2385
Sök

Saab 9000 -92 Läcker Kylarvatten (MYCKET)

1 364 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Hejsan Stälde min bil på tomgång så började det ryka som fan in i coupen:S  tempen gick upp men lyckades stänga av den innan den blev överhettad ställde in bilen i garaget nästa dag och fyllde på med kylarvätska men det riner rakt igenom! läcker ut ngn stan bakom motorn ovanför katten om man säger så men det är jätte trångt att komma åt och se vad felet kan vara,..

ngn som har en anning om vad det kan vara eller varit med om liknande?hmm

Väldigt tacksam för svar!smile

510 Inlägg
11 februari 2009
Beangt skrev:
Hejsan Stälde min bil på tomgång så började det ryka som fan in i coupen:S  tempen gick upp men lyckades stänga av den innan den blev överhettad ställde in bilen i garaget nästa dag och fyllde på med kylarvätska men det riner rakt igenom! läcker ut ngn stan bakom motorn ovanför katten om man säger så men det är jätte trångt att komma åt och se vad felet kan vara,..

ngn som har en anning om vad det kan vara eller varit med om liknande?hmm

Väldigt tacksam för svar!smile

Nu vill ja inte vara sur, men kolla efter slangar? Lättare om du själv kollar varifrån det blir blött än att vi ska gissa oss till .. Men som sagt, antagligen en slang. Hitta den och låna dina föräldras bil och kör till biltema och köp en likadan, så ska du se att det löser sig. Mvh Johan

3 295 Inlägg
11 februari 2009
det går 2 slangar in i torpedväggen som går till kupén..

290 Inlägg
11 februari 2009
kolla i akvariet, förmodligen cellpaketet eller slangar till det som läcker.

1 364 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Okej jag kollade såg ut som det var en slang som gick in i torpedväggen som läckte den rann det vatten ur sen jämte den var det en slang som inte gick till ngt såg ut som en överringings slang typ om ni förstår vad jag menar:/ den droppade lite men slutar det om jag byter den slangen?
var ju så in i helvetes trångt med så vet inte hur man ska komma åt den men men

mera förslag önskas:D

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
11 februari 2009
ja de är ju det som är felet så varför fler förslag? hihi
byt slangen mellan torped vägg samt blocket tongue

510 Inlägg
12 februari 2009
Beangt skrev:
Okej jag kollade såg ut som det var en slang som gick in i torpedväggen som läckte den rann det vatten ur sen jämte den var det en slang som inte gick till ngt såg ut som en överringings slang typ om ni förstår vad jag menar:/ den droppade lite men slutar det om jag byter den slangen?
var ju så in i helvetes trångt med så vet inte hur man ska komma åt den men men

mera förslag önskas:D

Rinner det vatten ifrån slangen så är den ju trasig och borde bytas .. Alternativt ta silvertejp ^^ .. Men en sån slang kostar väl 20-50kr ..  sitter den med slangklämmor kan du ta en sådan "mejsel" som är till för slangklämmor .. Är ju böjbara ..

1 364 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Jaa sant men kollade nogranare nu vissade sig att det är två dränerngsslangar som det pissar ur mad

Kan det vara värmepaketet som är paj då ?

någon annan som har Förslag?!big_smile

290 Inlägg
12 februari 2009
Beangt skrev:
Jaa sant men kollade nogranare nu vissade sig att det är två dränerngsslangar som det pissar ur mad

ja som jag skrev tidigare Cellpaket(värmepaket) tror jag på.

1 364 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
dr-aero skrev:
Beangt skrev:

ja som jag skrev tidigare Cellpaket(värmepaket) tror jag på.

Okej jo antar det också hmm ngn som har byttat detta förr? svårighetsgrad på det?

får hoppas att topplockspackningen klarade sig med !

mvh Alexander

290 Inlägg
12 februari 2009
det är jävligt bökigt att byta om du har ac lr acc.
du måste bort med kupe´fläckten osv.lite svårt att förklara.

1 364 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
dr-aero skrev:
det är jävligt bökigt att byta om du har ac lr acc.
du måste bort med kupe´fläckten osv.lite svårt att förklara.

Okej japp det är ac på den :S

Sök