3667
Sök

Svets råd..

242 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
har planer på att köpa en mig svets för max 6000 kr spelar ingen roll om beg eller ny men jag är inte någe kunnig på detta område och jag undrar vad för märken som är någe att ha i svetsväg.
vet att esab och kemppi är bra grejer.
undrar också hur mycket watt man behöver om man ska hålla på och svets på bilar.

så ni som har koll på de här grejerna skriv gärna och ge tips.. tackar i förhand
Senast redigerat av timpa_ (19 februari 2009)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 februari 2009
desto mer watt desto grövre grejer kan du svetsa smile har själv en esab 120watts  med vanlig kontakt inte 3 fasen smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

90 Inlägg
19 februari 2009
turboforssen skrev:
desto mer watt desto grövre grejer kan du svetsa smile har själv en esab 120watts  med vanlig kontakt inte 3 fasen smile

Och hur många (A) kan du pumpa ur den? smile (innan säkringen går dvs)
Senast redigerat av Zaipher (19 februari 2009)

Sothora <3
1 201 Inlägg
19 februari 2009
köp en trefas, esab eller kempi (MIG/MAG)
med skyddsgas ingen rörtråd (flusstråd)

Köp en beggad maskin, Esab Smashweld 180 rekomenderar jag stark inte klenare. 180 står för 180 amp, något under det tycker jag du inte skall gå.

Lycka till,

Bildemonterare samt egen verkstad. !

48 Inlägg
19 februari 2009
Kolla efter esab eller Kempi dom anser jag är bäst. Och efter som det är tunplåt du ska svets i så behöver du nog ingen värsting som krämar på. Och en sak till håll dig borta från rörtråd (flusstråd) enligt mig är det väl lättare och svetsa men det blir bättre Med om du kör med skyddsgas. Dock så måste man komma ihåg att stänga av tuberna när man går hem annars så kan man bli olyckig när man ser att det pyser;)

Sök