3831
Sök

940 Guldboxen. Uppstartad och provkörd!

Volvo 940 Turbo -96 Bygga, utveckla och renovera.. Mål: 400-500whp

369 518 Visningar
Uppdaterades senast 5 maj 2016
548 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
mattestig skrev:
gött wink vart köpte du bussningarna förresten? tongue

KG trimning!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

548 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Update!

I tröttnaden på att 940in aldrig blir klar och saknaden efter turbo så blev det en liten ersättare så länge som får rulla lite i sommar eventuellt wink

En V70 T5! big_smile

http://i41.tinypic.com/300zo1c.jpg

http://i43.tinypic.com/28w9d0.jpg

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 april 2010
måste bara fråga äru gjord av pengar hehe wink kan de va dig jag såg i lördags på stan med den där?

101 Inlägg
26 april 2010
skit cool! ska lätt följa detta

volvo tic frälst
357 Inlägg
26 april 2010
Drift-is-the-shit skrev:
Update!

I tröttnaden på att 940in aldrig blir klar och saknaden efter turbo så blev det en liten ersättare så länge som får rulla lite i sommar eventuellt wink

En V70 T5! big_smile

haha det är rätt big_smile kände det suget jag med så det blev en 240 tic utöver 760 tic:en ja gör iorning tongue Det lindrar saknaden efter bilen ett tag iaf wink

548 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
måste bara fråga äru gjord av pengar hehe wink kan de va dig jag såg i lördags på stan med den där?

Hahaha! wink

Nej tror inte det, köpte den i söndags så, men kommer nog synas/höras lite framöver i stan ! wink

548 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
extremturbo skrev:
skit cool! ska lätt följa detta

Tackar, bara följa vilken du vill av dem wink

548 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
mattestig skrev:
Drift-is-the-shit skrev:
Update!

En V70 T5! big_smile

haha det är rätt big_smile kände det suget jag med så det blev en 240 tic utöver 760 tic:en ja gör iorning tongue Det lindrar saknaden efter bilen ett tag iaf wink

Jag menar det, kanon för min del just nu. Denna är inte så tråkig den heller cool

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
27 april 2010
Fan va gött med en t5 med wink  bättre du lägger i den motorn i 940n? tongue hehe KOmmer det någon update snart då?

548 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Mog1 skrev:
Fan va gött med en t5 med wink  bättre du lägger i den motorn i 940n? tongue hehe KOmmer det någon update snart då?

Mmh! Underbar gång i den och ryt!

Kan faktiskt hända att den motorn hamnar i 940 om några år då den gjort sitt i V70in faktiskt, visar sig wink

Tyvärr så kommer inte mina grejor jag har skickat iväg diffen för att få schimsen på min nya torsendiff och sen väntar jag på Bilstein Sprint till i fram och ställbart panhard... väntat 3 veckor hmm

368 Inlägg
28 april 2010
Drift-is-the-shit skrev:
Mog1 skrev:

Mmh! Underbar gång i den och ryt!

Kan faktiskt hända att den motorn hamnar i 940 om några år då den gjort sitt i V70in faktiskt, visar sig wink

Tyvärr så kommer inte mina grejor jag har skickat iväg diffen för att få schimsen på min nya torsendiff och sen väntar jag på Bilstein Sprint till i fram och ställbart panhard... väntat 3 veckor hmm

Okej irriterande när prylarna inte dyker upp! har börjat planera lite smått till vintern vad som ska hända med min smile 

Har lånat en hel del från din setup smile

548 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Joo är faktiskt lite irriterande... blir väl knappt klar till sommaren hmm

Tur att man har V70 som räddar en litegrann hehe.

Okej låter trevligt, då får du nog en bil som rör på sig! Dock kostar det rätt mycket pengar o vara så här "seriös" eller hur man ska uttrycka sig. . hehe big_smile

368 Inlägg
30 april 2010
Hehe jo precis.. kanske inte blir riktigt lika extrem kanske, först å främst är det renovering sem gäller skruva isär och stoppa i fräscha grejer.. får se vad budgeten håller för.. mitt mål är väl ca 300 pollisar iaf.. sen så kanske vidare utvecklar man det smile  men tror inte det blir till vintern iaf..

volvo tic frälst
357 Inlägg
2 maj 2010
har du tänkt köra drifting eller liknande med denna eller är det bare en gatbil? wink

548 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
mattestig skrev:
har du tänkt köra drifting eller liknande med denna eller är det bare en gatbil? wink

Jadu det kan man fråga sig, tanken är en rå gatbil med utseende och redig bilstereo hehe big_smile

Fast det kan nog bli lite prova på drifting också eftersom att chassit antagligen pallar det rätt duktigt.. Men mest bus på gata wink

volvo tic frälst
357 Inlägg
5 maj 2010
Drift-is-the-shit skrev:
mattestig skrev:

Jadu det kan man fråga sig, tanken är en rå gatbil med utseende och redig bilstereo hehe big_smile

Fast det kan nog bli lite prova på drifting också eftersom att chassit antagligen pallar det rätt duktigt.. Men mest bus på gata wink

hehe ok wink ungefär som mitt projekt da tongue

548 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
Update!

Nu har man fått ett paket!

Tack till Jonas på bakaxeldelar.se som sponsrat mig och gjort den ekonomiska biten lite mindre stor!  Snabb leverans också.

Det som dök upp i paketet var alltså en Torsendiff med nya lager och abs-krans. Ett momentstag också, ska bli mycket spännande och testa detta i kombination!

1 738 Inlägg
9 maj 2010
Härligt projekt, ser riktigt bra ut!!!

Angående ms:et så kan jag ge dig lite goda råd!

1: Ms är ett riktigt bra sprut för det priset, vet om MÅNGA kända företag som kör ms o har inga problem så håll fast vid det sprutet för det är skitbra

2: Kör på ms 1 v3 finns en länk på Skogenracing.com på vänstersidan som direkt länkar dig till en kille på blocket som heter mofid. Skitbra kille att ha o göra med och han vill ha förbetalning. Har själv beställt 2 ms för 10 000 från honom och förbetalade, jag fick mina grejer så var inte orolig ( var ett tag sen nu han kanske har faktura? )

3: Sen alla extragrejer som du kan välja till så skulle jag satsa på launch control för smattrandets skull smile 3 -4 bar mappsensor, Switchable tables för besiktningens skull, fläktstyrning och 2m extra kabel.

4: Tändningen kör på 60-2 trigger INTE edis mm, trigger skivan köper du på turbobanditen, klracing mm samt givarna till det

Lite info iaf om du inte redan vet vad du ska köra med smile Har själv forskat som satan om ms o bara hört bra grejer, ska beställa ett igen till mitt nya bygge som jag nu håller på med.

Hoppas du får en redig maskin. Lycka till!!!!
Senast redigerat av 940RDALLE (9 maj 2010)

2 419 Inlägg
9 maj 2010
Har läst igenom hela projektet nu å FAN va bra det kommer att bli!!! smile Du har inte provåkt med de nya bussningarna antar jag? får nog bli sånna till mitt bygge med wink

EDIT: Vad använde du för grundfärg till alla framvagns delar?

MVH
Senast redigerat av strandberg31 (9 maj 2010)

548 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
940RDALLE skrev:
Härligt projekt, ser riktigt bra ut!!!

Angående ms:et så kan jag ge dig lite goda råd!

1: Ms är ett riktigt bra sprut för det priset, vet om MÅNGA kända företag som kör ms o har inga problem så håll fast vid det sprutet för det är skitbra

2: Kör på ms 1 v3 finns en länk på Skogenracing.com på vänstersidan som direkt länkar dig till en kille på blocket som heter mofid. Skitbra kille att ha o göra med och han vill ha förbetalning. Har själv beställt 2 ms för 10 000 från honom och förbetalade, jag fick mina grejer så var inte orolig ( var ett tag sen nu han kanske har faktura? )

3: Sen alla extragrejer som du kan välja till så skulle jag satsa på launch control för smattrandets skull smile 3 -4 bar mappsensor, Switchable tables för besiktningens skull, fläktstyrning och 2m extra kabel.

4: Tändningen kör på 60-2 trigger INTE edis mm, trigger skivan köper du på turbobanditen, klracing mm samt givarna till det

Lite info iaf om du inte redan vet vad du ska köra med smile Har själv forskat som satan om ms o bara hört bra grejer, ska beställa ett igen till mitt nya bygge som jag nu håller på med.

Hoppas du får en redig maskin. Lycka till!!!!

Tackar så mycket! big_smile

Jo har läst lite angående Ms, och var inne på ett MS II V3 eftersom processorn är snabbare i det (dock dyrare)

60-2 tänkte jag köra med och trigga ifrån svänghjulet med en ny Vr givare. Du tänkte på en triggerskiva på veven va?

Launch kommer jag ha, och mappsensor bör nog vara 3 bars minst.

Vad gör switchables tables är väl för att kunna ändra mapparna ?  Kan vara bra inför besiktning som du säger!

Tack så mycket för dina tips om MS!  Säger samma sak till dig, lycka till som fan!

Ser ut som du kommer få en potent 940 också cool

Mvh.

Sök