Lär-dig-av-andras-misstag tråden

NilssoN-89
21 januari 2012 · 88 Inlägg

granadadr skrev:

NilssoN-89 skrev:
Dra alltid åt varenda skruv till tryckplattan, slutar oftast med en icke fungerande koppling och en läckande växellåda! En jobbarkompis lyckades!
Kolla så att oljetanken där ni tömmer oljetunnorna i inte är helt överfull. Slutade med sanering av ca 50l olja på bakgården av jobbet. Jobbarkompis där med. smile

är han en fd jobbarkompis?? tänkte mest på att firmor inte är så förtjusta i sånt wink

Nej det är han faktiskt inte, jobbar än idag på samma ställe konstigt nog smile

Daahornbo
21 januari 2012 · 235 Inlägg

Andeee skrev:
byt aldrig växellåda på garageuppfarten, gjorde de på en bmw och tappade lådan på läppen när jag låg under och skulle trycka upp den

Lyckat Sweet :d

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
Atte Herr
22 januari 2012 · 127 Inlägg

SAAB-Karlsson skrev:

freddeni skrev:
Håll alltid reda på vart du har låsbulten till fälgarna, Bli lite jobbigt att få loss däcken utan den, Har hänt mig å jag har fortfarande inte hitta den sad

Kolla alltid i sätet innan du sätter dig, Skulle sätta mig å tänkte inte på att jag ställt en colaflaska i sätet, Flaska jeans å kallingarna halvägs upp i röva är inte skönt hmm

Öppna alltid garagedörren när du ska starta en bil som stått stilla en vecka med nybytt avgassystem,  blir ganska konstig i huvudet av alla avgaser som sprider sig i garaget

jag satte mig på mina solglarögon i sommras, det tog ett tag innan jag hade riktat dom så det gick att ha dom på sig tongue

I mina gymnasie dagar då jag åkte buss till o från skolan, hoppade upp på sätet och satte mig ner, rakt på en jävulsk mängd tandpetare som någon sadistisk sate hade stoppad dit.

Senast redigerat av Atte (22 januari 2012)

-=Sin now Pray later=-
Andeee
22 januari 2012 · 24 Inlägg

Daahornbo skrev:

Andeee skrev:
byt aldrig växellåda på garageuppfarten, gjorde de på en bmw och tappade lådan på läppen när jag låg under och skulle trycka upp den

Lyckat Sweet :d

gjorde ganska ont wink

Volvo 855 tdi "Traktorn" (1996)
loow Jävel
22 januari 2012 · 2 018 Inlägg

gjorde nyss:

Åk inte ut o sladda ensam utan telefon. Då får man gå och hämta en traktor.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Andeee
22 januari 2012 · 24 Inlägg

Plankpojk skrev:
gjorde nyss:

Åk inte ut o sladda ensam utan telefon. Då får man gå och hämta en traktor.

haha alltid ta med sig telefon när man drar ut och ska sladda ;d

Volvo 855 tdi "Traktorn" (1996)
Andeee
22 januari 2012 · 24 Inlägg

jonnielahti skrev:

Andeee skrev:

Plankpojk skrev:
gjorde nyss:

Åk inte ut o sladda ensam utan telefon. Då får man gå och hämta en traktor.

haha alltid ta med sig telefon när man drar ut och ska sladda ;d

Eller, kör inte av när ni är ute och sladdar lol

haha ja ännu bättre wink

Volvo 855 tdi "Traktorn" (1996)
Daniieel
26 januari 2012 · 160 Inlägg

få aldrig cp ryck när du försöker ställa in ditt slutsteg med för liten mejsel,
nu har jag bara en halv backspegel mad

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
ekmaan hej vad gör du?
27 januari 2012 · 416 Inlägg

Daniieel skrev:
få aldrig cp ryck när du försöker ställa in ditt slutsteg med för liten mejsel,
nu har jag bara en halv backspegel mad

hur gick de till?

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
Daniieel
27 januari 2012 · 160 Inlägg

ekmaan skrev:

Daniieel skrev:
få aldrig cp ryck när du försöker ställa in ditt slutsteg med för liten mejsel,
nu har jag bara en halv backspegel mad

hur gick de till?

jag fick rycket när jag inte kom åt slutsteget efter att allt gått imot mig hela dagen, så skruvmejselen åkte i väg och for in i högra backspegeln i all frustration, kändes dumt efter hmm

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
Mervolic Yawn...
27 januari 2012 · 3 151 Inlägg

När du har bett någon att byta generator i din bil, se till att personen satt tillbaka alla kontakter, innan du far i väg ut i vildmarken...

Det kan också vara bra att se över tändstiften, så att de sitter tillräckligt hårt istället för att tänka "de sitter nog..." så slipper du en stor bula i huven. wink

Evildan
11 februari 2012 ·

Ska du göra motorinspektion på en lastmaskin modell större med VGT så se till att stoppa in öglorna på skosnörena i skorna innan du klättrar upp på motorn, öglan kan lätt fastna i VGT-styrventilen när foten passerar denna vilket utmynnar i att du lägger dig på ventilkåpan och nästan tappar luften.

a7x
11 februari 2012 · 91 Inlägg

När du jobbar med elektroniken i bilen så fota gärna kablar osv så att du vet vart de ska sitta sen. Det kan iofs vara bra vad du än gör på bilen. smile

AutoCool
20 februari 2013 · 197 Inlägg

Glöm ej att dra ut motorvärmarekabeln innan du ska kör iväg.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 februari 2013 · 3 929 Inlägg

AutoCool skrev:
Glöm ej att dra ut motorvärmarekabeln innan du ska kör iväg.

En på jobbet drog ur hela kontakten ur garageväggen när han gjorde det. Blev lite att laga sen lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
mb_pucken
20 februari 2013 · 5 087 Inlägg

spruta inte silicon pray på slangar som du ska sätta ihop för att sedan mjuka upp dom med värmen från en tändare wink det brinner... missade dock att min hand brann i stressen och släckningen. lite svedd över handen wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
744GLT
20 februari 2013 · 809 Inlägg

mb_pucken skrev:
spruta inte silicon pray på slangar som du ska sätta ihop för att sedan mjuka upp dom med värmen från en tändare wink det brinner... missade dock att min hand brann i stressen och släckningen. lite svedd över handen wink

va försiktig med startgasen också för bilen tycker gärna om att baktända och skjuta eld genom insuget om man öser på för mycket wink

careau
20 februari 2013 · 1 624 Inlägg

Försök undvika att kopplingsvajer & startmotor nuddar varandra när du ligger under motorn....

Mattsson_91 Självlärd
20 februari 2013 · 3 083 Inlägg

Håll koll på vart du har telefonen när du kör vinkelslip... Ha den INTE i handen.. Du kommer titta på den och du kommer köra vinkeljohan i fingret..

Senast redigerat av Volvo142_73a (20 februari 2013)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
20 februari 2013 · 241 Inlägg

Bara för att det går en röd kabel och en svart kabel till ett batteri så betyder det inte att det är rätt färg på rätt pol. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang