Ni som stylar "taffligt" varför?

tsdi Egenföretagare
26 februari 2009 · 2 496 Inlägg

Satt och kikade runt lite i brist på annat att göra !

Jag funderade lite på vad folk egentligen tycker är snyggt !
Många hänger på nått kjolpaket från polen där det är större glipa mellan karossdelarna än gluggen på en
8åring som tappar mjölktänderna.

Tycker ni verkligen det ser bra ut, och bara ser förbi "allt som inte är bra" ?

Lika så alla som häktar på nya framlampor som ser ut som nått hämtat ur en film om ufon. Passformen är noll och det lyser dioder i alla möjliga och omöjliga färger.

Så tycker ni att man har "snyggat till bilen" när man monterar spolarmunstycken med blåa dioder, nått grillnät som börjar rosta och ett påklistrat huvscoop från danmobility ?

Säger inte att folk inte har rätt att tycka som dom vill ! men undrar bara om vissa BARA bryr sig om att det är ett kjolpaket på bilen, sen om det sitter bra eller följer bilens övriga linjer kan man skita i ?

Kul att veta ! / Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
JakeDevilson
26 februari 2009 · 152 Inlägg

köper man en gmc syclon får man kjolpaket med noll passform på köpet !! smile

It´s Better to burn out than fade away
GMC syclone (1991)
Opel kadett 1,2 "green lightning" (1973)
DusanMandick Random Hero
26 februari 2009 · 4 047 Inlägg

alla har sin egen stil o smak, ja tkr me de ser förjävligt ut o så,

men låt dem sköta sitt o du sköter ditt så blir de frid o fröjd big_smile

din s6a är inte fel hlr btw tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
DasAuto
26 februari 2009 · 2 751 Inlägg

Snacka om att du kommer bli påhoppad big_smile Ne men alla har väll olika smak (som man brukar säga) Själv tycker jag om cleant utseende.. Typ RS kjolar på en audi eller M kjolar på en BMW... Men visst finns det annat som e snyggt också..

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
tsdi Egenföretagare
26 februari 2009 · 2 496 Inlägg

DasAuto skrev:
Snacka om att du kommer bli påhoppad big_smile Ne men alla har väll olika smak (som man brukar säga) Själv tycker jag om cleant utseende.. Typ RS kjolar på en audi eller M kjolar på en BMW... Men visst finns det annat som e snyggt också..

Ja kanske !

Jo visst rs paket på en audi eller kanske en r front på en volvo. Men hur snyggt är det om dom sitter som om en 3åring monterat det pga att man sparade in 1000kr å köpte nått skräp istället där passformen är noll ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Mack Forum- och sitemoderator
26 februari 2009 · 26 136 Inlägg

Tror det har lite med ekonomin att göra. Jag säger inte att det bara är därför men till viss del.
Och så brukar man ju säga "smaken är som baken - delad". Finns säkert folk som tycker
det är snyggt att ha sådant också, precis såsom det finns folk som tex tycker Audi är bra bilar..

Inte direkt så man skiter ut pengar så fort man behöver..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
danneC5
26 februari 2009 · 186 Inlägg

Hur fan kan man tycka det är snyggt när det sitter som "kyss mig i arsle", fattar inte, folk måste ju vara blinda wink

Själv kör jag original, med hyffsad puts..dock satt massa skit på Bmwn när jag köpte den..inte mycket att göra, bilen var ju billig så jag vart tvungen att slå till

// Danne

tsdi Egenföretagare
26 februari 2009 · 2 496 Inlägg

AirOne skrev:
Tror det har lite med ekonomin att göra. Jag säger inte att det bara är därför men till viss del.
Och så brukar man ju säga "smaken är som baken - delad". Finns säkert folk som tycker
det är snyggt att ha sådant också, precis såsom det finns folk som tex tycker Audi är bra bilar..

Inte direkt så man skiter ut pengar så fort man behöver..

Absolut inte !

Men ska man kitta en bil med alla kjolar å skit så är man säkert uppe i en 15-20tkr med lack å lite sånt ? Då borde man ju vilja att det ska sitta bra också !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Mack Forum- och sitemoderator
26 februari 2009 · 26 136 Inlägg

tsdi skrev:

AirOne skrev:
Tror det har lite med ekonomin att göra. Jag säger inte att det bara är därför men till viss del.
Och så brukar man ju säga "smaken är som baken - delad". Finns säkert folk som tycker
det är snyggt att ha sådant också, precis såsom det finns folk som tex tycker Audi är bra bilar..

Inte direkt så man skiter ut pengar så fort man behöver..

Absolut inte !

Men ska man kitta en bil med alla kjolar å skit så är man säkert uppe i en 15-20tkr med lack å lite sånt ? Då borde man ju vilja att det ska sitta bra också !

Om folk är så tarvliga som du säger på att skruva dit en front eller liknande, så är det väl deras problem om det ser förjävligt ut? Såsom jag skrev tidigare så har det nog lite med ekonomin att göra. Jag väntar själv på att få bilen delvis omlackad plus en annan hellackerad. Färgen har jag, men jag har inte råd med vad han begär i jobbkostnad.
Så. Många gör nog jobbet själv, och ja då kan det bli som det blir. Det är därför vissa sparar ihop pengar i stället för att göra ett halvtaskigt jobb - billigt förstås när man gör det själv - men ändå halvtaskigt i slutänden.
Men då är det väl deras problem?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
sir_daniel www.kudoz.se
26 februari 2009 · 3 802 Inlägg

men bara för att man köper saker billigt betyder inte det att man ska skita i att passa in grejorna, kapa, plasta, modda för att få bra passform.

ska vi fortsätta så undrar jag över alla som kör runt med olackade kjolpaket??
vänta 1-3 månader med att montera alt. köpa kjolpaketet tills du har råd att lacka det??!!

DasAuto
26 februari 2009 · 2 751 Inlägg

tsdi skrev:

DasAuto skrev:
Snacka om att du kommer bli påhoppad big_smile Ne men alla har väll olika smak (som man brukar säga) Själv tycker jag om cleant utseende.. Typ RS kjolar på en audi eller M kjolar på en BMW... Men visst finns det annat som e snyggt också..

Ja kanske !

Jo visst rs paket på en audi eller kanske en r front på en volvo. Men hur snyggt är det om dom sitter som om en 3åring monterat det pga att man sparade in 1000kr å köpte nått skräp istället där passformen är noll ?

Men håller man sig till OEM så blir de inga glapp... Alltså original.. Hade alldrig i mitt liv stylat t.ex en M3 eller en RS4

Men kollar man på denna http://www.garaget.org/?car=106121&image=1240336
så är den äckligt profesionellt stylad smile ja vet jävla inte va ja ska säga vissa e snygga vissa inte helt enkelt big_smilelol

Senast redigerat av DasAuto (26 februari 2009)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
TMW-Performance Avstängd
26 februari 2009 · 914 Inlägg

Smaken e som baken - Delad.

Orka bry sig.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
camaro67 Meister
26 februari 2009 · 6 763 Inlägg

DasAuto skrev:

tsdi skrev:

DasAuto skrev:
Snacka om att du kommer bli påhoppad big_smile Ne men alla har väll olika smak (som man brukar säga) Själv tycker jag om cleant utseende.. Typ RS kjolar på en audi eller M kjolar på en BMW... Men visst finns det annat som e snyggt också..

Ja kanske !

Jo visst rs paket på en audi eller kanske en r front på en volvo. Men hur snyggt är det om dom sitter som om en 3åring monterat det pga att man sparade in 1000kr å köpte nått skräp istället där passformen är noll ?

Men håller man sig till OEM så blir de inga glapp... Alltså original.. Hade alldrig i mitt liv stylat t.ex en M3 eller en RS4

Men kollar man på denna http://www.garaget.org/?car=106121&image=1240336
så är den äckligt profesionellt stylad smile ja vet jävla inte va ja ska säga vissa e snygga vissa inte helt enkelt big_smilelol

Varför inte styla en M eller RS? De är precis samma sak som att styla en 318. Men man kan säga som chip fosse "jag sätter inte dit något snyggt utan tar bort det fula" eller något i den stilen. Men visst ser det förtaskigt ut men glipor stora som grand canyon men låt dom hållas..

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
oleg Trätekniker
26 februari 2009 · 387 Inlägg

Finns folk som traskar runt med en massa glitter runt halsen, i höronen, i näsan, runt armarna och på fingrarna.

Samma med bilarna, massa glitter och tramms!

Ibland blir det bara för mycket.

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Fellow
26 februari 2009 · 1 581 Inlägg

Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

tsdi Egenföretagare
26 februari 2009 · 2 496 Inlägg

Fellow skrev:
Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

Se det inte som att jag klagade ! Jag tycker det är intressant att folk lägger ner så mycket pengar som ändå 15-20tkr är och sedan sparar in på det sista lilla som ger helheten!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

jag har inte perfekt passform på mitt kjolpaket eller ena sidokjolen har en glipa på 2-3 mm i framkant men det kan jag leva med. vill heller inte plasta då bilen lätt ska gå och återställa till orginal

DasAuto
26 februari 2009 · 2 751 Inlägg

Fellow skrev:
Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

så rika får inte säga sitt ?? yikes

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Rallyhalle
26 februari 2009 · 4 299 Inlägg

Fellow skrev:
Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

Och VAD har de med saken att göra?? Är det förbjudet att ställa en sån fråga bara därför eller??
Jag undrar samma sak, varför man inte väntar och sparar ihop den där extra 1000-lappen extra istället och får det ordentligt gjort istället...

Fellow
26 februari 2009 · 1 581 Inlägg

DasAuto skrev:

Fellow skrev:
Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

så rika får inte säga sitt ?? yikes

De sa ja väl inget om? big_smile
Men som exempel på min tråd som ligger uppe. 1100 kr för ögonlock eller 400 kr? Frågan är hur kvaliten skiljer sig men gör dem sitt jobb så gör dem

Senast redigerat av Fellow (26 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang