VR6 problem! hjälp!!!! :(:(

Biiatchen
20 februari 2009 · 367 Inlägg

japps har gått igenom bilen totalt vad d kan vara för fel på min bil!! den går jämt å bra men den e så satans trött går som en 16v typ om inte mindre den e trött å pluddrar lite bak till men d kanske e avgas systemet ska byta ut d nu inom kort!


men d som jag byttat å reglerat!

* fick en fel kod på knacksensorn! visade vara att dom tidigare ägarna hade skarvat ihop grön med röd kabel både där nere under och vid data boxen! skarva tillbaka d så som d skulle sitta! ingen skillnad
* fel kod sedan på vevläges givaren! bytte den givaren! sen ingen anna fel kod då för tillfälligt!
* har ett helt nytt fördelar hus gick på 3,500kr från din bil!
* nya tändstift!
* har mätt tändkablarna å dom e hela å fina!
* bytt alla packningar!
* tjuvar ingen luft nånstans kollat med start gas!
* bytt kammarna! men fick en tanke! använde dom gamla överfallarna som redan satt i min fick inge med när jag köpte dom nya kammarna begnade utav en vän 
* kopplat ifrån luft masse mätaren å då dör den!
* Lambdan med kollad ingen markant skillnad
* nåt smått med har jag nog bytt å kollat men det e så mkt så minns d dåligt för stunden....


kan d vara felet att den e så trött?? att överfallarna kan vara fel spända eller?? bara en tanke jag fick!

kanske reglera bränsleregulatorn?? massa tips å ideer skulle behövas! ska gör om en felsökning med bilen igen inom kort (


//Ajjda!

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.
Biiatchen
20 februari 2009 · 367 Inlägg

observera att komp test e gjort e d e full komp!!

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.
dr-aero
20 februari 2009 · 290 Inlägg

mät bränsletrycket.
kolla så inte avgassys är delvis tätt.
kolla avgasvärden och lägg upp dom, (alla värden).

pearlan
20 februari 2009 · 76 Inlägg

kolla så du fick märkningarna rätt på kammarna när du bytte dom. kolla gärna felkoderna nu igen efter ett tag, så de inte finns fler nya. lycka till(:  mvh

Senast redigerat av pearlan (21 februari 2009)

Opel Calibra "Den feta tysken" (1992)
Biiatchen
21 februari 2009 · 367 Inlägg

här kommer avgasvärdena från förra ägaren! samt min skriver vilket!
förra ägaren!
CO 3,7 (0,5)
CO 2500 4,3 (0,3)
HC 271 (100)
Lambda 0,86 (0,97 - 1.03)

han bytte lambdan då å gjorde nåt mer jag inte vet! fattar inte att han fick igenom den.. hmm

mitt senaste förra året!

CO 0,0 (0,5)
CO 2500 0,0 (0,3)
HC 012 (100)
LAMBDA 1,20 (0,97-1,03)

jag fixade igenom den sen efter med en massa k-sprit!!!

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.
sjovold Wolfman Cruisers
21 februari 2009 · 1 258 Inlägg

skulle oxå tro att de e nå med bränsleregulatorn... kolla va de e för tryck en ganska säker på att de ska va 4 bar på vr6orna smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Biiatchen
21 februari 2009 · 367 Inlägg

märkningen är rätt på både kammar å kedjor! drog ett extra varv runt när jag nolla motorn! ja kanske e fel med ränsle regulatorrn att den står åt helvete fel?? 4 bar sa du hmm måste mäta d smile

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.
MeloveGolf Vw trimmare
21 februari 2009 · 2 995 Inlägg

Biiatchen skrev:
* fel kod sedan på vevläges givaren! bytte den givaren! sen ingen anna fel kod då för tillfälligt!

du vet väll att man får den om bilen är avstängd?


LAMBDA 1,20(!)

Börja kolla om den läcker vid grenrören/dp/katten annars byt soppafilter/btr din bil verkar få väldigt snålt med soppa..

Senast redigerat av MeloveGolf (21 februari 2009)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Biiatchen
21 februari 2009 · 367 Inlägg

:S jo dne var nog avstängd då minns ej :S

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang