2597
Sök

Volvo 960 startar inte=( *fixat*

matt_black_90
15 februari 2009
Trådstartare
Tja har en volvo 965 95:a med b6254f motorn manuell som inte vill starta.
Senast ja hade igång den så starta och gick den som vanligt sen dess har den stått i garage orörd i 1 vecka (de e lika kallt i garaget som utomhus).
Sen när ja skulle starta den så ville den bara inte, motorn går runt lika lätt som vanligt å låter precis lika dant som den brukar när ja kör på starten men motorn tänder inte alls.

Har kollat säkringar och blinkkoder och där är de inget fel,
efter startförsök har ja tryckt på "däckventilen" som sitter på fuelrailen och där kommer de brännsle iaf.

tänkte fixa startgas imorn å spruta in för att se om den tänder.
imobilizern är bortkopplad sen förra ägaren.

Är de nån som har erfarenhet om detta eller har tips/förslag så är ja väldigt tacksam!

Tack på förhand
Senast redigerat av matt_black_90 (16 februari 2009)

Rapidoz
688 Inlägg
15 februari 2009
matt_black_90 skrev:
Tja har en volvo 965 95:a med b6254f motorn manuell som inte vill starta.
Senast ja hade igång den så starta och gick den som vanligt sen dess har den stått i garage orörd i 1 vecka (de e lika kallt i garaget som utomhus).
Sen när ja skulle starta den så ville den bara inte, motorn går runt lika lätt som vanligt å låter precis lika dant som den brukar när ja kör på starten men motorn tänder inte alls.

Har kollat säkringar och blinkkoder och där är de inget fel,
efter startförsök har ja tryckt på "däckventilen" som sitter på fuelrailen och där kommer de brännsle iaf.

tänkte fixa startgas imorn å spruta in för att se om den tänder.
imobilizern är bortkopplad sen förra ägaren.

Är de nån som har erfarenhet om detta eller har tips/förslag så är ja väldigt tacksam!

Tack på förhand

Har du komp?

Ett fel som blivit vanligt på 960 3.0L motorn är att kompett försvinner när bilen står ett tag.
Oljan som ligger runt kolvringarna försvinner och bilen kan inte bygga upp något komp.

Häll i några droppar olja i cylindrarna och försök starta. wink

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

matt_black_90
15 februari 2009
Trådstartare
oj de har ja inte kollat detta är dock 2.5litaren men de är ju inte så stor skillnad på dom.

tack för tipset mer förslag är mycket välkommna!

matt_black_90
16 februari 2009
Trådstartare
hehe du är en ängel 940turboplus big_smile
de funkade, skruvade bara loss tändstiften å pumpade i 4 pump olja från en oljekanna i varje cylinder å sen skruva tillbaks sen startade den big_smile
den var lite svårstartad dock kanske ska ta lite mer olja om de händer igen.

tack så jätte jätte mycket!
Senast redigerat av matt_black_90 (16 februari 2009)

Rapidoz
688 Inlägg
16 februari 2009
matt_black_90 skrev:
hehe du är en ängel 940turboplus big_smile
de funkade, skruvade bara loss tändstiften å pumpade i 4 pump olja från en oljekanna i varje cylinder å sen skruva tillbaks sen startade den big_smile
den var lite svårstartad dock kanske ska ta lite mer olja om de händer igen.

tack så jätte jätte mycket!

hehe wink

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Sök