Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Ej-son
20 februari 2013 · 171 Inlägg

Glöm inte att skruva på kopplingscylindern på lådan Innan du lyfter upp den och kom ihåg att dra kopplingsröret ovanför växellådan innan, fick ta ner lådan tror jag 2 gånger i gammla Epan för att jag ena gången missade att lägga dit kopplingscylindern och sen andra gången glömma röret till cylindern,

AutoCool
20 februari 2013 · 197 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Håll koll på vart du har telefonen när du kör vinkelslip... Ha den INTE i handen.. Du kommer titta på den och du kommer köra vinkeljohan i fingret..

Och såret fyllt med grillade fingerkött/gammal färg/rost tar tid att läka. roll

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
Mattsson_91 Självlärd
20 februari 2013 · 3 083 Inlägg

AutoCool skrev:

Volvo142_73a skrev:
Håll koll på vart du har telefonen när du kör vinkelslip... Ha den INTE i handen.. Du kommer titta på den och du kommer köra vinkeljohan i fingret..

Och såret fyllt med grillade fingerkött/gammal färg/rost tar tid att läka. roll

Den gången gick det bra och tog bara någon millimeter av nageln. Det var på den tiden man var ung och hade någorlunda reflexer tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Caprice_coupe
20 februari 2013 · 56 Inlägg

Var inte så ivrig att starta en motor du just har repat så du glömmer sätta dit oljefiltret  roll

Nybergrobin
20 februari 2013 · 2 382 Inlägg

Caprice_coupe skrev:
Var inte så ivrig att starta en motor du just har repat så du glömmer sätta dit oljefiltret  roll

Aj aj aj! :S

PETROLHEAD
20 februari 2013 · 309 Inlägg

AutoCool skrev:

Volvo142_73a skrev:
Håll koll på vart du har telefonen när du kör vinkelslip... Ha den INTE i handen.. Du kommer titta på den och du kommer köra vinkeljohan i fingret..

Och såret fyllt med grillade fingerkött/gammal färg/rost tar tid att läka. roll

Kapade nästan av fingertoppen på liknande sätt....roll

robban_eddie
21 februari 2013 · 58 Inlägg

Skulle vara smart och koppla direktplus på startmotorn min gamla a-traktor då startrelät slutat fungera... stod under huver och stod förvånat och kollade hur på den körde av sig själv in i en snödriva.. som tur va så hade jag backen i iaf och att det var en snödriva bakom den hahaha..

Saab 99 Gl "svensktysken" (1983)
Merljus
21 februari 2013 · 113 Inlägg

Ställ inte kupevärmaren mot framrutan för att slippa skrapa rutan...

Se till att du verkligen stängt motorhuven ordentligt annars kan rutan spricka, taket bucklas, skärmarna bucklas och givetvis huven också bucklas.

granadadr
21 februari 2013 · 7 290 Inlägg

Merljus skrev:
Ställ inte kupevärmaren mot framrutan för att slippa skrapa rutan...

Se till att du verkligen stängt motorhuven ordentligt annars kan rutan spricka, taket bucklas, skärmarna bucklas och givetvis huven också bucklas.

bin there,, fast skärmarna klarade sig

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/100_0301_zps02b00359.jpg

Senast redigerat av granadadr (21 februari 2013)

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
bmx
21 februari 2013 · 7 100 Inlägg

gör inte som farsan,å backa ur garaget med öppen dörr wink

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
alexander891
21 februari 2013 · 22 Inlägg

Skarva aldrig någonsin en bränsleslang i motorutrymmet, bensin har en tendens till att antändas väldigt lätt.. roll

andreas1
24 februari 2013 · 1 020 Inlägg

Hade en kille när jag gick i skolan som ej fick alla klackarna rätt på 2 pekarlyften när han hissade
Resultat en volvo 760 med under 100 mil på mätaren landade på taket o fick dras ut med handtruckar.
Se till att spärrarna är i garagehoran när du sätter dig... Kraftigt deformerat finger o jobbig förklaring att jag klämde mig på en hora när jag kom till akuten
Öpnna inte luckan på tanken på og900 om du sen ska kapa bort handbromsinfästningen efter... Blir en lagom eldsvåda när gnistorna hamna i tanken
Slanga inte bensin om du är osäker ... Diesel i munnen o kräkte flera tim
Kör ej moped utan ljus på natten.. Kom längs med gatstenen o vurpa självklart, spräckt knäskål o underben.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
eccy243 BT
2 mars 2013 · 110 Inlägg

Om du tycker att det verkar som en bra idé att stålborsta säkringscentralen på en 240, så jaa det är det nog. Men lägg för fan av batteripolen innan du gör det. Helvete vilket fyrverkeri det blev.

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.
Volvo 760 Turbo "Fröken Turbo" (1983)
Dirtymike
2 mars 2013 · 1 532 Inlägg

Häng inte över turbon med en slapp skjorta med trasig ficka medans du varvar lite..... luften sugs ju in där wink
Turbo - skjortficka = 1-0

Jeep J20 (1978)
VD-Design
2 mars 2013 · 1 324 Inlägg

Glöm inte att stänga huven ordentligt när du ska ut och provköra..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Mack Forum- och sitemoderator
2 mars 2013 · 26 155 Inlägg

Någon kanske har sagt det innan, men se till att exempelvis bakluckan är riktigt stängd vid parkering, så all belysning slocknar.
Lämnas sen bilen under ett antal dagar så är det lätt att strömmen är slut när man väl ska ha bilen igen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Andromeda Rumpmas
2 mars 2013 · 3 860 Inlägg

Mack skrev:
Någon kanske har sagt det innan, men se till att exempelvis bakluckan är riktigt stängd vid parkering, så all belysning slocknar.
Lämnas sen bilen under ett antal dagar så är det lätt att strömmen är slut när man väl ska ha bilen igen..

På de flesta bilar släcks väl belysningen automatiskt efter 15-20 minuter som tur är (om man är klantig som jag smile )

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Mack Forum- och sitemoderator
2 mars 2013 · 26 155 Inlägg

Andromeda skrev:

Mack skrev:
Någon kanske har sagt det innan, men se till att exempelvis bakluckan är riktigt stängd vid parkering, så all belysning slocknar.
Lämnas sen bilen under ett antal dagar så är det lätt att strömmen är slut när man väl ska ha bilen igen..

På de flesta bilar släcks väl belysningen automatiskt efter 15-20 minuter som tur är (om man är klantig som jag smile )

Inte bagagerumsbelysningen i V70:in min i alla fall..haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
volvochefen
2 mars 2013 · 514 Inlägg

Har du motorhuvsisolering som hänger ner över motorn, slit bort skiten.
Blir spännande när de tar i det varma o goa grenröret

Volvo 945 "tdi" (1992)
mb_pucken
2 mars 2013 · 5 087 Inlägg

det är inge bra att bli arg när man rasar sin 3 låda på en golf och dra knytnäven några gånger i instrumentpanelen. för jävla lätt att träffa rutan på vägen upp inför nästa slag wink det är ganska dumt och slå på trärattar med träsentrum, dom spricker. när dom spricker så bli inte ännu argare och dra näven i sidorutan.det blöder som fan man skär av en hög med stora blodådror wink ännu dummare och göra de långt från närmsta plåster :p eller ja plåster hjälpte föga, bloder rinner bara ut på andra ställen wink
sen är det svårt och förklara för sin mor varför hon har ett stort hål i sin garagedörr och varför man behöver plåster wink blir inte bättre av att hon skäller på en och resultatet blir att man kort senare slår igen samma dörr på vägen ut, slå aldrig igen en dörr med glasruta.. mycket städa blir det :p
även dumt att under ett bråk med någon dra näven i c stolpen på bilen... bulor ser ej bra ut och det gör ont.
inte smart att eftersom bilen inte startar och jävlas så blir det inte bättre av att slå på den wink blir bara massa jobb och byta dörrar och skit wink
summa sumarum, bli inte arg på döda ting och blir du det så slå inte på dom. gör bara ont och blir dyrt big_smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang