Lamba lampan lyser efter en stunds tomgångskörning.....V70 glt -97

xc90
27 februari 2009 · 406 Inlägg

En bekant har detta problemet, dock så är bägge lambasonderna bytta.......bilen funkar som den ska men om hon står på tomgång....låt oss säga 4min+ så tänds lampan o slocknar inte igen förrän +kabeln har varit urkopplad ett tag.  Vill inte kolla felkoder hos volvo då det kostar skjortan så det kanske finns nån som känner igen detta fel?
Mvh Tomas

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
team_Chevy740
27 februari 2009 · 101 Inlägg

xc90 skrev:
En bekant har detta problemet, dock så är bägge lambasonderna bytta.......bilen funkar som den ska men om hon står på tomgång....låt oss säga 4min+ så tänds lampan o slocknar inte igen förrän +kabeln har varit urkopplad ett tag.  Vill inte kolla felkoder hos volvo då det kostar skjortan så det kanske finns nån som känner igen detta fel?
Mvh Tomas

Är inte särskilt dyrt att läsa felkoder bara. Kostar ca 300kr beroende på ställe.
Det blir dyrare att chansa vilt.
Läs felkoderna så ät det lättare att ställa rätt diagnos. Men bara för att man läser koderna så är det inte säkert att det går att säga 100% vad et är för fel utan att felsöka mer.
Men definitivt är det steg 1.

kimitallica
6 mars 2009 · 13 Inlägg

Åk ut och kör ifall du hör ett metalliskt ljud så är det katten som är kass.

Nissan 200sx "Rs13" (1992)
A_Lindahl Lite överallt..
7 mars 2009 · 612 Inlägg

xc90 skrev:
En bekant har detta problemet, dock så är bägge lambasonderna bytta.......bilen funkar som den ska men om hon står på tomgång....låt oss säga 4min+ så tänds lampan o slocknar inte igen förrän +kabeln har varit urkopplad ett tag.  Vill inte kolla felkoder hos volvo då det kostar skjortan så det kanske finns nån som känner igen detta fel?
Mvh Tomas

Är du säker på att lampan betyder att det är fel på lambdasonden/sondena?
På min S40 -96 så betyde lampan "fel i motorn elektroniska system".

För mej var det en givare som siter på undersidan trottelhuset. Att åka in och läsa av felkoderna är absolut värt pengarna kan jag lova!

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang