Volvo 945 TIC 1992 dör vid fullgas :S

StefanMX
17 februari 2009 · 19 Inlägg

Min volvo med B230FK har uppställt laddtryck till ca 08 bar. Och när jag trycker fullgas ibland så typ hackar bilen eller dör ?
Kan detta bero på att spridarna inte hänger på med bränslet ihop med förbränningen, eller kan det vara tändningen som inte hänger med `?
Vore tackskam för svar, för det är lkite störande när man skall gasa och bilen typ hackar .

Mercedes 250 S W108 "Dieselsotarn" (1967)
Volvo_Mannen Volvoskadad
17 februari 2009 · 6 017 Inlägg

får kanske för lite soppa pga. igensatt filter.

Jonas
removal PULVERLACKERAR
19 februari 2009 · 605 Inlägg

för lite, för mycket soppa..fel på lmm? dåliga spridare..mm..mm
ta och kolla lite under helgen så hittar du nog felet..
Lycka till..hoppas du får fart på tic:en

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
TobbeTT
19 februari 2009 · 948 Inlägg

har du ett annat chip eller trimchip? för om inte så är det tryckvakten eller laddspärren som kan gå i eller knacksensorn

blacklin3 Ugglan-racing
20 februari 2009 · 362 Inlägg

TobbeTT skrev:
har du ett annat chip eller trimchip? för om inte så är det tryckvakten eller laddspärren som kan gå i eller knacksensorn

undrar de med! har du trim chip eller org?! de är en ruskig skillnad. har du inte chippat å bara vridit på WG eller pysventil så är de ju med nästan all sannolikhet att de är ladd trycks vakten som tar taget!

How does dust taste sucker??
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 februari 2009 · 5 650 Inlägg

blacklin3 skrev:

TobbeTT skrev:
har du ett annat chip eller trimchip? för om inte så är det tryckvakten eller laddspärren som kan gå i eller knacksensorn

undrar de med! har du trim chip eller org?! de är en ruskig skillnad. har du inte chippat å bara vridit på WG eller pysventil så är de ju med nästan all sannolikhet att de är ladd trycks vakten som tar taget!

läste på den att den va gammal polisbil om han inte bytt styrboxen vid motorbytet så är den chippad som standard

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
blacklin3 Ugglan-racing
20 februari 2009 · 362 Inlägg

volvo_dude skrev:

blacklin3 skrev:

TobbeTT skrev:
har du ett annat chip eller trimchip? för om inte så är det tryckvakten eller laddspärren som kan gå i eller knacksensorn

undrar de med! har du trim chip eller org?! de är en ruskig skillnad. har du inte chippat å bara vridit på WG eller pysventil så är de ju med nästan all sannolikhet att de är ladd trycks vakten som tar taget!

läste på den att den va gammal polisbil om han inte bytt styrboxen vid motorbytet så är den chippad som standard

Okej men då är de ganska säkert att de är laddtrycks vakten som slår i!

How does dust taste sucker??
Sharky
20 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Sitter ingen laddtrycksvakt på LH2.4. Däremot sitter en "spärr" i programvaran som stänger av soppan om signalen från LMM blir för hög runt 3000 rpm. Men det märker man för man tjongar pannan i vindrutan.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
blacklin3 Ugglan-racing
20 februari 2009 · 362 Inlägg

ja de är helt rätt men de är ju de dom flesta säger som ladd trycksvakt!

How does dust taste sucker??
David_FT
20 februari 2009 · 183 Inlägg

Kollat läckage från laddrör eller intercooler?

Dubs I got Dubs!
20 februari 2009 · 2 423 Inlägg

LMM.
bytte den på min idag. hände samma som på din.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang