Golf mk2 Vr6

Långtidsprojekt :)
  • 20 Följare
  • 162 008 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 april 2017
gnytt
22 juli 2009 · 265 Inlägg

(-Ja jag förstår det är skojigt!!   Får se vad man har tid och pengar med, vill även bygga om en Nissan3oo men detta är ju nå helt annat..) 

Vad hade du tänkt bygga av nissanen då? Låter ju rätt trvligt det också smile

(-Ser riktigt bra ut! Lycka till!)

Bockar och tackar big_smile

(-har du kvar dom gammla fälgarna???)

Menar du borbet-fälgarna (4/100) Så är dom tyvärr sålda.


Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Masi hbxservice.com
22 juli 2009 · 1 471 Inlägg

ja de va dom ja mena , okey då vet jag:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
krutmats
22 juli 2009 · 1 892 Inlägg

Skulle vilja göra en egen breddning på 300n  har ju just gjort en egen breddning till 9-5  men nissan har lite sportigare former från början,  plus att en bil innan -94 så har man lite mer friheter , som du vet  smile
Ska bli skoj att se din pärla!  Mvh/mats

gnytt
23 juli 2009 · 265 Inlägg

Jo sant, ska gå in och kolla på din saab smile Jo 300n kan nog bli grym, men som du säger smakar det så kostar det smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
kungs
27 juli 2009 · 79 Inlägg

Kul de där med besiktningen och de, lycka till fyfan..

Du måste iprincip bygga om hela bilen om du nu ska byta motor ?yikes

Pallra dig ut i garaget och gör något nu så jag blir lite pepp på att fixa med min, och glöm inte ladda upp bilder big_smile

Mvh / victor

Honda Civic VTI HB eg6 "Championship Black" (1992)
gnytt
28 juli 2009 · 265 Inlägg

Tack, jo ska bli intressant att se vad dom säger när den ska reggas smile

Nja, blir ju en del mek men som tex elsystemet hade jag kunnat använda original förutom motor-elen om jag haft en 89,a istället för en 88,a hmm Hade jag haft en g60 som utgångsbil hade jag i princip klarat mig med en reg-besiktning som utbytt motor om jag kört med 174hk - motorn, så man har ju igentligen tagit den långa vägen, men man lär så länge man meckar wink

Ska se om jag hinner plåta lite imorgon big_smile

Fick ju ett litet bekymmer med att den dog efter 5min ibland, 20min ibland och ibland inte alls. Fick ett tips på zatzy att kolla elkablarna till tändmodulen, tänkte att det låter märkligt men mycket riktigt så fort man nuddade kablarna dog bilen, så bytte kontakt och tändmodul så var det löst big_smile tvungen att disikera den gamla modulen och tycker det är lite kass lösning med mikroskopiska trådar som går mella bläcken kretsarna och i princip bara hålls på plats med gel. Men men det blev ju bra big_smile

För övrigt har jag:
*Fått in stolarna
*Kopplat tutan
*Beställt splinka nya kofångare bak/fram
*Nytt batteri
*Ställt växellänkaget så alla växlar hoppar i som dom ska

Kvar att göra:
*Ut med stolarna igen och lacka underredena
*Förlänga sidostötterna
*Lacka kofångarna samt bygga om den bakre för infälning av skyllt
*Framvagnsinställning
*Besiktiga (SFRO/ Regga)

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
kungs
28 juli 2009 · 79 Inlägg

Ojdå, men fan va tur att du hittade en lösning..Erkänn att du trodde att det var batteriet först eller något tongue?

Fan det är inte mycket kvar nu alltså, skulle vilja se den live!
good luck!!

Åka på några evengemanger eller liknande?

mvh / victor

Honda Civic VTI HB eg6 "Championship Black" (1992)
gnytt
29 juli 2009 · 265 Inlägg

Hehe, nja, var mer inne på att det var någon vakumslang eller relä eller dylikt men killen jag fick tipset av sa att det tagit honom ett halvår att hitta och verkstäderna hade bara sagt att dom inte hitta något fel hmm Så blev rätt tacksam för det inlägget annars hade man nog letat tills skägget blivit grått wink

Nej som sagt, börjar väll dra ihop sig, fick kofångarna i dag så där ska väll bli lite färg på dom smile Annars är det väll mest en pengafråga, men ska väll lösa sig.

Får väll se vad det blir för evenemang, men hört att dom kör en del blackrace i kalmar, hade varit kul att dra dit och kolla läget faktiss smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
29 juli 2009 · 265 Inlägg

Haha, hitta en teckning jag satt och skissade när jag skulle bestämma om jag skulle använda corradofronten och dom grejorna eller bygga om i detta stuket. Verka som teckningen föll mer i smak wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3813/721471_isxfnf.jpg

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
kungs
30 juli 2009 · 79 Inlägg

gnytt skrev:
Hehe, nja, var mer inne på att det var någon vakumslang eller relä eller dylikt men killen jag fick tipset av sa att det tagit honom ett halvår att hitta och verkstäderna hade bara sagt att dom inte hitta något fel hmm Så blev rätt tacksam för det inlägget annars hade man nog letat tills skägget blivit grått wink

Nej som sagt, börjar väll dra ihop sig, fick kofångarna i dag så där ska väll bli lite färg på dom smile Annars är det väll mest en pengafråga, men ska väll lösa sig.

Får väll se vad det blir för evenemang, men hört att dom kör en del blackrace i kalmar, hade varit kul att dra dit och kolla läget faktiss smile

Mvh/ Kibbe

ja jag kan förstå det, haha tur att det löste sig då!.

mycket sant det gör dem, inte långt ifrån där jag bor smile

Dra upp lite bilder när du är igång då!

Snyggt ritat, fyfan du har skills tongue

mvh / victor

Honda Civic VTI HB eg6 "Championship Black" (1992)
gnytt
31 juli 2009 · 265 Inlägg

Jo, var skönt smile

Ohh tusan, får se när bilen är färdig så kanske det får bli en tur dit smile

Hehe, dålig på att ta kort på mig själv in action, se vad jag kan göra tongue

Tack smile hade inget att göra på jobbet så blev ett halvtimmesprojekt vill jag minnas wink
Säger bara chip foose, tänk att kunna rita som den grabben wink

Idag har det bytats en O-ring mellan röret som går mellan vattenpumpen och en kylarvatten fläns, läckte där.
Stolarna har monterats ur igen, ska lacka underredena coh då drog jag av en bultsatan till ena stolen så får fixa det skitet.
I förrgår var jag och hämta dom nya kofångarna och igår var jag och lämna den främre på lackering, den bakre får vänta tills jag bestämt hur jag ska fälla in skylten. Synd vid dessa tillfällen att man har 3 skikts lack. Blev dubbelt så dyrt hmm

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
krutmats
31 juli 2009 · 1 892 Inlägg

jA 3-skiktslack är iiiinte billigt direkt :S men snyggt big_smile  Vad gött du löste problemet med att den dog då o då, för det är  ju fan inget skoj att ha det så!!   
Ser fram emot besikningen smile  SFRO besikning, vill dom se chassit innan man skruvar i allt bröte igen eller??
Mvh/M

gnytt
31 juli 2009 · 265 Inlägg

Jo var riktigt skönt att "dog"-problemet löste sig annars hade jag blivit knäpp smile
Nix, du slipper visa upp chassiet, du ska bara texta ner tillsammans med sfro-gubben vad för bil delarna kommer från som du använt smile

Ser också fram emot det eller snarare till det är över wink

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
CTR-Jante
31 juli 2009 · 301 Inlägg

Rikigt gött bygge..
Hade inte varit fel att ha den golf 2 med vr6 motor..
Är det 2.8l eller 2.9l motorn du har??

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
TERTIO
31 juli 2009 · 34 Inlägg

riktigt gött bygge.. Tror jag köpt grejor av dig..

//Tertio//
gnytt
31 juli 2009 · 265 Inlägg

Tackar big_smile
Är 2,9,an smile

Tack igen smile
Jasså, vad har du köpt då? smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
kungs
3 augusti 2009 · 79 Inlägg

Hur mycke hästar kommer du ha ute sen på gatan om man får fråga tongue

Honda Civic VTI HB eg6 "Championship Black" (1992)
gnytt
3 augusti 2009 · 265 Inlägg

Ja du, en knepigare fråga men original ska det väll ligga runt 190 wink Som sagt håller ju på med en motor vid sidan av också som blir en turboladdad 2,8 så om det inte räcker nu i början så får jag sätta fart med den motorn;)

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
3 augusti 2009 · 265 Inlägg

Nix inte denna, har legat ute på annons för något år sedan men då med 16v motorn. Såg att det låg någon röd tillsalu på blocket, stod dock inte om den var reggad eller ej. Vet att det fanss 3 reggade innan som jag vet om. Grönbergs förra edition one, min förra vita och en röd g60 ombyggd från borås om jag inte minns fel, tobbe hette nog han som byggde den. Kanske har kommit fler, vet ej.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
5 augusti 2009 · 265 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3813/729877_smcre7.jpg

Stolarna på plats, vet i tusan om jag blev riktigt nöjd med färgerna på stolarna hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3813/729881_1iktkh.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/3813/729884_bq5ew9.jpg
Ögonlocket på plats. skäms, blivit flåttigt i motorrummet efter mek, får fixas till wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3813/729888_wvpm9m.jpg

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang