Vilken lackbehandling ä bäst ditec, mr cap lr tidy car

Ekis!
8 mars 2009 · 1 210 Inlägg

skulle vilja påstå att skit de samma i medlet... ja lugn nu tongue
jag menar är rekondaren kass så blir de skit även fast han kör med de bästa medlet på marknaden...smile
de finns många bra medel typ som Lahega,3m,smartab,mega scuirt, osv...

men är de en klåpare som håller på så blir de skit lik förbannat...
sen om dom är auktoriserad mr cap, turtle center osv har ju heller ingen betydelse om den person som håller på inte duger till de...

smile /mvh Ekis!

J3lv4n
9 mars 2009 · 89 Inlägg

Jill skrev:

decib3L skrev:
Jag säger inte att MrCap och Ditec är sämre. Det kan jag inte svara på..

Men jag tycker däremot att Cartec är ett bra medel. Sen får ni väl tolka det hur fan ni vill

Då kanske du inte skulle ha skrivit första inlägger om du inte har jobbat med alla medel!

decib3L skrev:
Finns ett medel som heter Cartec, och det finns fan inget bättre på marknaden som jag har sett iaf!

Toyota Supra "MKIV" (1994)
fredda_king Fotograf
9 mars 2009 · 1 319 Inlägg

kompisen driver en ditec firma här jag bor. å jag har varit och kollat på många bilar som kommer in å kan inte mer än gråta från början, men dom ser bra ut när han e klar iaf. men det roligaste jag sett det var då en kompis var ner i stml och hämtade en bil (som skulle vara ny recondad av ditec där nere) det var det värsta jag sett såg för jävligt ut. så som sagt det har mkt att göra med vem som gör det å.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
cool blue Åkeri ägare
9 mars 2009 · 226 Inlägg

Ditec,Mr Cap. Smartab, spelar inte någon roll kanon grejer saken hänger på den som håller i arbetet innan. själv annvänder jag smartabs nyan nano försegling grym

Senast redigerat av cool blue (9 mars 2009)

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
iceman 850
9 mars 2009 · 133 Inlägg

ska lämna min bil på DIMONDBRITE någon som vet något om detta..
är det bättre än ditec..
någon som testat och kan dela med sig

Saab 9-3 ss aero "Performance By Autodepån" (2004)
prytz67 galen dagdrömmare
10 mars 2009 · 21 Inlägg

vilket lack skydd som är bäst
i egenskap av proffisionell bilvårdare listar jag nog så här.

1. Tefcar Lackskydd
2. royal shine
3.
4.
5.
6.
7. Mr Cap
8. Tidy

baserat på glans, hålbarhet och återbehandlins intervaller/garanti

totalt urflippad, utan någon som helst sympati för orginalåkande miljöpartister. visioner utan någon som helst verklighetsförankring.
Turbo de´e´ manligt de´ hehe
Fellow
10 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Svårt att bestämma sig nu ifall man ska göra sin behandling hos ditec. Behöver riktigt djup i min svarta färg och få tillbaka glansen. Tänkte höra, är det någon firma som lägger som en täckande transparent plastfilm på bilarna? Skulle behöva det efter motivlackering av huven.

prytz67 galen dagdrömmare
10 mars 2009 · 21 Inlägg

Fellow skrev:
Svårt att bestämma sig nu ifall man ska göra sin behandling hos ditec. Behöver riktigt djup i min svarta färg och få tillbaka glansen. Tänkte höra, är det någon firma som lägger som en täckande transparent plastfilm på bilarna? Skulle behöva det efter motivlackering av huven.

fins bara ett alternativ om du vill ha ett riktigt djävla djup i lacken, TEFCAR, nu talar jag med erfarenhet från flera hundra bilar, garanterar att en Tefcar station fixar biffen.

har lackskyddat "en del" bilar i mina dagar, jag har provat de flesta medel.
men tefcar funkar bäst.

totalt urflippad, utan någon som helst sympati för orginalåkande miljöpartister. visioner utan någon som helst verklighetsförankring.
Turbo de´e´ manligt de´ hehe
Fellow
11 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Okej, får ringa o höra med Tefcar o diskutera pris och kraven som jag har.

OsbyPadde
12 mars 2009 · 63 Inlägg

Vet ej om någon har använt sig av PPS Lackskydd här? Det är ett relativt nytt lackskydd som kommit ut på marknaden! Det härstammar från USA & är världens enda patenterade lackskydd ! U.S Airforce använder det bla till sina flygplan..
Ett 2 komponents lackskydd som innehåller teflon, med 6 års garanti.
Ger enormt bra skydd & glans ! (Kolla mina bilar för att se resultat (Audin & Type R)

Håller med folket ovan ! Förarbetet är det absolut viktigaste om det ska bli bra resultat !
Men det börjar inte först vid förpoleringen. Det börjar redan inne i tvätthallen !
Tvättar man inte bilen riktigt ren så får man igen det när det fastnar små rester i trissorna. & likaså lerningen av bilen är ett viktigt steg för att få en bra yta att arbeta på !

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
13 mars 2009 · 4 418 Inlägg

OsbyPadde skrev:
Vet ej om någon har använt sig av PPS Lackskydd här? Det är ett relativt nytt lackskydd som kommit ut på marknaden! Det härstammar från USA & är världens enda patenterade lackskydd ! U.S Airforce använder det bla till sina flygplan..
Ett 2 komponents lackskydd som innehåller teflon, med 6 års garanti.
Ger enormt bra skydd & glans ! (Kolla mina bilar för att se resultat (Audin & Type R)

Håller med folket ovan ! Förarbetet är det absolut viktigaste om det ska bli bra resultat !
Men det börjar inte först vid förpoleringen. Det börjar redan inne i tvätthallen !
Tvättar man inte bilen riktigt ren så får man igen det när det fastnar små rester i trissorna. & likaså lerningen av bilen är ett viktigt steg för att få en bra yta att arbeta på !

Alla har väl patenterat sina lackskydd? hmm

OsbyPadde
13 mars 2009 · 63 Inlägg

Jill skrev:

OsbyPadde skrev:
Vet ej om någon har använt sig av PPS Lackskydd här? Det är ett relativt nytt lackskydd som kommit ut på marknaden! Det härstammar från USA & är världens enda patenterade lackskydd ! U.S Airforce använder det bla till sina flygplan..
Ett 2 komponents lackskydd som innehåller teflon, med 6 års garanti.
Ger enormt bra skydd & glans ! (Kolla mina bilar för att se resultat (Audin & Type R)

Håller med folket ovan ! Förarbetet är det absolut viktigaste om det ska bli bra resultat !
Men det börjar inte först vid förpoleringen. Det börjar redan inne i tvätthallen !
Tvättar man inte bilen riktigt ren så får man igen det när det fastnar små rester i trissorna. & likaså lerningen av bilen är ett viktigt steg för att få en bra yta att arbeta på !

Alla har väl patenterat sina lackskydd? hmm

Nej. Det är det enda lackskyddet som är patenterat !

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
13 mars 2009 · 4 418 Inlägg

OsbyPadde skrev:
Nej. Det är det enda lackskyddet som är patenterat !

Hur vet du det?

Fellow
13 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Tror som många säger inte att själva lackskyddet spelar roll så någon kan gärna tipsa om en bra kille på någon rekondfirma nära norrtäljeområdet som gör ett bra polerarbete.

Senast redigerat av Fellow (13 mars 2009)

Bjork OEM <3
13 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Hämta min bil från Ditec idag, MKT nöjd big_smile

OEM <3
OsbyPadde
13 mars 2009 · 63 Inlägg

Jill skrev:

OsbyPadde skrev:
Nej. Det är det enda lackskyddet som är patenterat !

Hur vet du det?

http://www.ppstechnology.com/homepage.html

För att det är fakta!

1Snake
14 mars 2009 · 286 Inlägg

Skulle bara vilja höra om någon här har erfarenhet av RF Bilrekond & Service, är sugen på att lämna in min bil där.

http://www.rfbilrekond.nu/index.htm

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Fellow
14 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Pratat med tefcar och ditec. Tefcar lät mest proffisonella o då pratade jag med claes på classes garaget i täby. Kostade dock därtill mer men kommer överväga ditec eller classes garage.

Ekis!
15 mars 2009 · 1 210 Inlägg

ja men om du inte är nöjd med jobbet så är de ju faktiskt lätt att kräva att firman ska göra om de hela efter dina krav... om dom känner sig minsta osäkra innan så får dom ju tala om de för dig... eller hur?

prytz67 galen dagdrömmare
16 mars 2009 · 21 Inlägg

OsbyPadde skrev:
Vet ej om någon har använt sig av PPS Lackskydd här? Det är ett relativt nytt lackskydd som kommit ut på marknaden! Det härstammar från USA & är världens enda patenterade lackskydd ! U.S Airforce använder det bla till sina flygplan..
Ett 2 komponents lackskydd som innehåller teflon, med 6 års garanti.
Ger enormt bra skydd & glans ! (Kolla mina bilar för att se resultat (Audin & Type R)

Håller med folket ovan ! Förarbetet är det absolut viktigaste om det ska bli bra resultat !
Men det börjar inte först vid förpoleringen. Det börjar redan inne i tvätthallen !
Tvättar man inte bilen riktigt ren så får man igen det när det fastnar små rester i trissorna. & likaså lerningen av bilen är ett viktigt steg för att få en bra yta att arbeta på !

PPS tillhanda hålls av waxdepån går även under namnet Royalshine.
Ett bra medel MEN är inte lika bra som Tefcar två komponents skydd.
PPS läggs bara på i ett moment, medan Ex. Tefcar läggs i två skikt 
1: Teflonbaserad lösning
2: Acrylbaserad topp. 

PPS 6års garanti gäller bara om du varje år kompleterar lack skyddet, precis som ditec, mr cap och tidy
endast Tefcar har garanti i 6 år utan krav på återbehandling.
bara att läsa vilkoren hos respektive kedja.

totalt urflippad, utan någon som helst sympati för orginalåkande miljöpartister. visioner utan någon som helst verklighetsförankring.
Turbo de´e´ manligt de´ hehe
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang