2424
Sök

Toyota Supra "FET & SINGEL"

Köpte en originalbil för att göra den till en av Sveriges snyggaste

226 567 Visningar
Projektet avslutat 26 april 2012
Livsnjutare
207 Inlägg
18 juli 2009
sjukt bra gjort av dig ! du har ju byggt min dröm supra tongue

Låter som ett vinande ljud inne i kupen ? stämmer det smile ?

VD
643 Inlägg
18 juli 2009
Trådstartare
erichson skrev:

Tackar!!
Tändförstärkaren ligger sidan om delningsfiltert till vänster högtalare big_smile
Ska försöka skärma av det vid tillfälle big_smile

Evolution Garage!
188 Inlägg
18 juli 2009
läst och kollat och läst mer! de va nog mina snabbaste 13 sidor. tiden bara försvann! underbart byggt, snyggaste bodykitet jag någonsin har sett på en supra iaf. har jag inte fel så är de Tenzo passion 5 fälgar, eller? sådana tänkte jag införskaffa till min Celica så småningom.

De tål att sägas igen och igen! snyggt byggt och bra kämpat till dig och alla som jobbat me den. hoppas jag får stå bredvid den någon dag, det hade varit kul.

Keep up the good work!

projekt 2012/2013: Hjulupphängen på Supran
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3048851

Team740
211 Inlägg
18 juli 2009
Fy fan vad läcker den blev till slut big_smile Och dåligt gick han ju inte heller big_smile
Bra jobbat, och lycka till i fortsättningen (Y)

MVH Robiin

Burn Rubber Not Your Soul

1 278 Inlägg
18 juli 2009
härligt att se att du vågar använda bilen:) många som bygger grymt snygga bilar med sen inte vågar leka med dom:P

Street Knight

Livsnjutare
207 Inlägg
18 juli 2009
Lidborn skrev:
erichson skrev:

Tackar!!
Tändförstärkaren ligger sidan om delningsfiltert till vänster högtalare big_smile
Ska försöka skärma av det vid tillfälle big_smile

okej smile

Det måste vatt din underbara supra jag mötte igår i hbg smile ?

7 Inlägg
18 juli 2009
Freaking nice Supra, mycket snygg! smile

Nothing to prove, just here to compete.

428 Inlägg
19 juli 2009

jaså en runda utanför ausås tongue sträckan som kommer längre fram mot varalöv är jävligt skön big_smile

11 Inlägg
19 juli 2009
Riktigt fint ljud! Bröm Supran du har byggt:P

┌∩┐(◕_◕)┌∩┐

VD
643 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Jaha då var man hemma igen från Mantorp så här var det för mig innan träffen:
Torsdag: Skicka på mer laddtryck så man skulle få lite bra tider tänkte jag.. Men det fick man fan för.. En av mina nya tryckslangar var där fel på och det resulterade i att slangen sprack vid 7200rpm och 1,6 bars tryck och resultatet blev som på bilden.
Kl 21 på kvällen hände detta och jag skulle ju köra upp på morgonen.. blev ju inte mycket med det.. iväg och köpte ny slang en fin blå som passar till allt annat i motorrumet smile NOT..
Fick tag i möller och fick lånat hans holset hx 55 som satt på hans berömda fiat uno big_smile dock med större avgashus.. Skruva tills kl 3, sova, upp vid 7 och fortsatte.. Svetsa om oljeledningar och DP skölja IC och tryckrör mm mm och vid 11 var den igång igen.. ut och mappa igen.. men pga avgashuset så får jag inget ladd fören vid 5500rpm i stället för 3900rpm som jag hadde innan sad men funka gjorde den iallafall..  Laddar 1,8 och bottnar turbon vid 7300rpm där den har tappat till 1,7 (wg helt stängd)..
Körde gjorde jag ändå och tiden blev 13,294 slutfart på 196,14.. Piss tid men hyffsad slutfart..
Sen drog jag vidare till Norrköping och Meet of the month 4 där jag kolla varvstoppen på bilen big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91705/727426_iv34j3.jpg
Övervarvat.. bröts och skicka aluminium in i hela systemet..

http://www.garaget.org/video/q4os4b10eobw

Detta är vad som hände med donatisions pengarna:

frane   100:-
pierre_cardoso   40:-
letten19   50:-
Patrik (kom inga pengar)
Mäki 25:-
Lindström_SAAB_ 100:-
ZyclonE 500:-
Zlasher 100:-
Calle_25  666:-

Tot 1587:-

Och för dom pengarna köpte jag Mocca ratten och nav Kosta 1450:-
Namnen jag har här från alla generösa gorgare kommer att bli små dekaler som kommer sitta just på ratten big_smile

Har dock ingen bild men ni ser den i videon "upp till 200 k/h"

349 Inlägg
3 augusti 2009
du har minsann otur...

//Tom
Min projekttråd: Nissan 200SX S14a
Mitt galleri: http://karpero.mine.nu/gallery/

VD
643 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
tom_rosenback skrev:
du har minsann otur...

Ja det går sådär känns det som..

205 Inlägg
9 augusti 2009
det här e nog en av dom coolaste blar jag läst om synd bara med de när dom snodde sakerna för dig hoppas du får tag på dom då skulla man krossa fingrar oh knäskålar på dom svin men coool bil såg när du lekte på mom 4 coooolt tongue klar 5a

VD
643 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Pga ett visst företag med väldigt dålig service till sina kunder så beslutade jag mig för att beställa hem spridare och termostat själv från USA.. Det paketet kom idag..
Får jag bara tag i en turbo med lite bättre uppspolning så blir det säkert rudskogen den 12:e
Nu ska det fixas till att ställa ut på Vallåkra men där e så mycket jag inte är nöjd med, så det får bli som det blir..
Någon som kan rekomenderar en turbo till min bil?

Jlmmy
10 augusti 2009
Sjukt läckert bygge!
Tråkigt med turbo raset där hmm

GJ, mvh

2 077 Inlägg
10 augusti 2009
Vilket företag?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

VD
643 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Vilket företag?

Inget jag vill uttala mig om här..
Har fått väldigt bra pris på grejer där och är väldigt tacksam för det.. Dom har hjälpt mig att fixa en hel del grejer till bilen..
Men att svara i telefon eller ha bra kundkontakt är dom riktigt dåliga på..
För ca 5 veckor sen sa dom att mina grejer skulle komma samma dag, sen har dom inte ens svarat i telefon eller på meddelanden jag lämnat och har fortfarande inte hört av dom.. Spridaren skulle ju gå på reklamation då den var trasig fast att den var ny.. Nu fick jag köpa en ny och betala för den..
Som sagt e jag tacksam för hjälpen från dom men i slutänden blir det ju jätte bra blandat med jätte dåligt.. Tråkigt men sant..

1 153 Inlägg
10 augusti 2009
Lider me dig har varit i samma sitts själv:(
Men kör hårt nu så du får ut o gasa mer i sommar:)

Sök