HU-605 Lågnivåutgång

Japen
21 mars 2006 · 7 Inlägg

Har en Volvo S40 med HU-605 stereo.

1. Finns det lågnivåutgång på den?
2. Om det finns lågnivå, är det vanlig RCA eller är det någon "volvo specialkontakt"
3. Hur plockar man ur stereon utan att förstöra några snäppfästen eller dylikt, krävs specialverktyg?

andreas_gbg_
21 mars 2006 · 1 634 Inlägg

Japen skrev:
Har en Volvo S40 med HU-605 stereo.

1. Finns det lågnivåutgång på den?
2. Om det finns lågnivå, är det vanlig RCA eller är det någon "volvo specialkontakt"
3. Hur plockar man ur stereon utan att förstöra några snäppfästen eller dylikt, krävs specialverktyg?

1. Nej, du kan nog köpa någon kontakt hos backes ljudbygg.
2. ---
3. Finns 2 små luckor, 1 på var sida på stereon, ta bilnyckeln och tryck in i luckorna så ploppar det ut ringar som du kan dra i, smidigt som bara den.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Japen
21 mars 2006 · 7 Inlägg

Tackar! ska ta ur den och kolla vad detär för kontakt..

Japen
11 april 2006 · 7 Inlägg

Jag har två DIN-anslutningar bak på stereon, en 6-polig och en 8-polig. Någon som vet vilken som är till lågnivå. Och vad är den andra till i så fall?

Janke
11 april 2006 · 10 Inlägg

Japen skrev:
Jag har två DIN-anslutningar bak på stereon, en 6-polig och en 8-polig. Någon som vet vilken som är till lågnivå. Och vad är den andra till i så fall?

6-poliga ska heta Amp och vara lågnivå. 9-poliga är till cd-växlare.

Volvo V40 T4 "Gråbusen" (2002)
Japen
12 april 2006 · 7 Inlägg

Janke skrev:

Japen skrev:
Jag har två DIN-anslutningar bak på stereon, en 6-polig och en 8-polig. Någon som vet vilken som är till lågnivå. Och vad är den andra till i så fall?

6-poliga ska heta Amp och vara lågnivå. 9-poliga är till cd-växlare.

Ok. Tackar! Det står ingenting bredvid mina anslutningar bak på stereon men då chansar vi på att det är den 6-poliga..  Har gjort en adapter nu och har lött enligt specen för 6-polig din. Antar att volvo har följt den? Finns det några risker om adaptern inte skulle vara riktig, t ex att man kan paja huvudenheten? Har inget slutsteg än för jag tänkte lösa det här problemet först. Jag tänkte därför prova på en vanlig förstärkare, borde funka va? 9-polig till cd-växlare! Räknade till 8 på min, måste dubbelkolla.

Alexx
12 april 2006 · 141 Inlägg

Du har ingen lågnivå utan för köpa en konverterare, ligger runt 500-600 kr, sen är det bara att koppla på som vanligt när du monterat på konverteraren.

Mvh Alexx

Japen skrev:
Har en Volvo S40 med HU-605 stereo.

1. Finns det lågnivåutgång på den?
2. Om det finns lågnivå, är det vanlig RCA eller är det någon "volvo specialkontakt"
3. Hur plockar man ur stereon utan att förstöra några snäppfästen eller dylikt, krävs specialverktyg?

Volkswagen Arteon "Blue Diamond" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang