Ni som stylar "taffligt" varför?

Pleter
27 februari 2009 · 67 Inlägg

iceman_21 skrev:
En annan sak jag satt å funderade på är---varför man lägger ut sina Leasingbilar på garaget....eller sin mammas bil smile ....eller kan det vara så att man inte står som ägare på sin egna bil? smile

Ang stylingen så kan jag hålla med till en viss del.

bra fråga ang att lista upp päronens bilar osv =P

master_-
27 februari 2009 · 730 Inlägg

Alla har ju delad mening.

Jag tycker det finns hemskt många fula stylade bilar som säkert har kostat en förmögenhet att få ihop,fälgar för 20k, ljud för 100 000kr bla bla men detta kanske inte är något som faller mig i smak.

Alla tycker ju olika så kommer det alltid att va.

Men sen undrar man ju varför den bilen satt på en sån ful vinge och den bilen fula fälgar, men grejen är ju inte att personen som tittar på den ska gilla den utan den som äger den, Tycker jag iaf

olagbg OLAGBG
27 februari 2009 · 596 Inlägg

Dissa inte kjolpaket från polen.
jag köpte mina från polen fram å bakstöt för 1800 inkl frakt smile
Men å andra sidan visste jag ju att jag var tvungen å kapa upp dom i molekyler för att plasta om dom till breddningen.
Men klart håller med dig lite om allt det här att folk kränger på saker hit å dit med dålig passform.
Men som sagt det e väl hans/hennes problem här på sidan. han eller hon är säckert en höjdare vid korvmojjen på sin ort ändå.

OLAGBG
VOLVO
tsdi Egenföretagare
27 februari 2009 · 2 496 Inlägg

iceman_21 skrev:
En annan sak jag satt å funderade på är---varför man lägger ut sina Leasingbilar på garaget....eller sin mammas bil smile ....eller kan det vara så att man inte står som ägare på sin egna bil? smile

Ang stylingen så kan jag hålla med till en viss del.

Har aldrig påståt att det är min ? om nu jag och min far delar garage vad fan spelar det dig för roll ?
Och om du nu sitter å kollar regnummer för att du inte har nått bättre för dig så såg du säkert att S4an står på morsan. Men vad har det med saken att göra ? är man 18år och vill ha råd med en bil samtidigt som man går i skolan så känns det inte som man har lust att betala det 3-4dubbla på försäkringen bara för att det ska stå mitt namn som ägare när folk skickar sms till vägverket ? känns liksom inte värt det !

Och skulle folk ta bort leasing/bilar med lån på garaget så skulle typ 1/2 av alla bilar försvinna och kvar skulle bara gamla bilar som S4an i bästa fall finnas ? Tror inte det finns NÅGON privat ägd S6 i hela landet (av denna modell)

Senast redigerat av tsdi (27 februari 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Janosch
27 februari 2009 · 205 Inlägg

Men lägg av? Min bil kostar ingenting i försäkring. Och jag har heltidsjobb.
Självklart har jag den på morsan för det? Billigare, även om jag har pengar!


Håller med dig om folk som kränger på ditklistrade scoop's och dylikt.
Det gör sig inte.. Sen drömmer dom om att öppna stylingbutik ute i Lammhult eller någon by.
Bilen ska gärna vara lila med rosa mudd och rostigt grillnät i huven som dom kapat i fel vinkel.
Gärna ett "Jag pissar på Saab" -märke i bakrutan också..

Okej om det felar, på en cleantstylad. För då tycker jag det är accepterat.
Men inte på en 245 med spräckt plastfront som han köpt av sin polare som köpte den av sin polare som köpte den av sin polare som fick den av sin polares farsa (som dessutom haft sin bil moddad till polisbil)

smile

tsdi Egenföretagare
27 februari 2009 · 2 496 Inlägg

olagbg: Jag såg det inte som att någon hackade ? smile

azid: Attackerar ? smile

Bmx: Jo tyvärr är det så ! en polare hade en 540 e39, där var skillnaden ännu större !

Janosch: Ja precis, känns onödigt att ställa den på sig själv så länge man har möjlighet till annat ! spec om man som jag har väldigt knapert när man går i skolan !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
MilleN
27 februari 2009 · 9 108 Inlägg

Ämnet handlar inte om tsdis bilar, får rensa lite..

Taffligt och taffligt, det är ju ägaren som bestämmer hur den ska se ut. Det finns folk med lägre krav än dig helt enkelt. Folks smak är svår att ifrågasätta då alla har olika.

Jag har också chansat och beställt prylar från Polen till Vectran och passformen var helt ok. Fick bakrutevinge och bakspoilerläpp inkl frakt för vad bara bakrutevingen hade kostat i Sverige så det var värt att chansa. Dock har jag som mål att hålla det så cleant som möjligt, tycker ögonlocken följer karossen skitbra osv men det finns garanterat folk som tycker det ser ut som skit men varför bry sig? smile

Tror inte tråden kommer någonstans för övrigt.

Mäki Långsam Perfektionist
27 februari 2009 · 4 800 Inlägg

Om man går efter rubriken så klagar han väl inte på att folk inte stylar, utan att dom om stylar köper billigt skit som inte passar på bilen och därmed ser taffligt ut. Alltså inte att inte varje person köper BBS fälgar osv.
Edit: Ska kanske tillägga att inte allting som är billigt är skit, men så är ofta fallet.

Senast redigerat av Mäki (27 februari 2009)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
tsdi Egenföretagare
27 februari 2009 · 2 496 Inlägg

MilleN skrev:
Ämnet handlar inte om tsdis bilar, får rensa lite..

Taffligt och taffligt, det är ju ägaren som bestämmer hur den ska se ut. Det finns folk med lägre krav än dig helt enkelt. Folks smak är svår att ifrågasätta då alla har olika.

Jag har också chansat och beställt prylar från Polen till Vectran och passformen var helt ok. Fick bakrutevinge och bakspoilerläpp inkl frakt för vad bara bakrutevingen hade kostat i Sverige så det var värt att chansa. Dock har jag som mål att hålla det så cleant som möjligt, tycker ögonlocken följer karossen skitbra osv men det finns garanterat folk som tycker det ser ut som skit men varför bry sig? smile

Tror inte tråden kommer någonstans för övrigt.

Det blir utmärkt ! Du kan ju hålla lite utkik och låsa om det är flera som ska undra över om jag verkligen betalat bromsklossarna till min bil själv eller hur mycket amortering dom tror jag har på ett lån jag inte behövt ta pga hårt jobbande..

För övrigt tror jag säkert det finns grejer som passar!

En front jag fick hem till A4an skulle faktiskt limmas över orginalet, ja du kan ju räkna ut själv hur fan det såg ut ! den stack ut flera mm på varje sida av bilen ! Detta "visste" dock inte säljaren om sa han ! Men fick den sålt dyrare än jag köpte ! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
jocke_gronberg
27 februari 2009 · 4 586 Inlägg

glipor ska finnas men inte hur mycket som helst. Vid fabriksmonterat så finns det iallafall 1-2mm glipa mellan kaross och kjolar eller front

jag har glipor på mitt kjolpaket pga av att det inte ska skava emot karossen då det inte sitter limmat

Senast redigerat av jorre83 (27 februari 2009)

iceman_21
27 februari 2009 ·

tsdi skrev:

iceman_21 skrev:
En annan sak jag satt å funderade på är---varför man lägger ut sina Leasingbilar på garaget....eller sin mammas bil smile ....eller kan det vara så att man inte står som ägare på sin egna bil? smile

Ang stylingen så kan jag hålla med till en viss del.

Har aldrig påståt att det är min ? om nu jag och min far delar garage vad fan spelar det dig för roll ?
Och om du nu sitter å kollar regnummer för att du inte har nått bättre för dig så såg du säkert att S4an står på morsan. Men vad har det med saken att göra ? är man 18år och vill ha råd med en bil samtidigt som man går i skolan så känns det inte som man har lust att betala det 3-4dubbla på försäkringen bara för att det ska stå mitt namn som ägare när folk skickar sms till vägverket ? känns liksom inte värt det !

Och skulle folk ta bort leasing bilar på garaget så skulle typ 1/2 av alla bilar försvinna och kvar skulle bara gamla bilar som S4an i bästa fall finnas ? Tror inte det finns NÅGON privat ägd S6 i hela landet (av denna modell)

Nu ska vi inte bli sådär smile   som sagt så är det ju lite ironiskt.

Jo, jag såg att din morsa stod som ägare. och jag hoppas ni bor på samma adress, annars kan det juh tolkas som skenförsäkring av försäkringsbolaget.

Och jag tror allvarligt talat inte alls att hälften av bilarna på garaget är leasade.

olagbg OLAGBG
27 februari 2009 · 596 Inlägg

iceman_21 skrev:

tsdi skrev:

iceman_21 skrev:
En annan sak jag satt å funderade på är---varför man lägger ut sina Leasingbilar på garaget....eller sin mammas bil smile ....eller kan det vara så att man inte står som ägare på sin egna bil? smile

Ang stylingen så kan jag hålla med till en viss del.

Har aldrig påståt att det är min ? om nu jag och min far delar garage vad fan spelar det dig för roll ?
Och om du nu sitter å kollar regnummer för att du inte har nått bättre för dig så såg du säkert att S4an står på morsan. Men vad har det med saken att göra ? är man 18år och vill ha råd med en bil samtidigt som man går i skolan så känns det inte som man har lust att betala det 3-4dubbla på försäkringen bara för att det ska stå mitt namn som ägare när folk skickar sms till vägverket ? känns liksom inte värt det !

Och skulle folk ta bort leasing bilar på garaget så skulle typ 1/2 av alla bilar försvinna och kvar skulle bara gamla bilar som S4an i bästa fall finnas ? Tror inte det finns NÅGON privat ägd S6 i hela landet (av denna modell)

Nu ska vi inte bli sådär smile   som sagt så är det ju lite ironiskt.

Jo, jag såg att din morsa stod som ägare. och jag hoppas ni bor på samma adress, annars kan det juh tolkas som skenförsäkring av försäkringsbolaget.

Och jag tror allvarligt talat inte alls att hälften av bilarna på garaget är leasade.

Det spelar ingen roll om man bor på samma adress.
Det är de huvudsakliga brukaren av fordonet som ska stå som  ägare samt försäkringstagare.

leasade bilar finns nog inte så många på garaget. men det lär nog finnas en del som ägs av våra banker.

OLAGBG
VOLVO
peegee Forummoderator
27 februari 2009 · 2 924 Inlägg

tsdi,
Här är en sida för dig: http://www.sportbilen.se/gallery.php?p= … amp;id=449
NJUT!

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Mattley Utbildad Service tekniker
27 februari 2009 · 117 Inlägg

Har man inte råd att äga en bil ska man inte ha en bil...

Volvo 240 Turbo "Leffe Lus" (1983)
tsdi Egenföretagare
27 februari 2009 · 2 496 Inlägg

Mattley skrev:
Har man inte råd att äga en bil ska man inte ha en bil...

Precis. Där av har jag inte en Rs4 smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
27 februari 2009 · 2 496 Inlägg

peegee skrev:
tsdi,
Här är en sida för dig: http://www.sportbilen.se/gallery.php?p= … amp;id=449
NJUT!

Haha klockrent !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Bjork OEM <3
27 februari 2009 · 6 957 Inlägg

olagbg skrev:

iceman_21 skrev:

tsdi skrev:
Har aldrig påståt att det är min ? om nu jag och min far delar garage vad fan spelar det dig för roll ?
Och om du nu sitter å kollar regnummer för att du inte har nått bättre för dig så såg du säkert att S4an står på morsan. Men vad har det med saken att göra ? är man 18år och vill ha råd med en bil samtidigt som man går i skolan så känns det inte som man har lust att betala det 3-4dubbla på försäkringen bara för att det ska stå mitt namn som ägare när folk skickar sms till vägverket ? känns liksom inte värt det !

Och skulle folk ta bort leasing bilar på garaget så skulle typ 1/2 av alla bilar försvinna och kvar skulle bara gamla bilar som S4an i bästa fall finnas ? Tror inte det finns NÅGON privat ägd S6 i hela landet (av denna modell)

Nu ska vi inte bli sådär smile   som sagt så är det ju lite ironiskt.

Jo, jag såg att din morsa stod som ägare. och jag hoppas ni bor på samma adress, annars kan det juh tolkas som skenförsäkring av försäkringsbolaget.

Och jag tror allvarligt talat inte alls att hälften av bilarna på garaget är leasade.

Det spelar ingen roll om man bor på samma adress.
Det är de huvudsakliga brukaren av fordonet som ska stå som  ägare samt försäkringstagare.

leasade bilar finns nog inte så många på garaget. men det lär nog finnas en del som ägs av våra banker.

DET spelar roll jo..min förra bil hade jag på far mest för att komma igång och lära mig lite...senare
under ägotiden tog jag över den.

FInns ngt som kallas tilläggsförsäkringar...valde där en som tillåter förare under 24år att bruka
fordonet så länge man bor på samma adress.

Nu har jag flyttat (7mån sen) och har givetvis bilen på mig, märkt att ju äldre ja blir ju billigare blir det tongue

Får/har man fördelen att ha snälla föräldrar som ställer upp med att ha bilen på sig så ska man
tacka dom ordentligt! Min far tyckte de va kul att ja äntligen kunde komma igång med min hobby på allvar
när ja fick jobb å pengar.

Till Topic: Det finns bara en sak jag gillar: FABRIKSSTYLING!!! finns inget vackrare smile
Okej en supra med (typ iceman_21) kan tilltala mig...men det är nog sånt jag bara kommer
titta på, aldrig skaffa sj smile

Senast redigerat av Bjork (27 februari 2009)

OEM <3
666_Beast
27 februari 2009 · 1 863 Inlägg

Varför skulle de flesta bilarna här vara leasing? Tror inte företagen som leasar ut bilar blir så glada om dom kommer tillbaka med en massa kjolpaket och annat trams.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
ToDi General Sydland
27 februari 2009 · 47 Inlägg

Finns nog en massa anledningar till varför det ser ut som "tack ska du ha" på vissa bilar.

Ingen erfarenhet, försöker lära sig?
Inga pengar?
Inget garage att jobba i?
Wannabe?
Tycker det är kul att göra narr av oss genom att göra det fult?


Kan göra den listan lång men det är precis som allt annat. Kromade fälgar eller inte kromade? Personligen så är kromade fälgar för mig samma sak som ett halvtaskigt kjolpaket men det tycker jag. Inte den som betalar för dom.

Skit svårt att få ett svar på denna diskussion då det handlar om alla andras åsikter. Kollar på folk som leker "hemmasnickare" i sina hus. Varför gör dom sakerna inte färdigt och varför ser det ut som skit?
Samma sak där att dom kan inte, förstår inte hur man ska göra, ser inte hur det ska göras etc etc. Helt enkelt andra människor som saknar den där logiken eller har tummen mitt i handen. Spelar ingen roll hur mycket dom försöker så kommer den ändå bara bli skit.
Kanske man ska lämna iväg bilen då? Ja, men vill man inte göra det själv på bilen för att lära sig och för att veta att "Detta har jag gjort själv". Mycket roligare att få den känslan när alla tittar.

Hoppas ni förstår vad jag försöker säga då mina tankar snurrar runt som en storm i huvudet. tongue

/General Sydland
mah88 Schwarz Funf
27 februari 2009 · 222 Inlägg

Själv tycker jag att Original delar är finast! Men det finns massor med andra grejer som tex från polen, japan usa.....mm.. som kostar halva priset av det du får i Sverige!
Jag tror att de flest går på det billiga först sedan på det dyrare inte sant?
Sen så  har du inte likadan smak som mig jag HATAR Audi och tycker att alla som köper audi, har skaffat sig en ren skit bil utan kvalitet! men det tycker nog inte du?
Om alla hade samma smak hade vi inte kunnat se så många olika saker!

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang