Kanske lite off topic, men tråden handlar inte om vad din mamma betalar utan vad DU betalar.
vem fan har sagt att det inte är han som betalar baraför de står på hans mamma!
Har inte hans mamma råd att betala bilförsäkringen själv undrar jag då?
Det är ju hans bilar men bilarna står på hans morsa, förstår du kasst eller vad? Han betalar fortfarande hans försäkring och nej, han har nog inte råd att ha bilarna på sig själv. Kanske därför han gör det han gör?
vem fan har sagt att det inte är han som betalar baraför de står på hans mamma!
Har inte hans mamma råd att betala bilförsäkringen själv undrar jag då?
Det är ju hans bilar men bilarna står på hans morsa, förstår du kasst eller vad? Han betalar fortfarande hans försäkring och nej, han har nog inte råd att ha bilarna på sig själv. Kanske därför han gör det han gör?
Jag förstår alldeles utmärkt tack! Om bilen/bilarna står på mamma hur kan det då vara hans? Ägaren eller brukaren skall stå för försäkringen dvs. hans mamma äger bilarna..
Har man inte råd att försäkra så har man uppenbarligen inte råd att ha bil.
Kan bli roliga situationer den dagen man ska göra anspråk hos sitt försäkringsbolag ja även dom läser diverse forum m.m
På min DMC har jag 4400:-/år helförsäkring på "TryggHanssa" Frågade Folksam om pris...svaret blev att de inte försäkrade sådana bilar Ett annat bolag ("Länsförsäkringar") KRÄVER att ALLA mina försäkringar ligger på deras bolag innan jag kan försäkra bilen....Gissa mitt svar. Det var något åt, Knu??a en kossa
Senast redigerat av DeLorean (1 januari 2007)
I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82Vin#10429" Min bil underhålls här!!
På min DMC har jag 4400:-/år helförsäkring på "TryggHanssa" Frågade Folksam om pris...svaret blev att de inte försäkrade sådana bilar Ett annat bolag ("Länsförsäkringar") KRÄVER att ALLA mina försäkringar ligger på deras bolag innan jag kan försäkra bilen....Gissa mitt svar. Det var något åt, Knu??a en kossa
Jag skulle gissa på att du inte använder din bil som vardagsbil..? Ring då och kolla med Bilsport&MC - Specialförsäkringar. Eftersom bilen är över 20 år gammal och en udda sådan, så är det inga problem att få deras vanliga försäkring. Helförs/helår inklusive det mesta i försäkringsväg. Som bogsering "hem" vid avbrott. (Vanligt hos bolagen är annars bogsering till närmsta märkesverkstad. Inte kul om man åkt på långväga träff.) Max 1000mil/år räcker mer än väl för de flesta som har hobby bilar. Jag körde 400 mil med min förra sommaren. Ni bestämmer också tillsammans bilens värde. Skulle den brinna eller försvinna, blir det inget prutande fram och tillbaka. Summan är bestämd innan pappren skrivs. Du kan givetvis öka upp värdet allt eftersom du putsar upp eller utrustar bilen.
Ni andra som har bilar yngre än 10 år, kan inte teckna denna förs. Minst 20 år = 1600 helf/år. Eller udda modell, 10-20 år Genom förening/klub 2600 helf/år.
Jag skulle gissa på att du inte använder din bil som vardagsbil..?
Jag använder inte bilen varje dag... men det är en vardags-försäkring... Så jag har inga krav på användande eller mil
Bilsport&MC - Specialförsäkringar kräver dock en del av ägaren, för att försäkra bilen. Brandsläckare, huvudbrytare (Vid batteriet) godtjänt larm, m.m. Det mesta vill man ändå ha på sin entusiast bil, så det är ingen direkt uppofring. Det ända som kan svida lite grann, är att man inte får ta bilen till/från jobbet. Så man kan inta ta pärlan till jobbet en solig fredag, för att show'a för arbetskamraterna.
Bilsport&MC - Specialförsäkringar kräver dock en del av ägaren, för att försäkra bilen. Brandsläckare, huvudbrytare (Vid batteriet) godtjänt larm, m.m. Det mesta vill man ändå ha på sin entusiast bil, så det är ingen direkt uppofring. Det ända som kan svida lite grann, är att man inte får ta bilen till/från jobbet. Så man kan inta ta pärlan till jobbet en solig fredag, för att show'a för arbetskamraterna.
Denna pojk har allt ovan skilnaden är att jag kan glänsa på jobbet på en grann Fredag Med min försäkring..(som jag må säga är rätt OK)
Denna pojk har allt ovan skilnaden är att jag kan glänsa på jobbet på en grann Fredag Med min försäkring..(som jag må säga är rätt OK)
Ja det kan ju vara värt de 2800:- i prisskilnad! Sedan kan vi ju hoppas att det inte strular med bolaget om någonting händer. Vet du hur mycket du får av bolaget om din bil försvinner? (Blir stulen.)