4289
Sök

Varför inte stödja "svenska" märken?

Mästare
2 947 Inlägg
16 februari 2009
viktore skrev:
Rspeter skrev:
Fattar du inte vad han menar eller? Jämförelsen stämmer ju perfekt. Volvo har ju inget att komma med mot VW buss/skåpbilarna.

Du verkar ju inte förstå att jämförelsen är värdelös när han jämför en minibuss med en Volvo SUV? Om försvaret behöver bilar av minibuss/van-klass är det ju inget konstigt att de kanske väljer VW, som erbjuder sådana bilar. Det gör inte Volvo.

ps. Ni skriver samma sak. ds.
Senast redigerat av KimVsWorld (16 februari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
16 februari 2009
stödja ett lag som inte vinner, med en bil som snart är KK.... smart kombination.

DFFL
9 020 Inlägg
16 februari 2009
Bilarna är sponsrade av VW...

Och varför stödja de svenska märkena?
Jag köper den bilen jag vill ha från det märket jag föredrar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 februari 2009
Hehe vafan trådskaparen trodde alltså att staten gick in och KÖPTE alla VW bilar som skidlandslaget använder? Komiskt big_smile

4 586 Inlägg
16 februari 2009
richardoo290 skrev:
Mäki skrev:
Hade Saab och volvo satsat rätt hade nog läget sett annorlunda ut.

skulle vi gjort som tyskarna med sin bmw, och enbart köpt SAAB och Volvo för ett år/halvår sen skulle dem inte vara i så stor kris.. men men.. svenskar är lite dumma och ego wink

tongue

skulle aldrig köpa varken en saab eller en volvo bara för att stötta sverige. Ifall dom gjort något snyggare än c30 så hade jag gärna åkt volvo jag med

Avstängd
962 Inlägg
16 februari 2009
Mortalis skrev:
Hehe vafan trådskaparen trodde alltså att staten gick in och KÖPTE alla VW bilar som skidlandslaget använder? Komiskt big_smile

Jag skrattade gott iaf... Det är skrämmande hur vissa personer använder hjärnkontoret.

DFFL
9 020 Inlägg
16 februari 2009
prodrive skrev:
Mortalis skrev:

Jag skrattade gott iaf... Det är skrämmande hur vissa personer använder hjärnkontoret.

Eller undviker att använda det. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

64 Inlägg
16 februari 2009
GM äger saab, väldigt svenskt!

Sällan Pinkar En Trä Häst

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
16 februari 2009
Nore skrev:
GM äger saab, väldigt svenskt!

Audi äger Lamboghini! Väldigt italienskt! roll

Allt för den där jävla hatten!

Lower it til it won't roll then raise it 1/4"
27 Inlägg
16 februari 2009
Anledningen till att våra svenska märken inte sponsrar vårt svenska skidlandslag är av den enkla anledningen att dom är helt jävla bankrutt i dagsläget... hur dom har kommit till den sitsen dom är i idag ska vi inte diskutera men jag kan ju säga att så som SAAB i alla fall har sålt och tillverkat bilar behöver man inte ens vara skriv och läskunnig för att lista ut att det inte är hållbart....   peace out smile

DFFL
9 020 Inlägg
16 februari 2009
Syncmaster skrev:
Anledningen till att våra svenska märken inte sponsrar vårt svenska skidlandslag är av den enkla anledningen att dom är helt jävla bankrutt i dagsläget... hur dom har kommit till den sitsen dom är i idag ska vi inte diskutera men jag kan ju säga att så som SAAB i alla fall har sålt och tillverkat bilar behöver man inte ens vara skriv och läskunnig för att lista ut att det inte är hållbart....   peace out smile

Ta och tänk på vad jag menar med det.

Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
386 Inlägg
16 februari 2009
Och ford äger volvo så det där me svenskt va det dåligt me.. I så fall ska dom köpa Koenigsegg för det e väl vad jag har fattat helt svenskt..

DFFL
9 020 Inlägg
16 februari 2009
vw___tompa skrev:
Och ford äger volvo så det där me svenskt va det dåligt me.. I så fall ska dom köpa Koenigsegg för det e väl vad jag har fattat helt svenskt..

Tänkte kolla upp var namnet Koeniggsegg kommer ifrån, kollade på Wikipedia och såg detta...
Vad fan betyder det?

"== Företaget == EDWARDS Punkula EDWARD VEEMS TRIPPEL PUNGKULA EEEEEEEEEEEDWWWAAAAAAAARRRR VEEMS PUNGKULA"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg

EDIT:
Förresten, "Största ägare i Koenigsegg är den norske designern och entreprenören Bård Ekers bolag Eker Group med 49 procent. Christian von Koenigsegg äger själv 18 procent av aktierna i bolaget. Resterande del ägs av ett 90-tal mindre investerare."

Antagligen så är minst 2% utländska investerare och således är troligtvis inte Koeniggsegg "Svenskt" heller.

tongue
Senast redigerat av FireTraXX (16 februari 2009)

Russel Crowe, Gladiator.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 februari 2009
FireTraXX skrev:
Tänkte kolla upp var namnet Koeniggsegg kommer ifrån, kollade på Wikipedia och såg detta...
Vad fan betyder det?

"== Företaget == EDWARDS Punkula EDWARD VEEMS TRIPPEL PUNGKULA EEEEEEEEEEEDWWWAAAAAAAARRRR VEEMS PUNGKULA"

Ja det är ju resultatet när vem som helst får lägga in info på wiki...

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 februari 2009
FireTraXX skrev:
vw___tompa skrev:

Vad fan betyder det?

EDIT:
Förresten, "Största ägare i Koenigsegg är den norske designern och entreprenören Bård Ekers bolag Eker Group med 49 procent. Christian von Koenigsegg äger själv 18 procent av aktierna i bolaget. Resterande del ägs av ett 90-tal mindre investerare."

Antagligen så är minst 2% utländska investerare och således är troligtvis inte Koeniggsegg "Svenskt" heller.

tongue

lol Konkurrenterna som varit framme kanske?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

DFFL
9 020 Inlägg
16 februari 2009
te_wik skrev:
Ja det är ju resultatet när vem som helst får lägga in info på wiki...

Mvh Tommy

Ja, det är ju trots allt på både gott och ont.

Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
386 Inlägg
16 februari 2009
Det är väl mer svenskt än volvo och saab.. Hade sett roligt ut me en takbox på en ccx..

DFFL
9 020 Inlägg
16 februari 2009
vw___tompa skrev:
Det är väl mer svenskt än volvo och saab.. Hade sett roligt ut me en takbox på en ccx..

Hur menar du?
Mer "svenskägt" eller mer "svenskt"?

Russel Crowe, Gladiator.

187 Inlägg
16 februari 2009
KimVsWorld skrev:
viktore skrev:
Rspeter skrev:
Fattar du inte vad han menar eller? Jämförelsen stämmer ju perfekt. Volvo har ju inget att komma med mot VW buss/skåpbilarna.

Du verkar ju inte förstå att jämförelsen är värdelös när han jämför en minibuss med en Volvo SUV? Om försvaret behöver bilar av minibuss/van-klass är det ju inget konstigt att de kanske väljer VW, som erbjuder sådana bilar. Det gör inte Volvo.

ps. Ni skriver samma sak. ds.

Jepp, det är jag medveten om. smile
Min poäng var att jämföra två bilfabrikanters modeller, som är i olika klasser blir ganska missvisande.

Lower it til it won't roll then raise it 1/4"
27 Inlägg
16 februari 2009
FireTraXX skrev:
Syncmaster skrev:

Ta och tänk på vad jag menar med det.

vad menar du?? var vänlig och förklara!

Sök