Saab 90 -85 goes T16!

calmestrand
7 juli 2009 · 214 Inlägg

Lackeraren hämtar bilen, måndag vecka 32 smile Ha det gott, om 24 timmar sittar jag på planet till Turkiet, borta i en vecka. Sen kommer det hända en hel del med bilen innan lackering.

Ha det / Mvh Calmestrand!

Driverking
7 juli 2009 · 849 Inlägg

calmestrand skrev:
Lackeraren hämtar bilen, måndag vecka 32 smile Ha det gott, om 24 timmar sittar jag på planet till Turkiet, borta i en vecka. Sen kommer det hända en hel del med bilen innan lackering.

Ha det / Mvh Calmestrand!

låter bra smile
du får ha det så bra i Turkiet wink
mvh Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1
calmestrand
7 juli 2009 · 214 Inlägg

Driverking skrev:

calmestrand skrev:
Lackeraren hämtar bilen, måndag vecka 32 smile Ha det gott, om 24 timmar sittar jag på planet till Turkiet, borta i en vecka. Sen kommer det hända en hel del med bilen innan lackering.

Ha det / Mvh Calmestrand!

låter bra smile
du får ha det så bra i Turkiet wink
mvh Tobbe

Det låter ju underbart big_smile Tack så mycket, du får ha det så gott här hemma smile
Mvh Calmestrand

calmestrand
17 juli 2009 · 214 Inlägg

Tjena!
Semestern var kanonfin. 38 grader i skuggan och 28 i havet alla dagar big_smile
Kilenfjädrarna är nu på väg, bilen hämtas för lack om 16 dagar så nu blir det en del att göra innan dess. Imorgon är det saabens dagar som gäller, vilka ska dit? Jag åker med Niklas i hans Aero som ska ställas. Kom gärna och kolla på den smile

Är riktigt glad över att bilen ska på lack så snart. Jag har min vän Niklas att tacka.

Ha det fint! Mvh Calmestrand

calmestrand
17 juli 2009 · 214 Inlägg

Elda skrev:
får se om man hittar dig där då smile ska bara upp över dagen på lördag tyvär sad Niklas 900a måtte vara otroligt fin, men som nån sa på 900klubben, synd o skicka så mycket fina delar utomlands sad

Ja, vi får väl se om vi synes smile Ja, den är otroligt fin. På bild är den vacker, i verkligheten är den otrolig!
Vadå skicka så mycket fina delar utomlands?
Mvh Calmestrand

calmestrand
17 juli 2009 · 214 Inlägg

Elda skrev:

calmestrand skrev:

Elda skrev:
får se om man hittar dig där då smile ska bara upp över dagen på lördag tyvär sad Niklas 900a måtte vara otroligt fin, men som nån sa på 900klubben, synd o skicka så mycket fina delar utomlands sad

Ja, vi får väl se om vi synes smile Ja, den är otroligt fin. På bild är den vacker, i verkligheten är den otrolig!
Vadå skicka så mycket fina delar utomlands?
Mvh Calmestrand

eftersom niklas säger att bilen ska säljas utomlands så är det synd på hela bilen och alla enstaka delar han hittat i sverige i toppskick och sedan monterat att bara skicka till tex holland, men det finns ju ingen i sverige som vill ge 170 papp för en saab 900 från 84a.

Det är inget bestämt att den ska skickas utomlands. Men det får tiden avgöra. Tyvärr så är det ju som sagt ingen som slänger upp dom pengarna i Sverige.. Tar du din bil imorgon?

calmestrand
17 juli 2009 · 214 Inlägg

Elda skrev:

calmestrand skrev:

Elda skrev:

eftersom niklas säger att bilen ska säljas utomlands så är det synd på hela bilen och alla enstaka delar han hittat i sverige i toppskick och sedan monterat att bara skicka till tex holland, men det finns ju ingen i sverige som vill ge 170 papp för en saab 900 från 84a.

Det är inget bestämt att den ska skickas utomlands. Men det får tiden avgöra. Tyvärr så är det ju som sagt ingen som slänger upp dom pengarna i Sverige.. Tar du din bil imorgon?

motorn ligger på golvet bredvid roll åker 9-5 aero upp

Okej okej.. Vi ses kanske imorgon. Har du tråkigt så kan du ju messa så kan vi kanske ses en sväng. 073-7646313
Mvh Calmestrand

saabgutten
17 juli 2009 · 756 Inlägg

går en orginal 900 aero samma som niklas sin här, tänkte handla inn den kansje och putsa den lika fin och sälja den för 120 i norge:P

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
calmestrand
18 juli 2009 · 214 Inlägg

saabgutten skrev:
går en orginal 900 aero samma som niklas sin här, tänkte handla inn den kansje och putsa den lika fin och sälja den för 120 i norge:P

Tyvärr är det inte bara puts som räcker för att få en lika fin bil som Niklas :p Vad är det för bil? Med på garaget? smile

calmestrand
18 juli 2009 · 214 Inlägg

Har förövrigt ett fabriksnytt 900 turbo avgas till bilen big_smile Bara att det legat så länge så det måste slipas av lite lätt! hehe..

God natt! Mvh Calmestrand

saabgutten
18 juli 2009 · 756 Inlägg

calmestrand skrev:

saabgutten skrev:
går en orginal 900 aero samma som niklas sin här, tänkte handla inn den kansje och putsa den lika fin och sälja den för 120 i norge:P

Tyvärr är det inte bara puts som räcker för att få en lika fin bil som Niklas :p Vad är det för bil? Med på garaget? smile

det er en 900 aero da:P silver:P

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
calmestrand
18 juli 2009 · 214 Inlägg

saabgutten skrev:

calmestrand skrev:

saabgutten skrev:
går en orginal 900 aero samma som niklas sin här, tänkte handla inn den kansje och putsa den lika fin och sälja den för 120 i norge:P

Tyvärr är det inte bara puts som räcker för att få en lika fin bil som Niklas :p Vad är det för bil? Med på garaget? smile

det er en 900 aero da:P silver:P

Haha, ja, men vad för 900 Aero? Årsmodell? Original, trimmad eller vad? :p

calmestrand
20 juli 2009 · 214 Inlägg

Dessa införskaffade jag mig idag, inte för att det är det allra viktigaste just nu. Men fick en bra deal på dom så det blev bra. Spelade riktigt fint big_smile Med ett ännu lite värre slutsteg blir det kanon smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/713550_ygevc0.jpg
Sony 10"

Mvh Calmestrand

saabgutten
20 juli 2009 · 756 Inlägg

calmestrand skrev:

saabgutten skrev:

calmestrand skrev:

Tyvärr är det inte bara puts som räcker för att få en lika fin bil som Niklas :p Vad är det för bil? Med på garaget? smile

det er en 900 aero da:P silver:P

Haha, ja, men vad för 900 Aero? Årsmodell? Original, trimmad eller vad? :p

samma som den niklas säljer helt orginal:P

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
calmestrand
21 juli 2009 · 214 Inlägg

Imorgon åker jag antagligen och köper en sånhär "skönhet" big_smile Ska operera knät om typ två veckor, så jag började leta efter en automatare. Sen så hittade jag ingen billig i närheten som var både skattat och besiktigad förutom denna, så så får det bli smile
Har ingen bild på just den jag ska ha, men det är en sådanhär fast vit. Kommer bilder sen.

Lite snabbfakta om bilen:

Märke/modell: Mazda 626
Årsmodell: -90
Motor: 2.2i
Miltal: 19.200
Eltacklucka, elspeglar, elhissar, farthållare, centrallås, drag. Tror ni att den duger för att förflytta sig i? :p

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/715077_vacefq.jpg
Mazda 626 2.2i -90

Mvh Calmestrand

Driverking
22 juli 2009 · 849 Inlägg

det klart den duger wink , bättre än inget alls big_smile

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1
calmestrand
23 juli 2009 · 214 Inlägg

Ska slänga upp några bilder på mazdan ikväll efter jobbet big_smile Faktiskt över förväntan. Eltaklucka, elhissar på alla rutor, farthållare, bensinvärmare, centrallås med mera! :p

calmestrand
23 juli 2009 · 214 Inlägg

og900turbo skrev:
är det illa med knät eller kommer du kunna köra manuell vart efter? vad är det för watt på basarna? Mvh!

Knät kommer rassla igång efter några veckor igen big_smile

Basarna:

Sony Xplod XS-L1035D4
Maximal ineffekt 600W
Impedans 4+4Ohm

Mvh Calmestrand

calmestrand
23 juli 2009 · 214 Inlägg

Driverking skrev:
det klart den duger wink , bättre än inget alls big_smile

Jag blev faktiskt nöjd, över förväntan big_smile Så den duger gott smile

Mvh Calmestrand

calmestrand
26 juli 2009 · 214 Inlägg

Helvete va dålig jag är på att uppdatera här.. hmm Börjar närma sig lack och jag är redan nyfiken på resultatet smile Idag har jag plockat bort lite lister och sådär..

Laddat upp Mazdan under mina bilar.. Den nya bruksbilen, den funkar riktigt bra smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/719657_2i0zqt.jpg
Utan lister smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/719659_y595zj.jpg
Ska bli finare i hjulhuset med nya fina bromsar och underredsbehandling smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/719665_hmep4p.jpg
Vadå hög utan motor? big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97918/719668_kq0trx.jpg
Satte in förarstolen idag pga att lackeraren ska ha det lite lättare när han ska ha upp den på kärra och så så han kan sitta och styra smile

Mvh Calmestrand

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang