Volvo 945 tic blödrar och går inte nått bra. lambasond?

Muschke
15 februari 2009 · 260 Inlägg

Var ute och skulle på bio igår men havägs ditt så börjar bara bilen gå dåligt och blödra när man trycker på gasen kommer man ner i 50 och släpper gasen så dör den bara. Men lyckades komma till bion sen efter det så starta den men när man släpper nycken så dör den ful gas går att ha men släpper man så dör den + att lambda lampan tände sig när detta hände. Men den har varit tänd förut utan några problem sen tog jag bort + och - och koppla lite ljud sen har den varit släkt tills nu.

Jag får för mig att det är lambdasonden.
Eller turbo ras?

Mycket tacksam för hjälp.

ps vet inte om detta är rätt tråd.

Senast redigerat av Muschke (15 februari 2009)

Fenne
17 februari 2009 · 160 Inlägg

Muschke skrev:
Var ute och skulle på bio igår men havägs ditt så börjar bara bilen gå dåligt och blödra när man trycker på gasen kommer man ner i 50 och släpper gasen så dör den bara. Men lyckades komma till bion sen efter det så starta den men när man släpper nycken så dör den ful gas går att ha men släpper man så dör den + att lambda lampan tände sig när detta hände. Men den har varit tänd förut utan några problem sen tog jag bort + och - och koppla lite ljud sen har den varit släkt tills nu.

Jag får för mig att det är lambdasonden.
Eller turbo ras?

Mycket tacksam för hjälp.

ps vet inte om detta är rätt tråd.

kolla så du inte blåst insguspackningen. händer emellanåt.. .smile

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
JohanEkman
17 februari 2009 · 184 Inlägg

skulle också gissa på insugspackningen, är den dessutom gammal, kan den lätt gå sönder. låter även som det skulle kunna vara tändkablarna som börjar bli dåliga. men skulle kika efter insugsläckage först wink

Senast redigerat av JohanEkman (17 februari 2009)

Muschke
17 februari 2009 · 260 Inlägg

ni har mycket bra teorier men jag åkte ditt dagen efter och kollade för det var kolsvart så jag såg inget när det händ och det var insugningsröret som hoppat av.

JohanEkman
21 februari 2009 · 184 Inlägg

hehe ok=) tänkte väll att det va nåt me insuget att göra;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang