200sx misständer.

Alex_M Steker som aldrig förr
18 februari 2009 · 503 Inlägg

Hejsan!

Har monterat ett FMIC kit. Frontmonterad intercooler. 

På min 200sx från 1990. när jag startar den går den verkligen inte som den ska. den bluddrar och när man varvar smäller det utav bara fan från avgassystemet. det känns som man kör helt utan tryckrör ungefär.

Men så är det ju inte. jag har dragit åt alla slangklämmor ordentligt samt tittat så att allt sitter fast. och det gör det.

Kan det vara som så att bilen måste känna av bränsle/luftblandningen innan den går som den ska ?

Är helt novis på motorer överlag. 

Är väldigt tacksam för tips om vad man ska kika på. vad det är som inte är som det ska så att säga.

MVH

Alex.M

8-)
Wanegardh Asgammal medlem.
18 februari 2009 · 2 246 Inlägg

kolla tändningen

Alex_M Steker som aldrig förr
18 februari 2009 · 503 Inlägg

Det har jag gjort å den står som den ska. körde med strobb lampa. va en nissan mek som gjorde de åt mig. hm. skumt. för bilen funkade ju igår när jag körde den med orginal IC.

8-)
Janneutanb
18 februari 2009 · 7 267 Inlägg

Så direkt efter IC bytet började felet?
Luftläckage låter det som isåfall alternativt att du glömt koppla in LMM eller kanske den gick sönder.

NIzmO Ollikkala Racing
18 februari 2009 · 1 724 Inlägg

Du har satt dit slangen till tomgångsventilen ordentligt och inte råkat vika den eller nått liknande? min första uppstart med nya ic systemet gick inte så bra heller men hade glömt bort dumpanslutningen så 38mm stort hål fick pluggas wink .

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Alex_M Steker som aldrig förr
18 februari 2009 · 503 Inlägg

japp slangen till tomgångsventilen är ditsatt ordentligt. inge veck eller liknande. nån dumpanslutning finns inte

8-)
CC72
18 februari 2009 · 1 661 Inlägg

Eftersom bilen gick som den ska med original IC så ligger ju felet i den nya eller installationen.

Är IC:n hel? kollat alla kopplingar och skarvar ordentligt, dubbelkollat?

Wanegardh Asgammal medlem.
19 februari 2009 · 2 246 Inlägg

spruta med startgas vid alla anslutningar..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang