Firebird som inte startar efter bensinstopp

CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

Tjenaa, min pontiac -92 vägrar starta efter bensinstopp och så är det så att jag råkade nämnligen ladda batteriet med 24volt för min far andvände laddaren till sin lastbil som har 24 och så glömde jag ställa om den till 12 för den brukar alltid stå på det, men man har ju inte alltid tur så den stod på 24 i ungefär en timma men den har gnista och det luktade soppa efter jag fyllt på bensin och matat på starten i ungerfär en halvtimme med jämna uppehåll men den ville ändå inte inte ens med startgas och den stod ungefär en vecka med soppatorsk och någon dag däremellan så kopplade jag in slutsteg och höll på med tänningen rätt mycket så bensinpumpen kan ju ha gått men bör den inte tända till med stargas  och när den stått nån timme och sedan vrider på starten så tänder den till jättesnabbt men sen lägger den av igen.. snälla hjälp mig.

master_lars
11 februari 2009 · 1 159 Inlägg

Ladda ett 12volts batter med 24volt är inge bra!

CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

¨Nej det är absolut inge bra..  Jag funderar på om den är piss sur för den var väldigt nära på att starta några gånger när jag fyllde på soppa och det lukade mycket soppa.. Och kallstarts ventilerna var ju öppna så jag tror att den är sur men hade vart bra med lite hjälp..

Hybriden
11 februari 2009 · 677 Inlägg

vänta läste jag rätt? stod du på starten non stop i en halvtimme?
Kollat så ingen säkring har gått? låter något kan ha gått där... min beter sig likadant när man stänger av bränslepumpen, dvs startar up men dör direkt.

CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

nejdå men jag höll på att få igång den i en halvtimme ungefär.. drog på starten ca 3 sek och ett litet uppehåll på nån sekund sen körde jag igen.. och höll på så ungefär en halvtimme.. jag har kollat alla säkringar =/ jaså ? asså den startar inte men man hör att den tänder till sen tänder den inte till en enda gång..

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
11 februari 2009 · 6 170 Inlägg

Hur mycket elektronik har du i bilen ??

Kan ju vara så att du har bränt något styrdon med lite otur eftersom den skickar ut 24V i hela bilen när du kopplar laddaren på batteriet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

joo det är rätt mycket elektronik. Jaa det har jag funderat starkt på med.. hmm men det är så konstigt att den har gnista och att den inte ens vill med startgas när gnista finns där..

Fredrik.Gustavsson
11 februari 2009 · 2 123 Inlägg

Först och främst är det aldrig bra att köra en bil helt slut på soppa, då det ofta ligger massa skit längst ned i tanken. Vore jag du skulle jag byta bensinfilter och batteri för det lär inte må så bra.
Då har vi uteslutit 2 faktorer, därefter kan du börja felsöka på riktigt, vi kan inte sitta och gissa vad det är för fel.

CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

Nej jag vet, jag har bytt batteriet och jag tänkte kolla om pumpen får fram något innan jag byter.

DusanMandick Random Hero
11 februari 2009 · 4 047 Inlägg

har du larm o start spärr på bilen ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

larm har jag inte men vad är startspärr ? kan du förklara ?

DusanMandick Random Hero
11 februari 2009 · 4 047 Inlägg

CyberaxX skrev:
larm har jag inte men vad är startspärr ? kan du förklara ?

startspärren går i när nån "tjuvkopplar" bilen lr försöker starta utan o ha stängt av larmet, fast läste nu att starten gick så de va inget tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

Hehe okeej wink Tack iaf smile

Fredrik.Gustavsson
11 februari 2009 · 2 123 Inlägg

Efter att jag vart inne på din sida och fått mig lite information har jag ute slutit alla saker förutom 2. Det första är att du säljer bilen och köper en med V8, det andra är att du river ur motorn och sätter i en V8, pick one of your choice wink

CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

haha jag vet det är lite pinsamt.. Men ska tjäna lite pengar först så jag har råd till att köra 8..

Pellefax
11 februari 2009 · 644 Inlägg

Har du haft ur stiften och gjort rent dom? Om inte,gör det..

CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
12 februari 2009 · 31 Inlägg

Ja jag hade tänkt göra det men det är så mycket jobb innan jag kan ta loss dem så jag tänkte bara fråga lite först..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang