Golf mk2 Vr6

Långtidsprojekt :)
  • 20 Följare
  • 162 108 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 april 2017
sexy_d
17 november 2009 · 665 Inlägg

fet nice projekt , Grymmr Mk2 med VR6 motor, synd att du inte  ska vålta motor med lite överladd.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
gnytt
17 november 2009 · 265 Inlägg

Tack big_smile Var meningen först men fick lite blodad tand för sugis, inte så vanligt att folk kör sugis som överladdar bara för det är så sat_ans dyrt, men hade varit kul om man lyckats bygga ihop något intressant. Vem vet, kanske blir överladdning i framtiden big_smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Plura
17 november 2009 ·

Väntar med spänning på att höra hur det gick idag på besiktningen!

Snke Herr Klåfinger
17 november 2009 · 214 Inlägg

läsning i toppklass ! läst varenda litet ord smile
Härligt vr6 projekt du gjort !
Och som tidigare: hur gick besiktningen ?? smilesmile

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
gnytt
17 november 2009 · 265 Inlägg

Hehe, då får jag berätta fortsättningen då wink
Alla sagor verkar tyvärr inte ha ett gott slut sad
Som sagt efter 2 timmars sömn (nattjobb) Bar det av till reggbesiktningen. Vid möte med besiktningsmannen kändes det som man fick onda ögat direkt men efter några sömniga försök till skämt lyftes stämningen en aning, det verkade dra till sig besiktningsmänn som getingar till honung. Efter 10min var där 5 besiktningsmänn som beskådade felsökte och berömde mitt bygge, kändes rätt okej wink Mängder av fakta pyntades ner på papper och en och annan grymtning över otydlig formulering av sfro hmm Men i detta skede hittades inga fel. Medans jag stod och snacka lite skit med en av gubbarna där for besiktningsmannen ut genom portarna och testa om bilen hade hållit för nascar eller något tongue Efter en stund kom han in, smilade så munnen sträckte sig till öronen och jag fick kännslan av att det var grönt, men denna kännsla vara inte mer än i 10sek då hans leende gick över till ett lite mer hånfullt stadie. Kändes typ som ett iskallt regn. Då titta han på mig och sade. Du är underkänd. Vaaa???? Japp, gick inte igenom miljö... bla bla bla. Så allt var okej förutom co-halt, Hc-halt.

Så idag har jag börjat klura på vad det kunde vara, bytt chip och fick ner co från 1,9 till 1,6, en liten bit på väg, imorgon ska jag börja bygga om avgassystemet och trycka dit original cat istället för race katten, sen får vi mäta igen.

Hehe fortsättning följer wink

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Plura
18 november 2009 ·

Usch vad tråkigt! sad hoppas det går bättre för mig, ska ju köra orginal kat
osv! men hur blir det nu då? har du 1 månad på dig att åtgärda
detta eller måste det bli en ny sfrobes? :S

gnytt
18 november 2009 · 265 Inlägg

Jo håller tummarna för dig:) Nix blir inte fler sfrobesiktningar, har en månad på mig att åtgärda detta om jag inte hinner gör han en ny reggbesiktning och då blir det 600:- istället för 300 som ombesiktningen kostar smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
SibbSon Mr. AUDI !
18 november 2009 · 642 Inlägg

Antar att du vill göra de riktigt men, annars kan du jue köra med lite etanol ;P så blir det nog Bra bra värden wink grymt kul projekt! creds creds!

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Steve_Wonder
18 november 2009 · 288 Inlägg

Tråkigt att den inte gick igenom men du ska se att nästa gång kommer den att gå igenom smile

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel
gnytt
19 november 2009 · 265 Inlägg

Tack smile Jo försöker hellre få bukt med problemet, har beställt lambdasond, motortempgivare, bytt till originalchip, ska svetsa om originalkatten så den passar, sen kan det bli spännade och se vad värdena ligger på, annars får man kanske börja gå på fulknep wink

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Rydholm Ej Medlem
19 november 2009 · 369 Inlägg

riktigt spännande och roligt projekt som får ett magnifikt resultat big_smile
kommer följas fortsättningsvis smile

You haven't lived until you found something worth dying for!
gnytt
21 november 2009 · 265 Inlägg

Tack big_smile
Idag har det monterats. Monterat dit den fula gammla katten som där svetsats 2,5" anslutningar på, den nya lambdasonden är på plats, den blå motortempgivaren bytts ut mot ny, då upptäckte jag att en av de 2 kablar som går till givaren blottade koppartrådarna, ska fixas dit en ny kontakt imorgon och kanske testa att slänga dit min reserv lmm. Hoppas på att hitta någon som kan mäta upp värdena imorgon, ska bli spännande och se om dom visar annorlunda.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Steve_Wonder
21 november 2009 · 288 Inlägg

Hur e statusen på bilen idag då???

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel
gnytt
22 november 2009 · 265 Inlägg

Idag färdigställdes allt, startade och gick fint, tomgång på ca 700v/min, men hitta inte en kotte som var öppen så jag kunde mäta upp den. Blir att vänta tills måndag. Hoppas dom visar bra värden och att det finns en tid nästa vecka för besiktning, det är mitt mål smile

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Plura
22 november 2009 ·

Hoppas det går vägen för dig! Misstänker att mina värden kommer bli lidande också,
Var på skroten och tog tillbaka min kat från donatorbilen men kabeln var klippt till lambdan
så ska försöka finlöda ihop det igen. hoppas det går vägen för jag har inte råd med en ny
just nu! 

Vart åker du och kollar avgasvärden föresten?

gnytt
22 november 2009 · 265 Inlägg

Får hålla tummarna för dig. Satans dyra sonderna annars. Kollar dom på Vianor här i kristianstad, trevligt folk där wink

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
23 november 2009 · 265 Inlägg

Ja, då blir det en lite update. Var och kolla avgasvärdena idag efter jag bytt katalysator, motortemgivare, lambdasond, fixat kabeln till tempgivaren samt satt i originalchip och då visade mätaren så här:

Co: Innan-1,9. Efter-0,03 (0,5)
Hc: Innan- 207. Efter-65 (100)
Lambda- Innan-088. Efter 0,99 (0,97-1,03)
Co2500- Missa jag att kolla hmm

Hoppas detta går vägen, var ju kanonvärden annars, ska besiktiga imorgon igen.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Plura
23 november 2009 ·

Lycka till då! Får hålla tummarna en gång till smile

gnytt
23 november 2009 · 265 Inlägg

Tack mannen big_smile

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
krutmats
23 november 2009 · 1 892 Inlägg

fyy faan vad härligt för dih!!!
kommer gå galant det där ska du se!!!   big_smile
Följt detta även om det var länge sen jag skrev,
Glück mal!!
Mvh/Mats

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang