Oljetryck Golf manhattan 1.8 -90

Jokern023 The Joker,
19 februari 2009 · 463 Inlägg

Tjena har en golf manhattan 1.8 -90 som här i våras varna till på oljetrycket i typ en millesekund men vart tyst direkt så jag vet inte vad som gjorde det men bilen vart slö några 100m senare så jag växlade ner och gasade på lite och då kom ett sugande ljud och den tappade orken totalt och rykte vitt som tusan (såg ut som en burnout modell värre) ur utblåset så jag slog av direkt när detta hände, och sen har den blivit stående Oljemängden är rätt finns inge vatten i oljan lr tvärtom vad jag kan se, sen har den varit stående nu ett bra tag och jag provstartade den för att kolla bara och det vart då inget med oljetrycke jag får full och bra värme i kupen så jag undrar om någon golf åkare kan veta vad som kan vara fel.

mina tankar går till oljetrycksgivaren som kan vara kass, lr börja bli kass lr en möjlig topplockspackning.


skulle vara tacksam om ni kunde svara till mig i gästboken lr mail då jag är väldigt dålig att hålla kolla på Forumet.

MVH jokern

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
dr-aero
19 februari 2009 · 290 Inlägg

topplockspackning låter troligast.

Jokern023 The Joker,
21 februari 2009 · 463 Inlägg

skulle det väll vara topplocks packningen så går den ju varm å det gör den inte, och kan inte finna nån annan symptom om att det ska vara den förutom rökmolnet som vart, men att den varnar på oljetrycket tycker jag är lustigt...

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang