Dackonline förbluffande billiga däck?

enpatte
25 februari 2009 · 498 Inlägg

Har handlat en hel del av både däckonline och nordendäck vilket brukar vara de två firmor som är billigast.
Har aldrig haft några problem, bekvämt att få däcken direkt till dörren hemma.
Har dock hållit mig till mittenprisklassen.
Min lokala statoilmack med meca verkstad tar 480kr för 4st däck( avmontering, montering och ballansering) om jag kommer och far med däcken lösa.

Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

//Redigerat av moderator, vänligen ingen rasdiskriminering.

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Lady_Luck
25 februari 2009 · 18 Inlägg

Tack för alla de många åsikterna!
Visst får man vad man betalar för.
Bil-fantasten: Förstår din teori, men håller inte riktigt med. Jag har fått vattenplaning i 70 km/h med bra däck. Sen kan säkerligen däckmontörer repa fälgar oavsett om dom är invandrare eller inte, det är ganska ovesäntligt.
Men som nämnt. Det kan nog vara ett bra tips att gå till sin lokala däckkrängare och få tips och så.

Tusen tack till alla!

--------------------------
-Annelie
Deutsch-style
25 februari 2009 · 379 Inlägg

hoppar in här.kan säga på direkten de inte falska däck eller regumerade.om du nu inte beställer regu.däck
bruka beställa därifrån fukar skitbra däcken kommer hem till dörren fint enkelt o billigt
bruka beställa till farsans merca 245/35 17" bak o fram 225/40 17"
allt kostar 3000kr
räkna med att de skulle bli mer än dubbelt så dyrare på en däckhandlare i stan
ps.dom däcken som beställs på dackonline är från tyskland
mvh

Senast redigerat av Deutsch-style (25 februari 2009)

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
Pelle84
25 februari 2009 · 179 Inlägg

Förstår inte vad som e problemet!!! dom har precis samma däck som vilken däck firma som helst fast dom köper utan mellan handel. därför kan dom hålla mycket lägre priser. sen har dom billiga skit däck också men det e ju upp till kunden om man vill ha dom.

JonR
25 februari 2009 · 3 259 Inlägg

Ja att gnälla på ett däck som man betalat kaffepengar för går ju inte ihop.. ett sunny eller linglong är ju lika dåligt om du köper det på euromaster eller däckonline... vill man ha skitdäck som är oruna, stenhårda och helt värdelösa i vått väglag så köper man det billigaste man hittar.. Om inte så satsar man 500kr mer per styck på däcken och blir nöjd!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Grabber Dagdrömmare
25 februari 2009 · 2 836 Inlägg

"Fått vattenplaning med helt nya billiga däck i 70blås bara"
Ha ha lika "kul" varje gång när folk skyller ifrån sig! big_smile
Varför säger folk aldrig: "Jag körde för fort under dåvarande väglag" ???? (inget illa menat)

Däckonline har bra priser men jag märkte att gummi verkstäder har börjat med billiga däck!
I många fal blir inte pris skillnaden så stor, kanske nåt hundring men alltid nåt.
Det är oxå lite roligare att själv välja däck istället för bli "tvingat" att köpa dom bra hos gummi gubben.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Mr_EmCom Med.lem
25 februari 2009 · 3 759 Inlägg

Bil-fantasten skrev:
däckonline= NEJ TACK

Fått vattenplaning med helt nya billiga däck i 70blås bara. Köpt däck två gånger där. //Bortredigerat. Andra gången fick jag vattenplaning.
Seriösa däckfirmor tar inte emot online bestälda däck för montering heller pga problemen osv.
Dom vill hålla sig till produkter med riktig garanti osv för deras egen och kundens säkerhet.
Man köper inte kött från MCdonalts och kommer till goda Sibylla för steka ! är ordet från min lokala däck gubbe som sysslat 25år med däck ! Han vägrar montera internet däck
Numer gör jag som förr, anlitar mina lokala proffs. Gott kaffe, trevlig personal, helt ok priser, kvalite jobb och däck .

Jag har hållt mig från att lacka ut på all trångsynta forumsraggare i den här tråden, ända tills ditt inlägg...

För de första så beror vattenplaning på att vatten kommer emellan däckytan och vägen, breda däck med dåligt mönsteljup samt hastigheten ökar risken för vattenplaning, och vid lägre hastigheter pga dåligt utformat däckmönster. Vad det har med däcknonlines däck att göra ser jag inte rikigt.


Att "seriösa" däckfirmor inte tar emot internet däck har jag en väldigt bra teori på, att dom inte tjänar några pengar på det.

Vill inte äns kommentera ditt "alla invandrare repar fälgar" kommentar...

Du har säkert ett bra jobb och har bra med pengar samt tycker att det är kul att snacka med däck motörerna medans du dricker ditt kaffe. Själv tycker jag om att tjäna pengar på bra affärer.

Det går inte att säga att däckonlines däck är skit, eftersom de har i princip alla däck som finns på marknaden, sen att folk är dumsnåla och köper den absolut billigaste däcken, det hör inte dit.

Bottomline, Däckonline är grymt bra om man vill köpa däck till ett bra pris. Sen finns det såklart undantag, alla däck som görs blir inte bra, men så är det med allting...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
drazen_gti
25 februari 2009 · 807 Inlägg

//Redigerat av moderator, Har en gjort fel behöver inte fler göra det. Vårda språket.

I'd rather die like a man, than live like a coward
anvandare_12345
25 februari 2009 · 654 Inlägg

För att höja tråden en aning.

Kan man få ett vettigt sommardäck för 600? Kör på 185/60 15" nu, men de behöver bytas... Tips?

Pelle84
25 februari 2009 · 179 Inlägg

danhild skrev:
För att höja tråden en aning.

Kan man få ett vettigt sommardäck för 600? Kör på 185/60 15" nu, men de behöver bytas... Tips?

Falken ZIEX ZE-912 660kr ink leverans på däckonline:)

master_lars
25 februari 2009 · 1 159 Inlägg

Köpte till min 99a fyra stycken King Meiler HT2 från däckonline (tyska regumerade däck med michellinmönster) Måste säga att de är nog de bästa däcken jag haft på någon bil. Bra ljudnivå, greppar skitbra i både väta och på torrt underlag. Skall tydligen även ha bra rullmotstånd. Blir nog samma däck nästa gång jag köper. Billiga var dem med.

Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

Pelle84 skrev:

danhild skrev:
För att höja tråden en aning.

Kan man få ett vettigt sommardäck för 600? Kör på 185/60 15" nu, men de behöver bytas... Tips?

Falken ZIEX ZE-912 660kr ink leverans på däckonline:)

Och livsfarliga på regn, du som inte kan däck ska inte rekommendera folk för fara! Sök på det däcket lite så inser ni att det är gjort för mer tropisk klimat. Jag skulle vara glad om man slapp förare i trafiken med farliga däck. För min och er säkerhet. Tänk på alla små barn som färdas i bilarna mm. Företag som tar stort ansvar och är mån om kundernas säkerhet säljer inte såna här grejjer. Proffs gör inte det

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
anvandare_12345
25 februari 2009 · 654 Inlägg

Bil-fantasten skrev:

Pelle84 skrev:

danhild skrev:
För att höja tråden en aning.

Kan man få ett vettigt sommardäck för 600? Kör på 185/60 15" nu, men de behöver bytas... Tips?

Falken ZIEX ZE-912 660kr ink leverans på däckonline:)

Och livsfarliga på regn, du som inte kan däck ska inte rekommendera folk för fara! Sök på det däcket lite så inser ni att det är gjort för mer tropisk klimat. Jag skulle vara glad om man slapp förare i trafiken med farliga däck. För min och er säkerhet. Tänk på alla små barn som färdas i bilarna mm. Företag som tar stort ansvar och är mån om kundernas säkerhet säljer inte såna här grejjer. Proffs gör inte det

Har du någon källa som kan backa upp vad du säger? Länk till test?

Kom med lite konstruktiv kritik istället! Vad är det som gör dessa däck så dåliga?

Vilka däck skulle DU ha valt?

*Edit:

Enligt dacktest.com så får Falken ZIEX ZE-912 liknande om inte bättre resultat än till exempel Michelin PILOT PRIMACY eller Pirelli P 6000. Är detta också skitdäck enligt ditt tycke?

Falken:
http://www.reifendirekt.de/review/121/F … stcom.html

Michelin:
http://www.reifendirekt.de/review/121/M … stcom.html

Pirelli
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/RDTy … entest.com

Senast redigerat av danhild (25 februari 2009)

Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

danhild skrev:
Vilka däck skulle DU ha valt?

ett bra och dåligt däck skilja flera meter i bromssträcka eller ha stora skillnader i vattenplaningsegenskaper eller kanske bli lynniga vid en undanmanöver på våt vägbana - då räcker det att däcken har räddat mitt eller någon annans liv en enda gång för att merkostnaden på några hundralappar på en uppsättning däck skall vara välinvesterad...

Mitt råd:
Köp däck av absolut bästa kvalitet (läs olika tester och bilda dig en uppfattning om vilka däck som verkar vara bäst), oavsett om du har en billig eller dyr bil, däcken är det enda som har kontakt med vägbanan! Skall man spara på bilkostnaderna, finns det mycket bättre saker att snåla på än just däcken!


Annars funkar det kanon att åka förbi professionella däckverstäder som sysslat med det i många många år, be om att få riktigt säkra däck till bra pris som jag gör . Pruta en 50-100 lapp per däck,är man trogen återkommande kund så ska man få lite rabatt. Det får jag

Senast redigerat av Bil-fantasten (25 februari 2009)

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
anvandare_12345
25 februari 2009 · 654 Inlägg

Bil-fantasten skrev:
Annars funkar det kanon att åka förbi professionella däckverstäder som sysslat med det i många många år, be om att få riktigt säkra däck till bra pris som jag gör . Pruta en 50-100 lapp per däck,är man trogen återkommande kund så ska man få lite rabatt. Det får jag

Så du vet egentligen inte vad du pratar om?

Mr_EmCom Med.lem
25 februari 2009 · 3 759 Inlägg

Bil-fantasten skrev:

danhild skrev:
Vilka däck skulle DU ha valt?

ett bra och dåligt däck skilja flera meter i bromssträcka eller ha stora skillnader i vattenplaningsegenskaper eller kanske bli lynniga vid en undanmanöver på våt vägbana - då räcker det att däcken har räddat mitt eller någon annans liv en enda gång för att merkostnaden på några hundralappar på en uppsättning däck skall vara välinvesterad...

Mitt råd:
Köp däck av absolut bästa kvalitet (läs olika tester och bilda dig en uppfattning om vilka däck som verkar vara bäst), oavsett om du har en billig eller dyr bil, däcken är det enda som har kontakt med vägbanan! Skall man spara på bilkostnaderna, finns det mycket bättre saker att snåla på än just däcken!


Annars funkar det kanon att åka förbi professionella däckverstäder som sysslat med det i många många år, be om att få riktigt säkra däck till bra pris som jag gör . pruta en 50-100 lapp per däck

Måste bara fråga, har du äns körkort?
Jagmenar du är reggar på garaget, har ingen bil upplaggd, och hälften av alla inlägg du gjort har varit om hur dåliga däckonline är..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

danhild skrev:

Bil-fantasten skrev:
Annars funkar det kanon att åka förbi professionella däckverstäder som sysslat med det i många många år, be om att få riktigt säkra däck till bra pris som jag gör . Pruta en 50-100 lapp per däck,är man trogen återkommande kund så ska man få lite rabatt. Det får jag

Så du vet egentligen inte vad du pratar om?

Läst tester i biltidningar. Falken kom på andra plats. Haft Falken en gång. Aldrig mer.
Jag har sagt mitt i denna tråd nu. Jag börjar inte diskutera hur gammal jag är osv.
Är bara mån om min och andras säkerhet i trafiken. Man kan få proffs hjälp för
vettiga pengar liksom. Det har jag fått av min lokala däckhandlare i flera år.
Ville testa nätshopping med däck. Det var ingen höjdare för mig direkt. Tack för mig

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Juuka
25 februari 2009 · 166 Inlägg

Hade ett rent helvete att kunna lösa sk "betalningsproblem" med dackonline.
Hade betalat in pengar på deras pg/bg konto, ändå får jag en tid senare en påminelse. Ringde då deras "kundtjänst", och givetvis hamnar jag i tyskland hos någon allmänttröttpålivet dam.
Nu löste det sig med lite engelska & svyska, men aldrig mer dackonline för min del.

Ang däcken så fick dom betyget, ett svagt ok.

Saab 9-3 SC "1.8T" "MapTun Performance" (2006)
Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

danhild skrev:

Bil-fantasten skrev:

Pelle84 skrev:

Falken ZIEX ZE-912 660kr ink leverans på däckonline:)

Och livsfarliga på regn, du som inte kan däck ska inte rekommendera folk för fara! Sök på det däcket lite så inser ni att det är gjort för mer tropisk klimat. Jag skulle vara glad om man slapp förare i trafiken med farliga däck. För min och er säkerhet. Tänk på alla små barn som färdas i bilarna mm. Företag som tar stort ansvar och är mån om kundernas säkerhet säljer inte såna här grejjer. Proffs gör inte det

Har du någon källa som kan backa upp vad du säger? Länk till test?

Kom med lite konstruktiv kritik istället! Vad är det som gör dessa däck så dåliga?

Vilka däck skulle DU ha valt?

*Edit:

Enligt dacktest.com så får Falken ZIEX ZE-912 liknande om inte bättre resultat än till exempel Michelin PILOT PRIMACY eller Pirelli P 6000. Är detta också skitdäck enligt ditt tycke?

Falken:
http://www.reifendirekt.de/review/121/F … stcom.html

Michelin:
http://www.reifendirekt.de/review/121/M … stcom.html

Pirelli
http://www.reifendirekt.de/cgi-bin/RDTy … entest.com

du kan inte komma med tester därifrån .Amatörer som håller på där . Konsumenter som inte kan om däck
många gånger. samma sida har gett dessa resultat ang falken däcket. Det kan jag hålla med om : detta:
25.02.2009  Ø  Betyg
[4.05] AV 10

Grepp på torr vägbana  [6] 
Bromsförmåga på torr vägbana  [3] 
Grepp på våt vägbana  [4] 
Bromsförmåga på våt vägbana  [4] 
Grepp på snö  [6] 
Komfort  [6] 
Ljudnivå (i bilen)  [3] 
Ljudnivå (yttre)  [3] 
Slitbana  [3] 
Antal körda kilometer med detta däck? 200 km

Däck dimension och bil modell
205 / 40 R16 ZR
toyota mr2 turbo 
Skulle du köpa det här däcken igen? det skulle jag inte

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang