Hur många stör sig på andra bilister?

Crille88
23 februari 2009 · 1 353 Inlägg

bmw530iA skrev:
Jag tror att jag har världens största problem i trafiken, stör mig nästan på 90% av alla billisterna, kör någon 48 och d e 50 väg börjar jag tuta och svära, kör någon i 2km/h över en farthinder och hans bil är en helt vanlig bil med 15 tummare, men bara för att det är en 07 så kör han som en fi**a, och tusen andra grejer. Men tutar någon till mig för att jag kör om på motorvägen på höägra körfältet för att det tar 40min för den andre att köra om bilen före, ja, då kan man säga att jag flippar ut totalt. Jag stannar bredvid denna bilo och påpekar att om denne kanske vill stanna åt sidan så kan vi lösa skitet som män.

MEN, blir jag sur och det e en gammling som kör, fan va jag skämms.

visdomsord på vägen bara. tuta e fan inget man ska använda.. så länge man inte ser vem som sitter bakom ratten förstås.. rätt som de e så sitter där fel person som man tutar på och de sista du ser i livet är två stora pipor genom sidorutan...
använder knappt alldrig tutan. blinkar mest med helljuset.. bäst e utfarten från där ja bor där e de högerregeln som gäller så där e de bara helljus rätt in i bilen när dom kör förbi eller en lite tut..wink

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
nicotin Fotograf
23 februari 2009 · 88 Inlägg

stör mig på alla bilister som inte uppskattar när jag kommer med hojen på bakhjulet mellan bilarna i rusningstrafik.

Plus dom som i 2-1 körfält ligger för omkörning och inte släpper förbi mig när jag vill om dom.

Det var väl det jag kom på för tillfället..ja det e ju snart sommar igen:cool:

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se
ErnadG
23 februari 2009 · 212 Inlägg

nicotin skrev:
stör mig på alla bilister som inte uppskattar när jag kommer med hojen på bakhjulet mellan bilarna i rusningstrafik.

Plus dom som i 2-1 körfält ligger för omkörning och inte släpper förbi mig när jag vill om dom.

Det var väl det jag kom på för tillfället..ja det e ju snart sommar igen:cool:

jag hade applåderat

-sod61berg-
24 februari 2009 · 72 Inlägg

kör inte så mycket stadstrafik och de lilla jag kör går aldeles utmärkt!
bilisterna i gävle sköter sig mycket bra wink

Därimot kör jag en del på motorväg, och ibland kan de gå lite fort med...
Och för att uppmärksamma den bil jag är påväg att köra om blinkar jag till 2 snabba ggr med helljuset!
Så att denne inte vinglar ut mitt i vägen elr liknande! 
Men sen när man kört om dom jävlarna så slår dom på helljuset och har de på!! va fan?
Här är man snäll och uppmärksammar bilar om att man kör fort också får man ett helljus i ögona som tack?

Och bara så ni vet är de bara vid höga hastigheter och i skymning/mörker jag beter mig på detta vis!
Säg 160-170km/t och upp
Dom gångerna kör i dom hastigheterna! annars är jag en väldigt skötsam trafikant smile

CarpeDiem German Engineering
24 februari 2009 · 9 081 Inlägg

Det är irriterande att folk har helljus på innan man möts så jag bländar tillbaka!
Folk som kör alldeles för sakta. Det är inte bara störande, trafikfarligt också.
Gamlingar ska inte ha körkort överhuvudtaget för de kan inte köra bil helt enkelt.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Nomad a.k.a. lemonhead
24 februari 2009 · 22 Inlägg

bmw530iA skrev:
Jag tror att jag har världens största problem i trafiken, stör mig nästan på 90% av alla billisterna, kör någon 48 och d e 50 väg börjar jag tuta och svära, kör någon i 2km/h över en farthinder och hans bil är en helt vanlig bil med 15 tummare, men bara för att det är en 07 så kör han som en fi**a, och tusen andra grejer. Men tutar någon till mig för att jag kör om på motorvägen på höägra körfältet för att det tar 40min för den andre att köra om bilen före, ja, då kan man säga att jag flippar ut totalt. Jag stannar bredvid denna bilo och påpekar att om denne kanske vill stanna åt sidan så kan vi lösa skitet som män.

MEN, blir jag sur och det e en gammling som kör, fan va jag skämms.

Skrämmande att läsa. Människor utan tålamod i trafiken borde inte sitta bakom ratten.

Rille0
24 februari 2009 · 2 021 Inlägg

-sod61berg- skrev:
Och för att uppmärksamma den bil jag är påväg att köra om blinkar jag till 2 snabba ggr med helljuset!
Så att denne inte vinglar ut mitt i vägen elr liknande! 
Men sen när man kört om dom jävlarna så slår dom på helljuset och har de på!! va fan?
Här är man snäll och uppmärksammar bilar om att man kör fort också får man ett helljus i ögona som tack

Vafan e du knäpp? så klart man drar på helljuset om de kommer nån galning o flashar me helljuset i backspegeln, dom e inte konstigare än du.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Janneutanb
24 februari 2009 · 7 271 Inlägg

-sod61berg- skrev:
kör inte så mycket stadstrafik och de lilla jag kör går aldeles utmärkt!
bilisterna i gävle sköter sig mycket bra wink

Därimot kör jag en del på motorväg, och ibland kan de gå lite fort med...
Och för att uppmärksamma den bil jag är påväg att köra om blinkar jag till 2 snabba ggr med helljuset!
Så att denne inte vinglar ut mitt i vägen elr liknande! 
Men sen när man kört om dom jävlarna så slår dom på helljuset och har de på!! va fan?
Här är man snäll och uppmärksammar bilar om att man kör fort också får man ett helljus i ögona som tack?

Och bara så ni vet är de bara vid höga hastigheter och i skymning/mörker jag beter mig på detta vis!
Säg 160-170km/t och upp
Dom gångerna kör i dom hastigheterna! annars är jag en väldigt skötsam trafikant smile

Drar du på dina helljus i min backspegel, under kvällen, får du mina 8st i din backspegel.
Visst, blinka på du om du har bråttom och nån sitter och runkar i vänsterfilen men att blinka att du bara ska om mig det är lite väl mycket...

Senast redigerat av Brains (24 februari 2009)

-sod61berg-
25 februari 2009 · 72 Inlägg

för de första så är man ca 200-300m ifrån bilen ifråga och blinkar till 2 ggr på en sec så blir man knappast bländad!
och för de andra så vad har ni för problem med att man gör de?
man använder väll "ljustutan" för att uppmärksamma och varna?

och för de sista så bryr jag mig inte om ni har 100st 400w super xenon i grillen!
antingen är jag redan så långt bort att jag inte bryr mig elr så vrider jag bort backspegeln
bara de att de är lite irriterande!

Jag föredrar nog att nån blinkar till en snabb gång 300m bakom mig än att de rätt som de är susar en bil förbi mig i 200+

Senast redigerat av -sod61berg- (25 februari 2009)

volvoentusiasten
25 februari 2009 · 4 005 Inlägg

Det som har hjälpt mig mycket är att ta det lugnt, tänka till 5 (helst 10) innan man börjar reagera på hur "medtrafikanten" beteer sig i trafiken.

Jag har börjat med att vinka fram folk vid övergånsställena (när det inte kommer några bilar bakom eller framför) jättelångsamt med hela armen, förut när jag gjorde snabba rörelser så sprang alla och var jättestressade och lite arga. Nu blir alla jätteglada och vinkar glatt och får en bra dag.

En arg person som skriker på mig pga av de har gjort fel i trafiken bemöter jag med ett glatt leende och lite skak på huvudet, fungerar varje gång. smile

mickemutta Svetsare
25 februari 2009 · 210 Inlägg

stör mig fruktansvärt på 15 åriga mopedister som tror dom äger hela vägen. sväner ut precis där de känner för det. vet itne hur många gånger man har fått nita bromsen för det.
Och folk som kör för sakta på tex 70-90 vägar.
och folk som inte bländar av. 
så. nu var mitt sagt. smile

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
26 februari 2009 · 581 Inlägg

Stör mig mest på folk som kör för långsamt, samt verkar ha en T-ford motor i sina bilar vid grönt ljus. tanter o gubbar. mad

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Frrla
26 februari 2009 · 320 Inlägg

hah...
gamla och unga går inte ihop i trafiken tycker jag. 90% av de äldre 65+ kör sakta och ser inget för de äger tydligen alla korsningar och hela vägen..
gamla tanter kan hålla dig borta.. alla jag sett hittills kör mitt i vägen och vinglar som om de tittar upp och tänker "fan idag va det månligt, kanske ska ta och laga en god middag när jag kommer hePANG!" och de unga 18 -25?? kör lite väl fort.. jag är en av dem kan jag säga. och då händer de grejer.
ungefär så är de..

sen alla dårar som kör om när man har 80 på 70 väg.. sen kör de 65 när de kommer om :@ VAD ÄR PROBLEMET!!!!!??? en spark i baken ska de ha!

eller så tar det 100år innan de kommer om, så man får bromsa innan det inte smäller......

Bmw Ownz
Volvo 240 GLT "E45an" (1984)
Volvo 244 GLE "Rö-än" (1984)
snapshot
26 februari 2009 · 908 Inlägg

mickemutta skrev:
stör mig fruktansvärt på 15 åriga mopedister som tror dom äger hela vägen. sväner ut precis där de känner för det. vet itne hur många gånger man har fått nita bromsen för det.

Haha, du har aldrig råkat ut för mopeder som åker utan lysen på natten, har hört att det är ännu mer störsamt. Har fått många utskällningar om det ^^

Frrla
26 februari 2009 · 320 Inlägg

alla som kör med ett halvljus ska skjutas. går inte att räkna de gånger de dykt upp från ingenstans och man skitit på sig. 220watt får de tillbaka! inte mkt men markering iaf........

Bmw Ownz
Volvo 240 GLT "E45an" (1984)
Volvo 244 GLE "Rö-än" (1984)
Opelmadness German cars, quality and beyond
26 februari 2009 · 8 197 Inlägg

Frrla skrev:
alla som kör med ett halvljus ska skjutas. går inte att räkna de gånger de dykt upp från ingenstans och man skitit på sig. 220watt får de tillbaka! inte mkt men markering iaf........

Då är det faktiskt värre med xenon, xenonkonverteringar och halvljus+dimljus. Sån skit skulle olagliggöras. Dom får iaf min finger att tända helljuseten halvsekund tidigare än vanligt.
En halvljuslampa kan ju faktiskt gå sönder under resan och personen kan vara på väg att köpa en lampa, så just det stör iaf inte mig så mycket som det jag skrev tidigare..

Senast redigerat av Irmscher Vectra (26 februari 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Frrla
26 februari 2009 · 320 Inlägg

om man möter samma bilar varje dag när de ska till jobbet börjar de bli irriterande. och folk som precis passerat en mack, eller de som bara kör och handlar en snabb sväng, flera av modellerna vet jag finns färddator i. så de ser om en lampa är paj.. men inte ska de byta då. nej nej.. skit i de.

Irmscher Vectra: ja xenon är störande. speciellt de som ställer upp sina lyktor.. vet flera.. och dimljus fram går skitbra när det snöar pyttelite, för då är det lagligt.. eller ofta vilket fall annars också

men inte ska nån ha dimljus bak fast det dammar snö så man inte ser bilen alls bak förens man har 30m kvar (de kör 10-20km/under hastighetsgränsen). nä de går inte, trycka in en knapp när man kör de är de för handikappade att klara av. (om det är skymning eller natt ser man inte bra, jag lovar den som misstror mig)

Bmw Ownz
Volvo 240 GLT "E45an" (1984)
Volvo 244 GLE "Rö-än" (1984)
-sod61berg-
27 februari 2009 · 72 Inlägg

Va nån som va inte på de här med dimljus...

Jag kan sträcka mig till att folk har de på på dagarna och när det är ljust ute!
Men på kvällarna borde väll folk kunna stänga av dom?!

De är fan inte snyggt elr coolt elr va folk nu tror!
Pinsammast av allt är ju när folk kör runt på stan med bara ett dimljus fungerandes ^^

NIzmO Ollikkala Racing
28 februari 2009 · 1 724 Inlägg

Det jag stört mig mest på den senaste veckan är idioter som är för lata för att använda blinkersen, man är bra sugen på att skälla ut såna jävlar om man hade möjligheten, behöver inte vara jag som drabbas utan blir lika sné bara jag ser en sån tomte och nån annan blir stående i onödan osv.

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Pierre-na
1 mars 2009 · 398 Inlägg

mickemutta skrev:
stör mig fruktansvärt på 15 åriga mopedister som tror dom äger hela vägen. sväner ut precis där de känner för det. vet itne hur många gånger man har fått nita bromsen för det.
Och folk som kör för sakta på tex 70-90 vägar.
och folk som inte bländar av. 
så. nu var mitt sagt. smile

Det samma gäller bussar på 70 sträckor ,taxibilar samt äldre människor det man oftast får tvärnita för ,mopedister flyttar sig snabbt om man lägger sig på tutan tills dom flytar sig. lite off topic ,visst folk med barnvagnar som inte kan repektera att gångvägen inte bara är till för dom utan för alla ...

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang