Golf mk2 Vr6

Långtidsprojekt :)
  • 20 Följare
  • 162 029 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 april 2017
mkiv77
23 november 2009 · 1 153 Inlägg

Lycka till i morron nu.

gnytt
24 november 2009 · 265 Inlägg

Ja mina vänner, då var mål nr1 utfört, bilen besiktigad reggad och godkännd, bara att köra på, synd det är vinter bara wink

Hehe, mål nr 2 får vi se om vi hinner med eller rättare sagt får ihop pengar till i vinter. Ska bli en renoverad, lagom trimmad vr6 motor, kanske med en touch av turbo, vem vet;)

Glad är man i alla fall big_smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Masi hbxservice.com
24 november 2009 · 1 471 Inlägg

grattis! (Y)

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
ts85
24 november 2009 · 729 Inlägg

Härligt! smile Ska bli kul att se vad som händer i vinter!

16-2Lennartsson
24 november 2009 · 53 Inlägg

Roligt o trevligt projekt. Du är väl förtjänt av att klarat "Level - 1".
Kan knappt vänta till 2010 så man får se bilen in action :-)

Roger Lennartsson, Karlskrona
www.16-2.com www.16-2Design.se
Passat - TokFet: 402m - 16.8s@133km/h 60fot - 2.58s
Golf - Sparco RS: 201m - 10.54@111km/h 60fot - 2.37s SuperStage - 1.40:12s
Volkswagen Golf "Sparco - RS" (1990)
gnytt
24 november 2009 · 265 Inlägg

Tack så jättemycket alla big_smile
Jo, man ser fram emot nästa sommar, också lite nyfiken på vad det kan bli av henne till nästa sommar wink

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Steve_Wonder
25 november 2009 · 288 Inlägg

Grattis!!!  Fan va nice big_smile

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel
gnytt
25 november 2009 · 265 Inlägg

Tack, tack big_smile
Tänkte, att för dom som är intresserad så fortsätter jag uppdatera tråden med vad som händer, och om någon har några frågor eller någon ni känner så får ni gärna skriva eller fråga. Kommer svara på det jag kan.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
daNNe_maN
29 november 2009 · 225 Inlägg

Riktigt nice, grattis till steg 1 i utvecklingen...nu vill vi se 6:a med turbo big_smile

gnytt
29 november 2009 · 265 Inlägg

smile tack.
Jo, är väll lite det som är tanken, med överladdat, får väll se vad ekonomin räcker till till nästa sommar, först ska den besiktigas i februari igen så jag har 1,5år att köra henne.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Plura
30 november 2009 ·

Härligt att du fick igenom den! Blev den reggad som 2.9 nu? Kollade dom ens motorkoden då?
Jag röstar iaf för överladdad, du har väl en del trevliga grejor liggande? fortsätt uppdatera tråden
så jag har inspiration!

gnytt
30 november 2009 · 265 Inlägg

Hehe, nix dom kollade inte motorkoden, dom frågade hur många kw och vad motorn kom från, sa att det var en 2,9 abv från corrado vr6 på140kw så detta står i reggpapprena smile

Som sagt blir nor så att det blir överladdat, bara hoppas pengarna räcker till.

Lovar att uppdatera om det händer något big_smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
5 december 2009 · 265 Inlägg

Idag fick hon nöta lite asfalt, hade problem med växlarna, men det får fixas snarast wink Passa på att ta lite bilder till på henne.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3813/813208_940ps7.jpg
Huvlåsen var nimma, kan man plocka kofångaren och komma åt att lyfta ur motor eller annat sanbbt wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3813/813209_rxxln1.jpg
Nexens steg2 insug monterat, sitter ju strålande även i mk2 wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3813/813210_oz9v84.jpg

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
13 december 2009 · 265 Inlägg

Fixat ny givarcylinder till kopplingen samt slavcylinder, passa även på att beställa nya skivor fram, körde med släta bremboskivor men tänkte att slitzade nog skulle göra sig större nytta wink Så känns lite drygt att vänta tills början på februari, sen ska det börja rivas och renoveras samt byggas motormässigt, får väll se om man klarar att hålla sig tills dess, då ska den in på besiktningen i gen så den blir godkänd till sista juni 2011.

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
1 februari 2010 · 265 Inlägg

Idag var jag nog med om den skönaste besiktningen hittils. Besiktigade ju bilen 4/12-09 men min besiktningsperiod är februari-31juni, Så det började med att jag bad min tjej köra bakom eftersom jag hade sommardäck, när jag anmält mig kom jag på att jag glömt varningstriangeln i garaget så gick och hämtade hennes, samtidigt kallade besiktningsmannen in mig och fråga om jag inte hade råd att köpa en egen triangel tongue Sen frågade han om jag skulle åka med, jag sa då att jag hade ju 2 dagar tillgodo på ombesiktningen. Han kliade sig i huvudet och sa -backa ut igen och gå in och betala, positionslampan jag "inte" hadde fått anmärkning på var nu åtgärdad och jag körde därifrån med blankt papper smile Så nu är hon besiktigad till 31/6-2011.


Så nu ska det börjas rivas och byggas motormässigt samt fräschas upp lite i växellådan smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Slaylix tratt
1 februari 2010 · 353 Inlägg

gnytt skrev:
Idag var jag nog med om den skönaste besiktningen hittils. Besiktigade ju bilen 4/12-09 men min besiktningsperiod är februari-31juni, Så det började med att jag bad min tjej köra bakom eftersom jag hade sommardäck, när jag anmält mig kom jag på att jag glömt varningstriangeln i garaget så gick och hämtade hennes, samtidigt kallade besiktningsmannen in mig och fråga om jag inte hade råd att köpa en egen triangel tongue Sen frågade han om jag skulle åka med, jag sa då att jag hade ju 2 dagar tillgodo på ombesiktningen. Han kliade sig i huvudet och sa -backa ut igen och gå in och betala, positionslampan jag "inte" hadde fått anmärkning på var nu åtgärdad och jag körde därifrån med blankt papper smile Så nu är hon besiktigad till 31/6-2011.


Så nu ska det börjas rivas och byggas motormässigt samt fräschas upp lite i växellådan smile

Mvh/ Kibbe

Riktigt härligt ju! Alltid kul när saker går som man vill! Lycka till i fortsättningen

gnytt
1 februari 2010 · 265 Inlägg

Tack, jo riktigt skönt big_smile
Tack det samma smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
BB_POWER
2 februari 2010 · 2 Inlägg

Fy fan vilket härligt bygge:D som många andrar.  - När kommer turbon?!?! eller har du sålt "kittet"?

Man måste inte ha en racingbil, utan det räcker med din vanliga VW
Volkswagen Golf MK2 GTi "Kermit" (1987)
Volkswagen VW Golf VR6 "Wee-are-6" (1992)
gnytt
3 februari 2010 · 265 Inlägg

smile Tack.
Ska försöka hinka dit den till sommaren smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
6 februari 2010 · 265 Inlägg

Liten bit till på väg smile
Vart och hämtat ett 2,9 block till idag med nya lager, glidskenor, kedjor osv (komplett renoverad bottendel) Så snart ska det börjas monteras lite turbogrejor big_smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang