2373
Sök

Volvo 240 90 problem

8 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
har en 240 glt med en b230f lambda lampan har börjat lysa..
det börja med att jag lödde ihop kablarna under då föra ägaren satt ihop det med soker bit
den gick skapligt i någon vecka sen börja den gå som skit när den är kall går den som en klocka men när den blir varm börjar den jävlas den har ojämn tom gång orkar inte varva ur sen tjuv stannar den ibland
har även bytt olja filter och stift så det är nytt någon som vet vad det kan vara jag behöver hjälp

593 Inlägg
12 februari 2009
vilka kablare lödde du ihop?

8 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
dom som sitter från lambdan

290 Inlägg
12 februari 2009
skyaero skrev:
har en 240 glt med en b230f lambda lampan har börjat lysa..
det börja med att jag lödde ihop kablarna under då föra ägaren satt ihop det med soker bit
den gick skapligt i någon vecka sen börja den gå som skit när den är kall går den som en klocka men när den blir varm börjar den jävlas den har ojämn tom gång orkar inte varva ur sen tjuv stannar den ibland
har även bytt olja filter och stift så det är nytt någon som vet vad det kan vara jag behöver hjälp

väldig svårt att lykas med skarvning av lambdasonder efter som det är så känsligt(svag spänning 1-0.1V)
jag skulle nog åka till närnsta skrot och köpa en annan sond:)

8 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
får göra något sånt kan inte vara lmm då?

290 Inlägg
12 februari 2009
klar det kan vara några olika saker men efter som du harskarvat lambdan så skulle jag börja där.
nästa steg är väl temgiv efter som den beter sig olika kall eller varm.

8 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
jag har ju inte skarvat på någon extra kabel men jag får åka och köpa en sond men det byttes i höstas av förra ägaren men den kan ju blivit slut iallafall tycker ju den borde hålla ett tag ändå

290 Inlägg
12 februari 2009
skyaero skrev:
jag har ju inte skarvat på någon extra kabel men jag får åka och köpa en sond men det byttes i höstas av förra ägaren men den kan ju blivit slut iallafall tycker ju den borde hålla ett tag ändå

det e nog inte fel på själva sonden men en felaktig skarvning kan orsaka sådana problem.

* Voff voff *
10 989 Inlägg
12 februari 2009
Sätter den inga felkoder? Om lambdan spökar bör det finnas en felkod för det...

Finns ingen felkod skulle jag se över rotor och fördelarlock... En spricka där som vidgar sig när motorn blir varm kan ge skumma fel...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Tottis_vbg
13 februari 2009
måste du vänta en stund innan du kan starta bilen när den dör för dig?? om det e så skulle jag gissa på hallgivaren

Sök