3075
Sök

Återkallelse av körkort. Vad gäller??

Trucker
2 710 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
krutmats skrev:
Herregud!!!   de varnar att dra in ditt körkort.. sen finns de i Sveriges värsta bilförare som har sina kort kvar.. ojojoj
Skandal!

haha, aa man kan ju se de så oxå tongue

jag smsar oxå när jag kör.. vilket jag tror dom flesta gör wink

Fart missbrukare

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
17 februari 2009
BMWgrabben skrev:
Machin skrev:
du är inte ensam...

Verkar som om länsstyrelsen gjort ett massutskick idag, fick även jag ett brev av dom idag om körkortsindragning

det som ligger till grund är :

*underlåtenhet att vid färd använda bilbälte x2
*brukat fordon utan registrerings skylt
*onödig och störande körning vid bostadsbebyggelse
*otillåtet antal passagerare i bil

detta har inträffat mellan 2008-02 och 2009-01

har inget arbete där ja behöver bilen och inget annat behov, så frågan e om de ens är lönt att skriva någon bön lr om jag bara ska vänta och se vad som händer... vad tror ni?

Detta kanske låter lite taskit från mitt håll, men i ditt fall är det väl en annan sak.. Som det står i kap 5 § 4 o 3 så ska ditt dra in under en viss tid (beroende på hur länge du haft ditt). Men det som står där har absolut inget med "mina brott" o göra.

Ps. hoppas du ej missförstår Ds.

inge missförstånd här inte, vet att d inte har något med ditt brott att göra men skrev bara in d eftersom vi fick d samma dag..

för dig e d väl bara att överklaga, skriva in en bön om vad du tycker e bedömt fel osv osv.

hoppas d löser sig för dig!

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

5 198 Inlägg
17 februari 2009
BMWgrabben skrev:
krutmats skrev:
Herregud!!!   de varnar att dra in ditt körkort.. sen finns de i Sveriges värsta bilförare som har sina kort kvar.. ojojoj
Skandal!

haha, aa man kan ju se de så oxå tongue

helt övertygad,,,

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
17 februari 2009
Jani Hast skrev:
Machin skrev:
du är inte ensam...

Verkar som om länsstyrelsen gjort ett massutskick idag, fick även jag ett brev av dom idag om körkortsindragning

har inget arbete där ja behöver bilen och inget annat behov, så frågan e om de ens är lönt att skriva någon bön lr om jag bara ska vänta och se vad som händer... vad tror ni?

Har alla dom sakerna sket under 4 olika tillfällen ??
I såfall ses du som återfalls förbrytare och dom anser att du ska ha KK.

återfalls förbrytare, shit , bäst ja passar mig så inte gunvald larsson knackar på å ska ta in mig på förhör... löjligt är vad d är... bältena är mitt eget problem, mitt liv mitt beslut , regskylten var trasig och låg i kofferten , onödi störning var en vändning på raggen i pite med tillhörande hjulspinn (fwd på halt väglag) å passagerarna var lika svamligt d, men vad göra,.. lagen i detta land e juh ett skämt.. bara ta grisen i svansen å vara utan kort ett tag..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Trucker
2 710 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Machin skrev:
BMWgrabben skrev:
Machin skrev:
du är inte ensam...

Detta kanske låter lite taskit från mitt håll, men i ditt fall är det väl en annan sak.. Som det står i kap 5 § 4 o 3 så ska ditt dra in under en viss tid (beroende på hur länge du haft ditt). Men det som står där har absolut inget med "mina brott" o göra.

Ps. hoppas du ej missförstår Ds.

inge missförstånd här inte, vet att d inte har något med ditt brott att göra men skrev bara in d eftersom vi fick d samma dag..

för dig e d väl bara att överklaga, skriva in en bön om vad du tycker e bedömt fel osv osv.

hoppas d löser sig för dig!

tack tack, önskar dig desamma.

Jag menade inte att dina brott inte har med mina o göra utan att det som står i dessa § inte har med dom brott jag gjort att göra.. Menar att påståendena från länstyrelsen är fel ang mitt

mvh

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Machin skrev:
Jani Hast skrev:
Machin skrev:
du är inte ensam...

Har alla dom sakerna sket under 4 olika tillfällen ??
I såfall ses du som återfalls förbrytare och dom anser att du ska ha KK.

återfalls förbrytare, shit , bäst ja passar mig så inte gunvald larsson knackar på å ska ta in mig på förhör... löjligt är vad d är... bältena är mitt eget problem, mitt liv mitt beslut , regskylten var trasig och låg i kofferten , onödi störning var en vändning på raggen i pite med tillhörande hjulspinn (fwd på halt väglag) å passagerarna var lika svamligt d, men vad göra,.. lagen i detta land e juh ett skämt.. bara ta grisen i svansen å vara utan kort ett tag..

Du är farlig för allmänheten..
Lagen är till för att följas. Ska dryga 10miljoner följa dessa lagar, så gäller dom även för mig o dig wink

Nu ska ja dra ti brorsans jobb tongue
höres
ha de gott
mvh

Fart missbrukare

1 488 Inlägg
17 februari 2009
Länsstyrelsen är rätt hårda. Kan ju sluta med att du bara får en varning också. Brev är ju att föredra om du verkligen har behov av körkortet under de 1-3 månaderna de kommer dra in det, annars är det bara att snällt vänta tyvärr smile

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
17 februari 2009
Thorssa skrev:
Länsstyrelsen gör precis som de vill, anser de att du inte är lämplig att ha körkort så drar de tillbaka det. Bara för dig att skriva ett brev och övertyga dem om att du ska komma undan med en varning.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Du får överklaga helt enkelt...
Även om du har prövotid kvar(?) så kan du få tillbaka det även om de beslutar att dra in det en tid.
Ja, jag läste att han har haft det i 2.5 år men man kan få förlängd prövotid med 3 år om man gör sig skyldig till trafikbrott under prövotiden(?).

MVH. Alex

687 Inlägg
17 februari 2009
Har några frågor.

1. Hur snabbt körde du?
2. Hur stora blev skadorna?

Helt ärliga svar på detta kan avgöra om du vill veta om det är grovt eller ej.

Dessutom så kanske polisman ej hade bevis för att du körde förfort i form av en mätning men med ögat har han nog kunnat konstatera hastigheten du körde i och skrivit det i sin RAR rapport då anmälan mot dig gjordes.

Nu antar jag att de måste ha sett det eftersom du själv skrev att du körde in i den andra bilen vid en hastighetskontroll.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
17 februari 2009
BMWgrabben skrev:

Det är därför vi borde göra som engelsmännen och förbjuda att man pratar/använder mobilen när man kör... enligt dem så är man lika farlig som en rattfull. 

krutmats skrev:
Skandal!

Men det programmet är uppgjort, visst dem kör säkert dåligt men dem kan omöjligtvis fått körkortet om dem inte ens kan tänka logiskt eller över huvudtaget köra iväg. Allt är så överdrivet bara för att få fler tittare...

On-topic.
Finns det ingen lag som säger hur länge dem får vänta innan dem ger besked, annars får du väl skicka ett brev o skriva att du måste ha körkort för att kunna jobba.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

?
1 038 Inlägg
17 februari 2009
AcesHigh666 skrev:
On-topic.
Finns det ingen lag som säger hur länge dem får vänta innan dem ger besked, annars får du väl skicka ett brev o skriva att du måste ha körkort för att kunna jobba.

Tror dem inte bryr sig så mycket om man inte är yrkeschauför, behövde mitt kort för att få köra truck samt ta mig till och från jobbet, chefen skrev att papper att jag var viktig för jobbet och skicka in utskrift från SL:s rese planerare att det var omöjligt för mig att åka komunalt till jobbet, blev av med kortet 2mån ändå.

Edit: hastighets överträdelse i mitt fall.
Senast redigerat av Danne-M3 (17 februari 2009)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

1 779 Inlägg
17 februari 2009
vissa har otur, ja fick behålla mitt kort efter ja åkt för vårslöshet i trafik, och de hände under min prövotid.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

173 Inlägg
17 februari 2009
Trodde man blev av med kortet när man var i prövotiden som du var under din första fortkörning.

Själv blev man av med körkortet på en raka där det både var viltstängsel dubbel filit och mitt räcke, kan även tillägga att vägen var ny...  Men det var bara att bita i sura äpplet å vänta de tre månaderna + dryg böter.

Men enligt mig tycker jag att ligga för nära är värre än att gasa på "lite". Men då andra sidan jag har ju inte skrivit lagen tongue.

173 Inlägg
17 februari 2009
Danne-M3 skrev:
AcesHigh666 skrev:
On-topic.

Tror dem inte bryr sig så mycket om man inte är yrkeschauför, behövde mitt kort för att få köra truck samt ta mig till och från jobbet, chefen skrev att papper att jag var viktig för jobbet och skicka in utskrift från SL:s rese planerare att det var omöjligt för mig att åka komunalt till jobbet, blev av med kortet 2mån ändå.

Edit: hastighets överträdelse i mitt fall.

Vet en väns vän som hade kört för fort och var yrkeschaufför, han förlora jobbet pga det. Så de behöver inte alls bry sig om du "måste" ha körkortet vid arbetet.

274 Inlägg
17 februari 2009
du körde för nära o smällde in i en annan bil  e  ej det grovt? va rörde det sig för hastigheter? 70km/h eller kanske över?

förstår ej varför du gnäller anser polisen att du har gjort dig skyldig till vårdslöshet så har dom ansett det .
blev sj av med kortet men det var bara mitt fel  hastighetsöverträdelse blev av med det 4 månader.

svälj skiten bara du körde in i en ann bil så enkelt e det

Yellow bug!
1 640 Inlägg
17 februari 2009
Skulle vara kul att se hur alla som klagar här skulle lyckats med att stanna i liknande trafiksituationer där bilen framför plötsligt står still.

Och hur många som håller ett korrekt avstånd och har sådan bra reaktionsförmåga.
Senast redigerat av Edil_ (17 februari 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

213 Inlägg
17 februari 2009
AcesHigh666 skrev:
BMWgrabben skrev:

Det är därför vi borde göra som engelsmännen och förbjuda att man pratar/använder mobilen när man kör... enligt dem så är man lika farlig som en rattfull. 

Jobbar deltid som lastbilschaför.. Hur roligt tror du man hade haft på jobbet utan telefon ?wink

krutmats skrev:
Skandal!

Men det programmet är uppgjort, visst dem kör säkert dåligt men dem kan omöjligtvis fått körkortet om dem inte ens kan tänka logiskt eller över huvudtaget köra iväg. Allt är så överdrivet bara för att få fler tittare...

On-topic.

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

?
1 038 Inlägg
17 februari 2009
Edil_ skrev:
Skulle vara kul att se hur alla som klagar här skulle lyckats med att stanna i liknande trafiksituationer där bilen framför plötsligt står still.

Och hur många som håller ett korrekt avstånd och har sådan bra reaktionsförmåga.

Håller med dig, annat om det varit ett ställe där det finns risk att bilen stannar eller om de fanns vilt som sprang upp på vägen men jag skulle bli tokig om nån idiot framför mig skulle tvärnita bara för att snuten står efter vägen, såg att nån nämde wipsplasch å ja skulle inte tycka synd om gubben i framförvarande bil då han uppenbarligen hellre riskerar att få wipsplasch än att sponsra staten lite...

Skulle dom vara så hårda på att man ska hålla avstånd skulle staten bli miljonärer på nolltid om dom kontrollera essingeleden.....

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

blacken
17 februari 2009
Det är ett surt äpple att bita i, men du låg för nära och var inte uppmärksam så enkelt är det. Men att klassa det som grovt näee, snarare "shit happends" ska det klassas som..

1 779 Inlägg
17 februari 2009
men tillbaka till de med min tur då. ja körde om en bil, snuddade en refug och voltade med min bil, på en 50km/h väg, och ja fick bara möter. :S fattar inte hur dom kan vara så olika..

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Sök