Kan gissa på att nålen gick av lol

Herr
127 Inlägg
17 januari 2012
GasGlad1337 skrev:
Thunderbird88 skrev:

stadskörning eller liknande? acceleration upp till 50km och sen ner till 20km kan jag tänkte mig smile

Njä, det var också på en lägda. var runt 10-11år gammal, jag körde med brorsan och en kompis.
Så det var inget tal om att växla snällt utan det var rally:cool:

-=Sin now Pray later=-

Herr
127 Inlägg
17 januari 2012
PMPerformance skrev:
Thunderbird88 skrev:

Haha jävlar big_smile

-=Sin now Pray later=-

2 266 Inlägg
17 januari 2012
Thunderbird88 skrev:
-BASmannen- skrev:
PMPerformance skrev:

Nej den gick lite mer än ett varv och sen stämde den dåligt mot vad den skulle visa har jag för mig. var ett par år sen de.

svetsdiff !!!

3 929 Inlägg
17 januari 2012
PMPerformance skrev:
Thunderbird88 skrev:
-BASmannen- skrev:

Nej den gick lite mer än ett varv och sen stämde den dåligt mot vad den skulle visa har jag för mig. var ett par år sen de.

Haha fan vad illa big_smile

2 266 Inlägg
17 januari 2012
Thunderbird88 skrev:
PMPerformance skrev:
Thunderbird88 skrev:

Haha fan vad illa big_smile

Firma bil var osmord i växellänkaget så då var de oftast gissa växeln när man åkte med den.

svetsdiff !!!

Osponsrad
1 631 Inlägg
17 januari 2012
Prova att motorbromsa, ligg i sexans växel, ner till fyran ( är det tänkt iallafall) men testa att lägga i 2:an..  Det blir ett jäkla varvande på bilen och hela lasten välter för att det blir sånt plötsligt stop. Hehe..

Detta har testats flertalet ggr.

Kör aldrig ifrån en kund med öppen sidodörr, det resulterar i massa förlorade orderlappar wink haha

Detta har bara gjorts en gång, låser från den dagen bilen (kan inte låsa om inte alla dörrar är stängda)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
17 januari 2012
PMPerformance skrev:
Thunderbird88 skrev:

lollollol Skönt att den höll! big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

2 266 Inlägg
17 januari 2012
FordRSC skrev:
PMPerformance skrev:
Thunderbird88 skrev:

Ja visst och inte fan kom jag om bilen jag skulle köra om heller haha

svetsdiff !!!

3 929 Inlägg
17 januari 2012
PMPerformance skrev:
FordRSC skrev:
PMPerformance skrev:

Av en självklar anledning. Fan måste ju kännas som att man mosar rakt in i en betong vägg! big_smile

2 266 Inlägg
17 januari 2012
Thunderbird88 skrev:
PMPerformance skrev:
FordRSC skrev:

Av en självklar anledning. Fan måste ju kännas som att man mosar rakt in i en betong vägg! big_smile

ja de var lite lätt däckskrik och vilken syn de lär varigt när man hängde över ratten vid den lilla inbromsningen och grejerna på falket låg iallafall mot framstammen och va mycke grejer de finns under stolar på en firmabil som aldrig städas.

Fast jag gjorde tvärtom med min 945 turbo acca ut ur en rondell och skuffen åkte upp, just den gången man har verktyg och en kompressor och däck för man var på väg till en driftingträning och ta licens....

svetsdiff !!!

Sök