Volvo 850 R. Går dåligt i kyla

Wikman88
16 februari 2009 · 19 Inlägg

Hej

Tänkte höra om det finns någon som kunde hjälpa mig lite, har kört med bilen till och från i vinter och har inte varit nå problem med den då, har kunnat starta den i riktigt kalla temperaturer. Men nu för någon vecka sedan har den börja krångla lite. Den går att starta ganska lätt men så fort den går igång dör bilen, den orkar inte hålla igång sig själv. Startar hur lätt som helst när den stått i varm garage. Bilen har också gått lite konstigt ett par gånger som att den inte går på alla cylindrar den har gått riktigt dåligt och knappt orkat sig fram,  Kan det vara att den får för kall luft kanske? luftmängdmätaren som fryser?, annars går bilen bra.

Volvo 850R -96

Tacksam för alla svar !

Senast redigerat av Ponta88 (16 februari 2009)

Pathfinder
18 februari 2009 · 16 Inlägg

Hade samma strul med min t5r. .  -Kolla fukt i fördelarlocket.. ev pröva byta lock,rortor + kablar. . . Funka för mig.. Hur mår tändstiften..? Lycka till !

Fuck life,before life fucks u!
drivein
18 februari 2009 · 223 Inlägg

stiften säger väll det mesta. tongue kolla.

själv har jag bara varit med om att bilen "hackat" när jag dratt på fullgas nu i vinter. men det gick över med lite körning. antagligen fukt i styrenheten eller något annat.

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
Wikman88
18 februari 2009 · 19 Inlägg

Okej smile Jag ska ta och kolla fördelar locket och det då. Jag har bytt tändstift fast det vart ingen skillnad, dock var dom gamla riktigt risiga. Plockade lös Luftmassemätaren igår och jag har haft den inne i värmen, vart orolig att det kanske har kommit fukt eller något i den så jag ska pröva sen om den går bättre.

perzy Snål gnällspik
18 februari 2009 · 402 Inlägg

Har liknande problem med min T5 och har fått två svar att det beror på isbildning i IC'n.  Jag har inte hunnit göra någonting åt det än, bli väl att leta upp ett varmgarage.

Volvo S80 2,9.
Wikman88
18 februari 2009 · 19 Inlägg

Okej, IC'n vad är det? smile

bjoorniiee
18 februari 2009 · 356 Inlägg

Ponta88 skrev:
Okej, IC'n vad är det? smile

Intercoolern, kyler laddluften från turbon

Wikman88
18 februari 2009 · 19 Inlägg

Jaha intercoolern, det kan mycket väl stämma. Men det som jag tycker är konstigt är att jag kunnat starta bilen normalt och den har gått bra tidigare i vintern, i lika kallt väder. Nu startar bilen bilen just och håller kanske 300-500 RPM max tills den dör.

TurbOla Reservdansk
18 februari 2009 · 6 271 Inlägg

Ponta88 skrev:
Jaha intercoolern, det kan mycket väl stämma. Men det som jag tycker är konstigt är att jag kunnat starta bilen normalt och den har gått bra tidigare i vintern, i lika kallt väder. Nu startar bilen bilen just och håller kanske 300-500 RPM max tills den dör.

Tomgångsmotorn kanske har frusit p.g.a kondens?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Wikman88
19 februari 2009 · 19 Inlägg

Ja det har jag inte heller kollat får ta och göra det smile bilen gick igång idag och det var just så att den gick, fick igång den och kunde hålla kring 500RPM tills den börja gå bättre, men när den är varm går den helt normalt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang