Saab 90 -85 goes T16!

saabgutten
15 maj 2009 · 756 Inlägg

calmestrand skrev:

saabgutten skrev:

calmestrand skrev:

Fan va gött big_smile vad ska du göra för något kul med motorn då?

ska ha den orginal tils jag har besiktat den tongue men den kommer at lackas som t8 motor'n tongue

Det blir nog kanon big_smile Ska du göra något med den efter du besiktigat den? Ska försöka få upp lite bilder här ikväll.. Inte uppdaterat på länge.. Haha!

ja den får ju 3" från under bilen och bak nu och jr filter, sen kommer hela steg3 från speedparts tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
calmestrand
15 maj 2009 · 214 Inlägg

saabgutten skrev:

calmestrand skrev:

saabgutten skrev:

ska ha den orginal tils jag har besiktat den tongue men den kommer at lackas som t8 motor'n tongue

Det blir nog kanon big_smile Ska du göra något med den efter du besiktigat den? Ska försöka få upp lite bilder här ikväll.. Inte uppdaterat på länge.. Haha!

ja den får ju 3" från under bilen och bak nu och jr filter, sen kommer hela steg3 från speedparts tongue

Fan va underbart big_smilebig_smile

saabgutten
16 maj 2009 · 756 Inlägg

calmestrand skrev:

saabgutten skrev:

calmestrand skrev:

Det blir nog kanon big_smile Ska du göra något med den efter du besiktigat den? Ska försöka få upp lite bilder här ikväll.. Inte uppdaterat på länge.. Haha!

ja den får ju 3" från under bilen och bak nu och jr filter, sen kommer hela steg3 från speedparts tongue

Fan va underbart big_smilebig_smile

japp tongue kommer nog at se bra ut med tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
calmestrand
1 juni 2009 · 214 Inlägg

Hej å hå! smile

Varit dåligt med updates, varit mycket jobb och lite tid med bilen. Varit i Gbg två helger i rad och så vidare.. Tänkte bara visa lite hur det ser ut just nu smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/674034_w12sue.jpg
Satt in klädseln i baksätet smile Vet ej, men det blir troligen att sätta in skinn nästa vinter! Vad tycks?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/674038_1u8jbj.jpg
Dessa ska ju självklart bytas ut, ville bara kolla hur det skulle bli med den nya klädseln så jag satte upp det ändå smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/674039_dko2lm.jpg
ALL el byttes i bilen -02

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/674041_xy8pz9.jpg
Ska modifiera dessa lite smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/674043_lovxjj.jpg
Hebbe


Ge mig gärna lite kritik smile

Ha det gott
Mvh Calmestrand

Erick
1 juni 2009 · 4 767 Inlägg

Ut med gamla motorn och i med den nya! big_smile

Jobba på smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
calmestrand
1 juni 2009 · 214 Inlägg

Erick skrev:
Ut med gamla motorn och i med den nya! big_smile

Jobba på smile

Jag jobbar på det big_smile Din skyline är något över det vanliga. Du har lyckats bra med den du! Mvh Calmestrand

saabgutten
2 juni 2009 · 756 Inlägg

ser bra ut tongue kämpa på nu tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
calmestrand
2 juni 2009 · 214 Inlägg

Elda skrev:
Ååhh! lyxplysch! big_smile är framsätena likadana? det är ju enligt mig saabs bästa klädsel.

Japp, samma fram big_smile så det blir kanon! tips på hur jag kan tvätta den på ett bra sätt? Den är ju inte så smutsig, vill bara ha den fräsch!
Ska sätta in beige matta i golvet också!

/ Calmestrand

calmestrand
2 juni 2009 · 214 Inlägg

saabgutten skrev:
ser bra ut tongue kämpa på nu tongue

Det blir väl bra? smile Jag kämpar! hehe

calmestrand
2 juni 2009 · 214 Inlägg

Elda skrev:

calmestrand skrev:

Elda skrev:
Ååhh! lyxplysch! big_smile är framsätena likadana? det är ju enligt mig saabs bästa klädsel.

Japp, samma fram big_smile så det blir kanon! tips på hur jag kan tvätta den på ett bra sätt? Den är ju inte så smutsig, vill bara ha den fräsch!
Ska sätta in beige matta i golvet också!

/ Calmestrand

ingen aning, jag var med och plockade av överdragsklädseln i min som suttit där sen -84 smile gjordes när jag köpte bilen för et år sedan.

Nyskick får en ny innebörd i sådanna samanhang ^^

hehe, det låter gott det smile nä, men jag kan hålla med om att denna klädsel är en av saabs bättre smile

Driverking
3 juni 2009 · 849 Inlägg

Det ser bra ut smile fortsätt så och Lycka till smile
kommer att följa detta nu smile

//tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1
calmestrand
3 juni 2009 · 214 Inlägg

Någon som har tips på hur jag lättast byter ut lite mindre plåtbitar i hjulhuset? Vilken plåt och så vidare? smile

Mvh Calmestrand

calmestrand
3 juni 2009 · 214 Inlägg

Driverking skrev:
Det ser bra ut smile fortsätt så och Lycka till smile
kommer att följa detta nu smile

//tobbe

Tackar big_smile Följer redan din! hehe

Mvh Calmestrand

saabgutten
3 juni 2009 · 756 Inlägg

calmestrand skrev:
Någon som har tips på hur jag lättast byter ut lite mindre plåtbitar i hjulhuset? Vilken plåt och så vidare? smile

Mvh Calmestrand

varför ska du byta dom? det var jo ingen rost på din bil så tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
calmestrand
3 juni 2009 · 214 Inlägg

saabgutten skrev:

calmestrand skrev:
Någon som har tips på hur jag lättast byter ut lite mindre plåtbitar i hjulhuset? Vilken plåt och så vidare? smile

Mvh Calmestrand

varför ska du byta dom? det var jo ingen rost på din bil så tongue

Hittat lite rost sad

saabgutten
4 juni 2009 · 756 Inlägg

calmestrand skrev:

saabgutten skrev:

calmestrand skrev:
Någon som har tips på hur jag lättast byter ut lite mindre plåtbitar i hjulhuset? Vilken plåt och så vidare? smile

Mvh Calmestrand

varför ska du byta dom? det var jo ingen rost på din bil så tongue

Hittat lite rost sad

okej. du får svetsa dåtongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
calmestrand
4 juni 2009 · 214 Inlägg

saabgutten skrev:

calmestrand skrev:

saabgutten skrev:

varför ska du byta dom? det var jo ingen rost på din bil så tongue

Hittat lite rost sad

okej. du får svetsa dåtongue

Får väl göra det! sad :p

Funkiee Saab älskare!
4 juni 2009 · 4 597 Inlägg

kommer du renoverra t16 motorn? smile när du endå har den ute menar jag tongue hehe ett tjat om den där aeron, visst, jag håller med alla som att de är synd, men men, ditt val, såg förra vecka en skrotad aero tongue så shit the same, smärtar, men de smärtade när jag skrota min 9000, 2.0 utan turbo tongue som var genom rutten, men skit samma! Jobba på nu, så kommer denna 90 bli lika fin som lampans 90 smile

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
calmestrand
4 juni 2009 · 214 Inlägg

Funkiee skrev:
kommer du renoverra t16 motorn? smile när du endå har den ute menar jag tongue hehe ett tjat om den där aeron, visst, jag håller med alla som att de är synd, men men, ditt val, såg förra vecka en skrotad aero tongue så shit the same, smärtar, men de smärtade när jag skrota min 9000, 2.0 utan turbo tongue som var genom rutten, men skit samma! Jobba på nu, så kommer denna 90 bli lika fin som lampans 90 smile

Mvh Patrik

Vet inte helt säkert om jag ska göra det än.. Ny topp och servad växellåda nyligen så.. Ska trimma och gå igenom motorn ordentligt nästa vinter. Nu fokuserar jag på att få den fungerande och kolla så allt funkar smile Jo, tråkigt var det att skrota Aeron. Får väl hoppas att den blir fin! big_smile

Mvh Calmestrand

calmestrand
5 juni 2009 · 214 Inlägg

Tjena! smile

Kommer nog tyvärr inte hinna ner till garaget i helgen.. Åker till Vänersborg kl sex imorgon bitti för att tävla lite med hundarna. Men nästa vecka kommer jag försöka vara i garaget varje dag big_smile

Trevlig helg!

/ Calmestrand

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang